Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OfarligTesla »

Jag lär åka förbi Tesla och plocka upp sensorerna till vinterdäcken, alternativt se vad jag kan sälja nuvarande uppsättning för och köpa helt nya vinterdäck. Vet inte om jag orkar strula med att åka förbi däckverkstan i förväg så de kan montera sensorerna och sedan åka tillbaka för att byta till vinterdäck i höst.
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare

Inlägg av Arn »

Är det helt besvärsfritt att köra utan sensorer? Äldre bilar har ju inga däcktryckssensorer alls. Har inget behov av att veta däcktryck då man kan kolla det på macken någongång då då, däremot vore det jobbigt om man ständigt får upp felmeddelanden som inte går att stänga av.
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Referralkod: ts.la/tomas4789

Inlägg av Lophornis »

Arn skrev:
Är det helt besvärsfritt att köra utan sensorer? Äldre bilar har ju inga däcktryckssensorer alls. Har inget behov av att veta däcktryck då man kan kolla det på macken någongång då då, däremot vore det jobbigt om man ständigt får upp felmeddelanden som inte går att stänga av.
På Tesla visas ett meddelande på skärmen hela tiden. Såg detta på en Teslabjörn video på Youtube.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare

Inlägg av Arn »

Frågan är om man ska köpa på sig fyra sensorer i samband med leveransen i juni eller chansa på att priserna och utbudet förbättras till hösten
Användarvisningsbild
marcusw
Teslaägare

Inlägg av marcusw »

Har en M3 SR+ på gång som förmånsbil via leasingbolag så jag ser ingen status på beställningen. Någon här som har beställt en SR+ privat med VIN i LRW3E7FA5MC237***-serien som har koll på leverans-status?
M3 LR 2024
M3 SR+ 2021 MiC (Såld)
Användarvisningsbild
SuperDUDE
Teslaägare

Inlägg av SuperDUDE »

marcusw skrev:
Har en M3 SR+ på gång som förmånsbil via leasingbolag så jag ser ingen status på beställningen. Någon här som har beställt en SR+ privat med VIN i LRW3E7FA5MC237***-serien som har koll på leverans-status?
Tyvärr... Väntar dock också på personalbil och undrar hur du fick reda på vin?
Användarvisningsbild
marcusw
Teslaägare

Inlägg av marcusw »

SuperDUDE skrev:
marcusw skrev:
Tyvärr... Väntar dock också på personalbil och undrar hur du fick reda på vin?
Jag var CC på mailen till och från Teslas orderavdelning som leasingbolaget skickade, och i Teslas orderbekräftelse-mail så framgick VIN.
M3 LR 2024
M3 SR+ 2021 MiC (Såld)
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inlägg av fakerlind »

Har också firma-bil. Hittade VIN med hjälp av VIN finder
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
SuperDUDE
Teslaägare

Inlägg av SuperDUDE »

Ah, ok!

Hade inget vin någonstans även fast jag också fick kopior.

Oh, fungerar det med vin-finder fast det är toktomt på bil när man loggar in på teslakontot?
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inlägg av fakerlind »

Tok-tomt på bil as in ingen bil du kan klicka på för att få upp status? Min vin finder extension plockade upp VIN först efter jag klickade på min beställda bil.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
SuperDUDE
Teslaägare

Inlägg av SuperDUDE »

fakerlind skrev:
Tok-tomt på bil as in ingen bil du kan klicka på för att få upp status? Min vin finder extension plockade upp VIN först efter jag klickade på min beställda bil.
Ah, ok. Nä, jag har ingen bil där.
Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare

Inlägg av KatarinaTH »

Ingen som väntar på en P och fått leveransdatum än? Står bara 31 maj - 14 juni inne på kontot och jag är otålig! :D
Användarvisningsbild
BaconDP
Teslaägare

Inlägg av BaconDP »

SuperDUDE skrev:
fakerlind skrev:

Samma här, riktig misär att inte ha mer info :)
Användarvisningsbild
T__
Teslaägare

Inlägg av T__ »

KatarinaTH skrev:
Ingen som väntar på en P och fått leveransdatum än? Står bara 31 maj - 14 juni inne på kontot och jag är otålig! :D
Bara på slutfakturan, men det är lite som tombola :) siktar personligen in på senare delen av tidsspannet
Användarvisningsbild
markuswesterberg
Teslaägare

Inlägg av markuswesterberg »

Äntligen, nu fick vi boka tid. 7:e juni i Norrköping. Vit LR med krok.
Användarvisningsbild
SuperDUDE
Teslaägare

Inlägg av SuperDUDE »

Fick också precis SMS med datum, dock så sent som 16:e juni i Umeå. Skönt att få en uppdatering, i vilket fall! :D
Användarvisningsbild
granna_polka
Teslaägare

Inlägg av granna_polka »

Fick SMS precis. Beställde 23/4 (preliminär leverans 27/5-10/6), Svart LR med drag fick välja 8/6 att hämta upp bilen mellan TVÅ olika tider på den dagen, verkligen flexibelt :). Upphämtning i Norrköping.
ElbilsChrippe

Inlägg av ElbilsChrippe »

granna_polka skrev:
Fick SMS precis. Beställde 23/4 (preliminär leverans 27/5-10/6), Svart LR med drag fick välja 8/6 att hämta upp bilen mellan TVÅ olika tider på den dagen, verkligen flexibelt :). Upphämtning i Norrköping.
Kan konfirmera detta då jag oxo fick min vita LR med drag. Beställde 25/4 och hade samma leveransfönster som granna_polka. De verkar kommit med båten Lake Fuxian i Söndags och jag antar med järnväg resterande (eller lastbilstrailer?).
:P
Användarvisningsbild
marcusw
Teslaägare

Inlägg av marcusw »

ElbilsChrippe skrev:
granna_polka skrev:
Kan konfirmera detta då jag oxo fick min vita LR med drag. Beställde 25/4 och hade samma leveransfönster som granna_polka. De verkar kommit med båten Lake Fuxian i Söndags och jag antar med järnväg resterande (eller lastbilstrailer?).
:P
Med denna logiken så borde det innebära att vi som beställt SR+ och där bilen är med på båten Glovis Sun borde få SMS i början på nästa vecka. Glovis Sun förväntas anlända Zeebrugge på fredag eftermiddag nämligen (28/5), är utanför Portugals kust just nu.
M3 LR 2024
M3 SR+ 2021 MiC (Såld)
Användarvisningsbild
Tobbelibobbe
Teslaägare
Referralkod: ts.la/tobias73650

Inlägg av Tobbelibobbe »

Kul att ni fått SMS med datum!

Beställde den 10/5, och fått leveransfönster 7-21/6. Är det fler båtar på ingång, eller står vår bara längst ner/in på Lake Fuxian tro?
Model 3 LR 2021 (Midnight silver, 18" Aero, Drag, Svart inredning, 82kWh-Freemont), SÅLD
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)
Användarvisningsbild
BaconDP
Teslaägare

Inlägg av BaconDP »

BaconDP skrev:
SuperDUDE skrev:
fakerlind skrev:

Samma här, riktig misär att inte ha mer info :)

Nu fick jag tid att hämta nästa vecka i Göteborg. Beställde mitten av April.
Användarvisningsbild
Plexx
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn50072

Inlägg av Plexx »

Fick precis SMS för att boka tid för upphämtning av min Vita Model 3 LR med dragkrok,
Första möjliga tid i Stockholm (Trosta Park) var förmiddag på Måndag 7 juni.
Model 3 LR -21
Model Y LR (Juniper) -25
Användarvisningsbild
marcusw
Teslaägare

Inlägg av marcusw »

Tobbelibobbe skrev:
Kul att ni fått SMS med datum!

Beställde den 10/5, och fått leveransfönster 7-21/6. Är det fler båtar på ingång, eller står vår bara längst ner/in på Lake Fuxian tro?
Den kan vara på Glovis Chorus också, beräknas vara framme i Zeebrugge 27/5. Stämmer också överens tidsmässigt med min beställning som troligen kommer till Zeebrugge 28/5 och planerad lev senast v25.

Edit: Se den här tråden med dagliga uppdateringar från Mr M: https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/5548502/
M3 LR 2024
M3 SR+ 2021 MiC (Såld)
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Då borde jag få boka snart också, gissar på att min bil stod längre in på båten eftersom den släpptes som lagerbil senare. Har leveransperiod 1-15e och prel datum kring 8e.
billyohgren

Inlägg av billyohgren »

Upphämtning bokad 8/6 :D Vit LR med drag på Trosta
Skriv svar