Det var med "glimten i ögat"
Moderator: Redaktion
Jag gissar på att man kör med HANS och 6-punkt. Behövs inga airbagar då.martinot skrev:Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?Fredrik j skrev:Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför?
Ahh. Kanske inte har så mycket med en gatbil att göra då. Undrar varför?Fredrik j skrev:Jag gissar på att man kör med HANS och 6-punkt. Behövs inga airbagar då.martinot skrev:Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?Fredrik j skrev:Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför?
Eller så är meningen att han inte ska krocka. Antagligen är han ganska bra på att köra bil.Fredrik j skrev:Jag gissar på att man kör med HANS och 6-punkt. Behövs inga airbagar då.martinot skrev:Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?Fredrik j skrev:Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför?
Risken att det går åt helvete är nog större vid en sån tävling än vid vanlig vardagskörning.mati skrev:Eller så är meningen att han inte ska krocka. Antagligen är han ganska bra på att köra bil.Fredrik j skrev:Jag gissar på att man kör med HANS och 6-punkt. Behövs inga airbagar då.martinot skrev:Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?Fredrik j skrev:Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför?
Känns ju som lite onödigt. När en skärm i mitten är så oslagbar ergonomiskt.martinot skrev:Ahh. Kanske inte har så mycket med en gatbil att göra då. Undrar varför?Fredrik j skrev:Jag gissar på att man kör med HANS och 6-punkt. Behövs inga airbagar då.martinot skrev:Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?Fredrik j skrev:Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför?
Lite senare:mati skrev:Eller så är meningen att han inte ska krocka. Antagligen är han ganska bra på att köra bil.Fredrik j skrev:Jag gissar på att man kör med HANS och 6-punkt. Behövs inga airbagar då.martinot skrev:Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?Fredrik j skrev:Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför?
Det är säkert så. Men det tyckte nog inte den som ansåg att airbagen var överflödig.MWall skrev:Risken att det går åt helvete är nog större vid en sån tävling än vid vanlig vardagskörning.
Känns ju som lite onödigt med med HANS och 6-punkt. När ett vanligt säkerhetsbälte är så oslagbar ergonomiskt.Fredrik j skrev:Känns ju som lite onödigt. När en skärm i mitten är så oslagbar ergonomiskt.martinot skrev:Ahh. Kanske inte har så mycket med en gatbil att göra då. Undrar varför?Fredrik j skrev:Jag gissar på att man kör med HANS och 6-punkt. Behövs inga airbagar då.martinot skrev:Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?Fredrik j skrev:Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför?
För att inte tala om skalstolen i kolfiber. Model3 har ju fem stjärnor i NCAP. Borde ju räcka.martinot skrev:Känns ju som lite onödigt med med HANS och 6-punkt. När ett vanligt säkerhetsbälte är så oslagbar ergonomiskt.Fredrik j skrev:Känns ju som lite onödigt. När en skärm i mitten är så oslagbar ergonomiskt.martinot skrev:Ahh. Kanske inte har så mycket med en gatbil att göra då. Undrar varför?Fredrik j skrev:Jag gissar på att man kör med HANS och 6-punkt. Behövs inga airbagar då.martinot skrev:
Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?