har tänkt ge mig på en sådan där riktigt onödig och dålig idé, att köpa en ny M3P

Jag är med på hur det funkar generellt sett med konceptet restvärde men jag kan verkligen inte se någonstans hur det går till i praktiken med privatavbetalning med restvärde när 36månader har flugit förbi. Det skriver man ingenstans om haha.
Frågorna lyder:
1: Priset är 699 080kr och jag går in med ca 29% kontant. Jag utgår ifrån exemplet som visas på tesla sidan dvs, 53% restvärde 2.2% ränta i 36mån så hamnar man på en månadskostnad på 4282kr.
6mån senare och en inbetald miljöbonus rikare/fattigare sjunker månadskostnaden till ca 2300kr +- resterande tid. Stämmer detta?
2: När 36 månader har passerat så skall restvärdet betalas. Antingen har man ett övervärde och kan byta in bilen mot en ny och använda mellanskillnaden som kontantinsats eller så har man ett undervärde och behöver betala den också såklart.
Alternativet att byta mot en ny bil. Rent praktiskt hur går det till? Jag kommer då ha en skuld på ca 370k på bilen. Försöker jag sälja den själv och löser skulden först eller kontaktar man tesla och ber om ett inbytespris som då löser skulden och mellanskillnaden+lite till blir kontantinsats för den nya bilen?
Om jag vill ha kvar bilen när restvärdet skall betalas in. Vad har man för finansieringsalternativ? tar man ett privatlån och betalar av skulden eller kan man lägga upp det på en ny 36mån period med restvärde hos dnb? I det senare alternativet. Vad blir månadskostnaden? Blir det ytterligare en ”kontantinsats” med den nya finansieringen?
3: ränteexemplet på teslasidan, 2.2% är den aktuell? Tittar man direkt via dnb hemsida på restvärdesfinansering så får man den vanliga billånsräntan ala 4.5%+
4: När man gör beställningen via hemsidan, hur ser processförfarandet ut rent krasst? När jag lagt ordern. Hur ordnas finansieringen? Kommer man direkt via hemsidan till dnb och ansöker om lånet eller gör man detta på något annat sätt?
Ursäktar återigen för det långa inlägget samt de säkert hjärndöda frågorna