Såg precis på Supercharge.info att det är en laddare på gång i Stapelfeld. Det ligger mellan Lübeck och Hamburg.
För min del förkortar detta resan mellan hemmet (eller laddaren i Lödde) och Hamburg med en halvtimme! Skiljer plötsligt bara 10 min mellan Tesla och en "Verbrenner auto" på sträckan.
Ladderen i Rade ligger en bit söder om Hamburg vilket kräver laddning i Danmark. Dessutom är det en omväg om man skall vidare på A7.
Tack Tesla.
Ännu en laddare i Hamburg
Moderator: Redaktion
Re: Ännu en laddare i Hamburg
Mycket välkommen uppdatering!
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
ja, Tyskland är verkligen på frammarsch när det gäller SC. Nu måste dom bara gå ut och förklara hela grejen för tyskarna, för dom fattar det inte! Alla tyskar jag har pratat med skakar bara på huvudet när jag säger jag har Tesla. "ahh, da muss man doch immer Stundenlang laden, geht bei mir nicht!" dvs dom tror man måste använda vanliga laddstationer och att det tar väldigt lång tid. I Tyskland funkar fakta. Går man bara ut och presenterar vad man har, så kommer folk att fatta nyttan och enkelheten, men om man bara har informationen på sin hemsida, så kommer ingen förstå. Det är ingen som går in på TMs sida utan att först vara intresserad och det blir man inte om man inte får ett intresse och ser fördelarna (det räcker inte att det står 1 Model S på en flygplats nånstans). Vill dom sälja i Tyskland så är det nog bara att krypa till korset och börja marknadsföra sig bättre.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
de borde køra en del , 5st i serie, i 150 mellan sc så det skapar rubriker vrooom eller swish heter de