Mitt namn är Simon Gustavsson och jag har som många andra här en dröm om att någon gång äga min egen Tesla. När Elon täckte av model X blev inte drömmen mindre intensiv direkt

Men idag tänkte jag i vilket fall pitcha vårt välgörenhetsprojekt som går av stapeln nästa sommar, och ber om tips och idéer för att kunna göra det möjligt.
Vad innebär projektet?
Jag kommer cykla från Treriksröset till Smyghehuk enbart på vatten och mineraler för att uppmärksamma cykeln som fantastiskt färdmedel och samtidigt samla in pengar till "Vi Skogen". Jag som cyklar är biomedicinare, konditionsidrottare samt äventyrare och kan försäkra alla som redan nu tycker att det verkar lite tokigt om att det är säkert rent hälsomässigt i vilket fall.
Projektet kommer sträcka sig över 14 dagar med start den 5 Juni från Treriksröset, för att sedan cykla ca 10h/dag med pauser i alla större städer längs vägen hela vägen till Smygehuk. En liten omväg via Stockholm- Jönköping- Göteborg till fördel för lite fysiska mätningar på bland annat Salgrenska.
Vår ultimata vision är att samtidigt som vi belyser cykeln som färdmedel, samla in pengar av företag och privatpersoner till Vi Skogen samt nyttja en Tesla Model X som drar en husvagn efter mig. Det hade gjort att hela projektet knyts ihop.
Jag har varit i kontakt med Tesla Göteborg och även om det inte är omöjligt så lägger de ingen marknadsföring oavsett projekt. Elon är väldigt bestämd där

Kan ni hjälpa/ komma med bra idéer?
Vad säger ni? Vad har vi för allternativ för att lyckas lösa i bästa fall en Tesla model X som följebil? Väldigt öppna för förslag då projektet ligger mig väldigt varmt om hjärtat

Vi kan fixa en husbil och lösa det enkelt men det är inte lika kul, utan målsättningen är att projektet drivs av förnyelsebar energi. Att vi kan göra fantastisk bra reklam för tesla när det kommer tillflexibiliteten med elbil och döda myter om laddningsmöjligheter blir en bonus(lite utmaningar kanske med supercharger i norr men det är ju inte så att jag kommer cykla ifrån följebilen).
Tack på förhand och tipset Tibor om att ställa frågan här