När jag anmälde intresse för First Edition på hemsidan tog det ett par dagar innan min åf fick mina data från Hyundai centralt. Då var alla FE redan slut.
Eftersom beställningssidan som det länkades till här igår också ledde fram till ett formulär som som skulle hanteras på samma sätt så valde jag att ringa min åf kl 14 istället.
Han tyckte att generalagenten skött detta dåligt. Han hade hoppats på att man skulle kunna få beställa obegränsat och sedan få leverans i tur och ordning, men sa att så inte var fallet. Åf skulle bara få sig tilldelat ett mindre antal bilar även i denna sväng.
Jag bad honom beställa en bil till mig kl 15. Efter en timme ringde han upp och sa att han beställt en bil åt mig, men att det blev en dyrare variant än jag önskat. Jag uppfattade det som att de skulle bygga bilarna i en viss ordning och att man skulle få vänta längre om man inte valde komfortpaketet.
Min åf hade bara fått beställa 5 bilar. Min bil kommer att byggas 9 juli och leverans beräknas till oktober.