Jag har blivit icead!
Moderator: Redaktion
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag har blivit icead!
Tre laddbilar (varav två hybrider) och fyra ICE just nu.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- lator
- Teslaägare
Re: Jag har blivit icead!
Laddbar bil! Jag körde en gång en gammal Merca utan kompression runt hela gården... Elbil???TiborBlomhall skrev:Tja, fast han laddar ju...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Ikea malmö idag.
4 platser. 2 som laddade 1 st ICE. Precis när jag kom fram och skulle ta den sista platsen körde en äcklig Ice-bil in och tog den. Jag satt och kollade på dom och visade att jag ville ha platsen. Efter lite funderande backade dom snällt ut och körde till annan plats.
Noterade att jag till en början fick ladda med 32A, Detta är första gången det hänt på denna platsen. Efter en stund gick den ner till 16A.
4 platser. 2 som laddade 1 st ICE. Precis när jag kom fram och skulle ta den sista platsen körde en äcklig Ice-bil in och tog den. Jag satt och kollade på dom och visade att jag ville ha platsen. Efter lite funderande backade dom snällt ut och körde till annan plats.
Noterade att jag till en början fick ladda med 32A, Detta är första gången det hänt på denna platsen. Efter en stund gick den ner till 16A.
Idag placerade jag en av mina "ICEd lappar" på en Tiguan som hade parkerat på laddplatsen bredvid mig i stan, hoppas han fattade vinken.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Hur har du formulerat de lapparna? Funderar på att göra en bunt självHelectriC skrev:Idag placerade jag en av mina "ICEd lappar" på en Tiguan som hade parkerat på laddplatsen bredvid mig i stan, hoppas han fattade vinken.
ligger på sidan 10 i denna tråd. Är på norska, men det ska nog inte vara nåt problem att översätta antar jag.Kalle skrev:Hur har du formulerat de lapparna? Funderar på att göra en bunt självHelectriC skrev:Idag placerade jag en av mina "ICEd lappar" på en Tiguan som hade parkerat på laddplatsen bredvid mig i stan, hoppas han fattade vinken.
Model 3-24/Polestar 3-24
Vore kul att skriva ut lapparna på gula remsor likt p-böter.
Model X, Pearl White
+1Telsa skrev:Vore kul att skriva ut lapparna på gula remsor likt p-böter.

Jag har skapat ett Google doc med parkeringskyltar och varningslappar. Dokumentet är helt öppet för vem som helst att lägga till nya idéer på texter.<br />https://docs.google.com/document/d/1vFZcowB7pwG4WQwTEc6jEVGdv2wGbdgadHNIFrKoMTo/edit?usp=sharingKalle skrev:Hur har du formulerat de lapparna? Funderar på att göra en bunt självHelectriC skrev:Idag placerade jag en av mina "ICEd lappar" på en Tiguan som hade parkerat på laddplatsen bredvid mig i stan, hoppas han fattade vinken.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Precis vore något. Kanske texten kunde vara något med den här gången hade du tur bla bla..Telsa skrev:Vore kul att skriva ut lapparna på gula remsor likt p-böter.
Jag har en "mall" sen tidigare med visitkortsformat som jag har i plånboken. Har t.o.m laminerat dom så dom tår väta. 
Den har egentligen varit för felparkerare och nötter som parkerar så att man inte får plats.
Nu har jag uppdaterat den med "elbilslappar" på hälften..
Den kanske inte är lika snygg som de i det andra dukumentet.. men jag tycker den är enkel och inte så väldigt ilsk... Och lite humoristisk.. Klart dom ska ha ett litet pris.

Den har egentligen varit för felparkerare och nötter som parkerar så att man inte får plats.
Nu har jag uppdaterat den med "elbilslappar" på hälften..
Den kanske inte är lika snygg som de i det andra dukumentet.. men jag tycker den är enkel och inte så väldigt ilsk... Och lite humoristisk.. Klart dom ska ha ett litet pris.

Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Kan du dela denna lappen så den går att skriva ut? Har ett väldigt problem med ice på laddplatser på jobbetHelectriC skrev:Idag placerade jag en av mina "ICEd lappar" på en Tiguan som hade parkerat på laddplatsen bredvid mig i stan, hoppas han fattade vinken.

Så här ska man göra skyltarna. Från Lissabon. Bra att dom har fattat nånstans, även om det i detta fall till och med är utanför SuC-land. 

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Fan vad kul, precis som jag föreslog!
http://teslaclubsweden.se/problemet-med-skylten/
http://teslaclubsweden.se/problemet-med-skylten/
Ja, det satt en liten lapp på baksidan med texten "Designed by Tibor in Sweden".TiborBlomhall skrev:Fan vad kul, precis som jag föreslog!

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
Precis, laddplater för bilar skall inte ses som parkeringsplatser eller platser att stanna på utan att ladda utan just som laddplatser. Det är ju ingen som ser platserna vid pumparna på bensinmacken som parkeringsplatser eller plats att stanna på utan att tanka utan just platser för att tanka.Jerker skrev:Och de har inte nöjt sig med parkeringsförbud utan t.o.m. stoppförbud!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jag upptäckte precis att jag har en nära bekant i trafikutskottet.
Tänkte att jag skall läsa på lite och sedan höra med henne om hon skulle kunna lägga en motion, om det nu är lagändring som krävs.
Tänkte att jag skall läsa på lite och sedan höra med henne om hon skulle kunna lägga en motion, om det nu är lagändring som krävs.
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
+10!BigDaddyT skrev:Jag upptäckte precis att jag har en nära bekant i trafikutskottet.
+23
Skickat från Sony Z3 Dual via Tapatalk
Skickat från Sony Z3 Dual via Tapatalk
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Hittade den på elbilforum i en eller annan tråd. Osäker på var exakt nu. Ska kolla imorgon om jag kan hitta den nån smart plats jag kanske lagade den innan jag printade.kontakten2 skrev:Kan du dela denna lappen så den går att skriva ut? Har ett väldigt problem med ice på laddplatser på jobbetHelectriC skrev:Idag placerade jag en av mina "ICEd lappar" på en Tiguan som hade parkerat på laddplatsen bredvid mig i stan, hoppas han fattade vinken.![]()
Model 3-24/Polestar 3-24
En annan medlem delar med sig på följande länkkontakten2 skrev:Kan du dela denna lappen så den går att skriva ut? Har ett väldigt problem med ice på laddplatser på jobbetHelectriC skrev:Idag placerade jag en av mina "ICEd lappar" på en Tiguan som hade parkerat på laddplatsen bredvid mig i stan, hoppas han fattade vinken.![]()
https://docs.google.com/document/d/1vFZ ... asic?pli=1
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Med tanke på var han bor så tror jag han är ute efter en på norskae5m1r skrev:En annan medlem delar med sig på följande länkkontakten2 skrev:Kan du dela denna lappen så den går att skriva ut? Har ett väldigt problem med ice på laddplatser på jobbetHelectriC skrev:Idag placerade jag en av mina "ICEd lappar" på en Tiguan som hade parkerat på laddplatsen bredvid mig i stan, hoppas han fattade vinken.![]()
https://docs.google.com/document/d/1vFZ ... asic?pli=1
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Model 3-24/Polestar 3-24
Ibland har vissa otur när dom tänker.. kan ju vara p.g.a ett sånt här enkelt missförstånd som så många parkerar på laddplats.. 

Måste ju vara stageat. Ingen har väl så dåligt ögonmått?joel80 skrev:Ibland har vissa otur när dom tänker.. kan ju vara p.g.a ett sånt här enkelt missförstånd som så många parkerar på laddplats..
Model 3-24/Polestar 3-24