Numer har dom en parkeringsvärd som instruerar vilka som får parkera var.


Parkeringsvärden borde dock ha ett Vattenfallskort för att kunna starta laddning åt besökarna.
Moderator: Redaktion
Du kan beställa ett gratis kort här: http://www.vattenfall.se/sv/ladda-pa-st ... ddkort.htmBjelke skrev:Måste man ha ett "vattenfallskort"? Vad är det och vart skaffar man det isf? Kostar?
Riktigt illa!!TiborBlomhall skrev:Var och laddade på MoS igår kväll.
Alla tre laddplatser på P-2 lediga när jag kom, det var bara å plugga in å ladda![]()
Men när jag skulle åka stod det två Tesla Model S bredvid utan att ha pluggat in sladden och gjorde därmed att inga fler kunde ladda![]()
Det är nästan värre än ovetande fossilbilister.
Har du en elbil och inte behöver ladda den: ställ den på en vanlig P-plats!
Agreed. De borde veta bättre. Själv tummar jag faktiskt litegranna på den här regeln ibland, dock. Om det finns gott om elbilsplatser lediga på bra läge och jag inte strikt talat behöver ladda, så ställer jag mig och laddar ibland ändå. Ja, jag tar upp en plats i onödan, men samtidigt så hjälper jag till att få elbilsplatserna och elbilarna att synas, så fler kanske får upp ögonen för att det finns infrastruktur och möjligheter. Om inga elbilar står där redan kanske jag rent av kan signalera tydligare till ICE-bilister vad för slags platser det handlar om genom att stå där och ladda. Om det bara finns ett par fåtal platser hade jag dock inte gjort så. Då kan jag lämna dem till folk som faktiskt behöver dem.TiborBlomhall skrev:Var och laddade på MoS igår kväll.
Alla tre laddplatser på P-2 lediga när jag kom, det var bara å plugga in å ladda![]()
Men när jag skulle åka stod det två Tesla Model S bredvid utan att ha pluggat in sladden och gjorde därmed att inga fler kunde ladda![]()
Det är nästan värre än ovetande fossilbilister.
Har du en elbil och inte behöver ladda den: ställ den på en vanlig P-plats!
AmenTiborBlomhall skrev:Var och laddade på MoS igår kväll.
Alla tre laddplatser på P-2 lediga när jag kom, det var bara å plugga in å ladda![]()
Men när jag skulle åka stod det två Tesla Model S bredvid utan att ha pluggat in sladden och gjorde därmed att inga fler kunde ladda![]()
Det är nästan värre än ovetande fossilbilister.
Har du en elbil och inte behöver ladda den: ställ den på en vanlig P-plats!
Häng ut och spika upp på den virtuella skampålen.TiborBlomhall skrev:Var och laddade på MoS igår kväll.
Alla tre laddplatser på P-2 lediga när jag kom, det var bara å plugga in å ladda![]()
Men när jag skulle åka stod det två Tesla Model S bredvid utan att ha pluggat in sladden och gjorde därmed att inga fler kunde ladda![]()
Det är nästan värre än ovetande fossilbilister.
Har du en elbil och inte behöver ladda den: ställ den på en vanlig P-plats!
Är det en Tesla som vill ladda så kan hen dock alltid öppna alla oladdande teslaluckor med sin UMCTiborBlomhall skrev:Jo, telefonnummer innanför laddluckan är trevligt att ha:
http://teslaclubsweden.se/ladd-etiketten/
Men laddar bilen inte är laddluckan stängd och ev telnr innanför luckan syns inte
Men öppnar den om den bilen är låst?HelectriC skrev:Är det en Tesla som vill ladda så kan hen dock alltid öppna alla oladdande teslaluckor med sin UMCTiborBlomhall skrev:Jo, telefonnummer innanför laddluckan är trevligt att ha:
http://teslaclubsweden.se/ladd-etiketten/
Men laddar bilen inte är laddluckan stängd och ev telnr innanför luckan syns inteför att se om det finns nåt nummer innanför
Jepp, får lite känslan av Nordekoreansk givakt, när alla Teslor öppnar sina luckorMartinen skrev:Men öppnar den om den bilen är låst?HelectriC skrev:Är det en Tesla som vill ladda så kan hen dock alltid öppna alla oladdande teslaluckor med sin UMCTiborBlomhall skrev:Jo, telefonnummer innanför laddluckan är trevligt att ha:
http://teslaclubsweden.se/ladd-etiketten/
Men laddar bilen inte är laddluckan stängd och ev telnr innanför luckan syns inteför att se om det finns nåt nummer innanför
Då kan man ju gå runt och smygladda bilarna. Så blir ägarna förvånade när dom kommer och hämtar bilen som är fulladdad.HelectriC skrev:
Jepp, får lite känslan av Nordekoreansk givakt, när alla Teslor öppnar sina luckorrätt åt dom tycker jag som står på laddplatser utan att ladda. Man kan alltså inte låsa upp en kabel som är inkopplad, man vara öppnar luckan
Om man vill vara ondskefull kan man gå runt och smygladda bilarna med en bensingenerator. Sen när ägarna kommer kan man peka och skratta: "HAHAHAHAHAHA, DU KÖR FOSSILBIL!!!!!!111"Martinen skrev:Då kan man ju gå runt och smygladda bilarna. Så blir ägarna förvånade när dom kommer och hämtar bilen som är fulladdad.HelectriC skrev:
Jepp, får lite känslan av Nordekoreansk givakt, när alla Teslor öppnar sina luckorrätt åt dom tycker jag som står på laddplatser utan att ladda. Man kan alltså inte låsa upp en kabel som är inkopplad, man vara öppnar luckan
Tråkigt om dom tar med sig din laddkabel baraMartinen skrev:Då kan man ju gå runt och smygladda bilarna. Så blir ägarna förvånade när dom kommer och hämtar bilen som är fulladdad.HelectriC skrev:
Jepp, får lite känslan av Nordekoreansk givakt, när alla Teslor öppnar sina luckorrätt åt dom tycker jag som står på laddplatser utan att ladda. Man kan alltså inte låsa upp en kabel som är inkopplad, man vara öppnar luckan
Model S kan väl inte köra om laddkabel sitter i?HelectriC skrev:Tråkigt om dom tar med sig din laddkabel baraMartinen skrev:Då kan man ju gå runt och smygladda bilarna. Så blir ägarna förvånade när dom kommer och hämtar bilen som är fulladdad.HelectriC skrev:
Jepp, får lite känslan av Nordekoreansk givakt, när alla Teslor öppnar sina luckorrätt åt dom tycker jag som står på laddplatser utan att ladda. Man kan alltså inte låsa upp en kabel som är inkopplad, man vara öppnar luckan
Nej, men Eftersom man kan öppna andras laddluckor, så kan man också koppla in en laddkabel och ladda annans bil. Då förutsetts dock att man kopplar in någon laddkabel och den lär man inte få ur bagaget på den bil vars laddlucka man lyckats öppna. Dvs för att smygladda någon annans bil behöver man använda sin egen kabel. Då finns det ju en risk att när ägaren till bilen kommer tillbaks, så kanske han tar med laddkabeln. Om det inte fast installerade kablar, men det hör ju till ovanligheterna. Jag är dock osäker på om låspinen öppnar sig samtidigt med laddluckan, så eventuellt går det faktiskt inte att i smyg koppla in en laddkabel i annans bil.Svenssons skrev:Model S kan väl inte köra om laddkabel sitter i?HelectriC skrev:Tråkigt om dom tar med sig din laddkabel baraMartinen skrev:
Då kan man ju gå runt och smygladda bilarna. Så blir ägarna förvånade när dom kommer och hämtar bilen som är fulladdad.
+1Bod skrev:Skicka bilden till de som ansvarar för parkeringen på MoS!
För då lär den komma ifrån platsen den felaktigt upptar så mycket snabbare, eller hur är tanken bakom det...?+46 skrev:+1Bod skrev:Skicka bilden till de som ansvarar för parkeringen på MoS!
Jag satte lappar igår på de bilar som stod där och tog upp laddplatser. Vet dock inte om det hjälper mot notoriska syndare. Har en bekant som är mer drastisk och brutal. Han drar sig inte för att släppa ut luften på den felparkerade bilens däck...