Är det ingen här som har erfarenhet av andra amerikanska bilar? Ford Mustang? Jeep Grand Cherokee? De är väl inte lika dåliga som Tesla på det här? Eller?
De amerikanska bilar (företrädesvis även större dyrare SUV:ar) som jag kört med i USA har verkligen inte imponerat på mig gällande kvalitet. Panelgap och slarvigt monterad inredning, och skrammel värre. Långt ifrån kvaliteten hos bilar i samma prisklass från de massproducerade tyskarna eller Volvo.
Verkar som "big is beautiful" är det som råder ibland den lite mer välbeställda medelklassen som köper lite dyrare vardagsbilar i USA. Kvaliteten känns långt ifrån premium med västeuropeiska ögon mätt.
I ett land där man blandar singlemalt med Coke och har ketchup på all mat gör man andra prioriteringar helt klart. Man är inte så inne på Bouquet och förfining helt enkelt. Även betr MC har ju de stora amerikanska märkena ( HD) i decennier haft en betydligt sämre kvalite än tex Honda som också tillverkats i USA.
Så medan jag då och då ser trasiga HD vid vägkanten händer det sällan med en japanare.
Med det sagt så går det uppenbarligen att tillverka bra grejer i USA, så håller med om att detta med kvalite är en ledningsfråga. Det måste genomsyra tänket hos alla i tillverkningsprocessen.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Det enda Tesla är dåliga på är väl ihopsättningen och slutkontroll.
Får man en bra ihopsatt bil, som de flesta får så är den enligt mig driftsäkrare än tyska "kvalitets" bilar.
Förr hade tyska bilar högre kvalité, men nuförtiden är det bara den upplevda kvalitén i kupén som finns kvar.
Tycker bara det är bilar tillverkade i Japan(vissa Lexus) och till viss del sydkorea som håller högre riktig kvalité vs snittet.
Sen tycker jag inte exempelvis Volvo xc90 har högre kvalitetskänsla i kupén vs model 3, mer hårdplast i Volvon.
Nästan alla bilar jag haft har det knakat eller skallrat någonstans, men inte i våra model 3 från 2019,, om man bortser från när is spricker/smälter på glastaket.
Senast redigerad av Tellus, redigerad totalt 1 gånger.
Något som jag lade märke till är att min bil är helt fri från missljud, t ex skallrande paneler eller liknande. Ingen av de senaste 3 bilarna som jag haft har varit lika tyst; Volvo, Audi eller Subaru. Kollegan har dock ett ljud från instrumentbrädan vid körning och misstänker att något clips inte sitter som det ska. Men det är väl det som Tesla jobbar med, att nå en hög och jämn nivå på kvaliteten på bilarna. Men förutom att bakluckorna sitter lite till höger, så är både min och kollegans bil välbyggda.
Något som jag lade märke till är att min bil är helt fri från missljud, t ex skallrande paneler eller liknande. Ingen av de senaste 3 bilarna som jag haft har varit lika tyst; Volvo, Audi eller Subaru. Kollegan har dock ett ljud från instrumentbrädan vid körning och misstänker att något clips inte sitter som det ska. Men det är väl det som Tesla jobbar med, att nå en hög och jämn nivå på kvaliteten på bilarna. Men förutom att bakluckorna sitter lite till höger, så är både min och kollegans bil välbyggda.
27ED166D-6DE7-4689-84CC-7011D1F3AD1A.jpeg
Även jag har sjukt bra byggkvalité på min som hämtades 19.
Ända är någon klämd fönsterlist som jag rätade ut.
Känns som ett lotteri
Imponerande hur förlåtande Teslaägare är, som ägare av en premium bil så har man väldigt höga förväntningar och därmed total avsaknad av förlåtande eller tålamod.
Imponerande hur förlåtande Teslaägare är, som ägare av en premium bil så har man väldigt höga förväntningar och därmed total avsaknad av förlåtande eller tålamod.
Jag gick med i E-Tron gruppen på Facebook. Jag är inte imponerad. Tvärtom riktigt besviken.
Imponerande hur förlåtande Teslaägare är, som ägare av en premium bil så har man väldigt höga förväntningar och därmed total avsaknad av förlåtande eller tålamod.
Jag gick med i E-Tron gruppen på Facebook. Jag är inte imponerad. Tvärtom riktigt besviken.
På vilket sätt? Usla bilar eller usla ägare eller vad?
Imponerande hur förlåtande Teslaägare är, som ägare av en premium bil så har man väldigt höga förväntningar och därmed total avsaknad av förlåtande eller tålamod.
Jag gick med i E-Tron gruppen på Facebook. Jag är inte imponerad. Tvärtom riktigt besviken.
På vilket sätt? Usla bilar eller usla ägare eller vad?
Jag förstår såklart att alla klagomål dyker upp på ett icke representativt sätt. Faktiskt under de senaste dagarna. Innan dess såg jag inga klagomål alls. Har väl varit med i några veckor.
Det här är inget försök att smutskasta E-Tron på nåt vis. Finns säkert liknande i alla bilgrupper. Men det kan ju kanske fungera som påminnelse om att det även finns problem hos andra. (Däremot tror jag inte det finns några E-Tron med sneda paneler och sådär...)
Några exempel:
Vad trött man blir på denna bil, planerad lång resa fulladdad bil och efter 5km har bilen förbrukat 10mil....
Dags igen för verkstad
Har lossnat något från bagageluckan när jag öppnade bagageluckan innefrån. Den låg bakom bilen. Kan inte se var den saknas bara...? Någon som vet?
Ska upp till Åre och det börjar dåligt i uppsala. Får inte bilen att ta mer än 100. Med min tidigare etron fixk jag alltid 149. Nu sista laddningarna fastnar jag runt 100. Vet inte om det e bilen eller något Ionity strypt
E-tron är ju katastrofal på planering utav resväg, hur gör ni för att enkelt hitta alla HPC Ionity laddare ?
Bytte precis hjul på bilen. När verkstadskillen kom tillbaka hade han den här i handen. Det är ju en lyftklots, som fästena spräckts på. Någon som varit med om det här? Har verkstan dabbat sig, eller är det en felkonstruktion? Fattar egentligen inte hur de skulle kunna göra fel, bara att hissa upp bilen ju.
Trodde aldrig jag aldrig skulle behöva skriva detta, men då min energi totalt tagit slut efter dryga 3 månaders Audi E-tron ägande. Vi vet knappt hur vår bil ser ut, köptes cash 30/12-20, fick ha bilen i drygt 2 veckor, men den vetskapen att bla SOS lampa lyste gul vid leverans, något som skulle försvinna efter några mil, lampan fortsatte lysa gult och massa följdproblem som uppstod valde Audi att ta in den och fixa problem. 3 månader senare är bil fortfarande på verkstad, vi har fått c:a 20 olika datum för leverans gällande reservdelar men varje gång har man skjutit fram datum. Förra veckan gick Audi till handling och skulle stoppa produktion av bil i Kassel för att få tag i rätt del, skulle komma via en expressleverans från Tyskland igår, men efter total tystnad för alla inblandande kom ett sent samtal från servicechef att den tyvärr inte kommit. Sitter nästan gråtfärdig, trött, gått in i en lite depression och vet inte vad jag ska ta mig till. Är det någon annan i detta forum som blivit drabbat likt oss? Har haft 20 års felfritt Bmw ägande, men i nov-20 stals vår x5 hybrid och vi var tvungna att hitta ny bil.
Och till sist en som belyser problemet med långkörningar till Norrland.
Jaha, vad gör man som 50-ägare när man ska köra några hundra mil till / i Norrland över påsk?
Jo man klimatkompenserar elbilen med att spontanköpa en finfin diesel-doris som man sen skickar upp frugan i medan man själv tar flyget med barnen.
När man kört klart säljer man den uppe i norr och flyger hem igen, förhoppningsvis med någon liten krona i vinst
Imponerande hur förlåtande Teslaägare är, som ägare av en premium bil så har man väldigt höga förväntningar och därmed total avsaknad av förlåtande eller tålamod.
Jag gick med i E-Tron gruppen på Facebook. Jag är inte imponerad. Tvärtom riktigt besviken.
På vilket sätt? Usla bilar eller usla ägare eller vad?
Jag förstår såklart att alla klagomål dyker upp på ett icke representativt sätt. Faktiskt under de senaste dagarna. Innan dess såg jag inga klagomål alls. Har väl varit med i några veckor.
Det här är inget försök att smutskasta E-Tron på nåt vis. Finns säkert liknande i alla bilgrupper. Men det kan ju kanske fungera som påminnelse om att det även finns problem hos andra. (Däremot tror jag inte det finns några E-Tron med sneda paneler och sådär...)
Några exempel:
Vad trött man blir på denna bil, planerad lång resa fulladdad bil och efter 5km har bilen förbrukat 10mil....
Dags igen för verkstad
Har lossnat något från bagageluckan när jag öppnade bagageluckan innefrån. Den låg bakom bilen. Kan inte se var den saknas bara...? Någon som vet?
Ska upp till Åre och det börjar dåligt i uppsala. Får inte bilen att ta mer än 100. Med min tidigare etron fixk jag alltid 149. Nu sista laddningarna fastnar jag runt 100. Vet inte om det e bilen eller något Ionity strypt
E-tron är ju katastrofal på planering utav resväg, hur gör ni för att enkelt hitta alla HPC Ionity laddare ?
Bytte precis hjul på bilen. När verkstadskillen kom tillbaka hade han den här i handen. Det är ju en lyftklots, som fästena spräckts på. Någon som varit med om det här? Har verkstan dabbat sig, eller är det en felkonstruktion? Fattar egentligen inte hur de skulle kunna göra fel, bara att hissa upp bilen ju.
Trodde aldrig jag aldrig skulle behöva skriva detta, men då min energi totalt tagit slut efter dryga 3 månaders Audi E-tron ägande. Vi vet knappt hur vår bil ser ut, köptes cash 30/12-20, fick ha bilen i drygt 2 veckor, men den vetskapen att bla SOS lampa lyste gul vid leverans, något som skulle försvinna efter några mil, lampan fortsatte lysa gult och massa följdproblem som uppstod valde Audi att ta in den och fixa problem. 3 månader senare är bil fortfarande på verkstad, vi har fått c:a 20 olika datum för leverans gällande reservdelar men varje gång har man skjutit fram datum. Förra veckan gick Audi till handling och skulle stoppa produktion av bil i Kassel för att få tag i rätt del, skulle komma via en expressleverans från Tyskland igår, men efter total tystnad för alla inblandande kom ett sent samtal från servicechef att den tyvärr inte kommit. Sitter nästan gråtfärdig, trött, gått in i en lite depression och vet inte vad jag ska ta mig till. Är det någon annan i detta forum som blivit drabbat likt oss? Har haft 20 års felfritt Bmw ägande, men i nov-20 stals vår x5 hybrid och vi var tvungna att hitta ny bil.
Och till sist en som belyser problemet med långkörningar till Norrland.
Jaha, vad gör man som 50-ägare när man ska köra några hundra mil till / i Norrland över påsk?
Jo man klimatkompenserar elbilen med att spontanköpa en finfin diesel-doris som man sen skickar upp frugan i medan man själv tar flyget med barnen.
När man kört klart säljer man den uppe i norr och flyger hem igen, förhoppningsvis med någon liten krona i vinst
Jag hann köra en Audi e-tron ca 12 mil innan jag var tvungen att ringa efter en bärgare...suck.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Imponerande hur förlåtande Teslaägare är, som ägare av en premium bil så har man väldigt höga förväntningar och därmed total avsaknad av förlåtande eller tålamod.
Jag gick med i E-Tron gruppen på Facebook. Jag är inte imponerad. Tvärtom riktigt besviken.
På vilket sätt? Usla bilar eller usla ägare eller vad?
Jag förstår såklart att alla klagomål dyker upp på ett icke representativt sätt. Faktiskt under de senaste dagarna. Innan dess såg jag inga klagomål alls. Har väl varit med i några veckor.
Det här är inget försök att smutskasta E-Tron på nåt vis. Finns säkert liknande i alla bilgrupper. Men det kan ju kanske fungera som påminnelse om att det även finns problem hos andra. (Däremot tror jag inte det finns några E-Tron med sneda paneler och sådär...)
Några exempel:
Vad trött man blir på denna bil, planerad lång resa fulladdad bil och efter 5km har bilen förbrukat 10mil....
Dags igen för verkstad
Har lossnat något från bagageluckan när jag öppnade bagageluckan innefrån. Den låg bakom bilen. Kan inte se var den saknas bara...? Någon som vet?
Ska upp till Åre och det börjar dåligt i uppsala. Får inte bilen att ta mer än 100. Med min tidigare etron fixk jag alltid 149. Nu sista laddningarna fastnar jag runt 100. Vet inte om det e bilen eller något Ionity strypt
E-tron är ju katastrofal på planering utav resväg, hur gör ni för att enkelt hitta alla HPC Ionity laddare ?
Bytte precis hjul på bilen. När verkstadskillen kom tillbaka hade han den här i handen. Det är ju en lyftklots, som fästena spräckts på. Någon som varit med om det här? Har verkstan dabbat sig, eller är det en felkonstruktion? Fattar egentligen inte hur de skulle kunna göra fel, bara att hissa upp bilen ju.
Trodde aldrig jag aldrig skulle behöva skriva detta, men då min energi totalt tagit slut efter dryga 3 månaders Audi E-tron ägande. Vi vet knappt hur vår bil ser ut, köptes cash 30/12-20, fick ha bilen i drygt 2 veckor, men den vetskapen att bla SOS lampa lyste gul vid leverans, något som skulle försvinna efter några mil, lampan fortsatte lysa gult och massa följdproblem som uppstod valde Audi att ta in den och fixa problem. 3 månader senare är bil fortfarande på verkstad, vi har fått c:a 20 olika datum för leverans gällande reservdelar men varje gång har man skjutit fram datum. Förra veckan gick Audi till handling och skulle stoppa produktion av bil i Kassel för att få tag i rätt del, skulle komma via en expressleverans från Tyskland igår, men efter total tystnad för alla inblandande kom ett sent samtal från servicechef att den tyvärr inte kommit. Sitter nästan gråtfärdig, trött, gått in i en lite depression och vet inte vad jag ska ta mig till. Är det någon annan i detta forum som blivit drabbat likt oss? Har haft 20 års felfritt Bmw ägande, men i nov-20 stals vår x5 hybrid och vi var tvungna att hitta ny bil.
Och till sist en som belyser problemet med långkörningar till Norrland.
Jaha, vad gör man som 50-ägare när man ska köra några hundra mil till / i Norrland över påsk?
Jo man klimatkompenserar elbilen med att spontanköpa en finfin diesel-doris som man sen skickar upp frugan i medan man själv tar flyget med barnen.
När man kört klart säljer man den uppe i norr och flyger hem igen, förhoppningsvis med någon liten krona i vinst
Ok då är jag med den med SOS-lampan osv lät lite som Matis dragkrok, olika svar och olika datum och en massa annat
som kändes lite lika...
Den stora anledningen är förmodligen att Tesla piskas att ständigt överträffa leveransmål. Maximalt antal bilar skall ut till kund, sedan får man ta eventuella justeringar eller garantiåtgärder efteråt.
Ojämnhet i produktionen finns alltid men då gäller det att ha kontrollstationer och kvalitetskontroll som dels kostar pengar, dels bromsar upp leveranserna.
Därför är det snarare så att kvaliteten är ”ojämn” än att den är ”dålig”. Och visst är det irriterande med småfel på en ny bil men uppsidan är ju att Tesla för det mesta fixar det utan tjafs. Och man slipper tjorva med en lokal firma som kan antingen vara lösningsinriktad eller skitstövlar...
Något som jag lade märke till är att min bil är helt fri från missljud, t ex skallrande paneler eller liknande. Ingen av de senaste 3 bilarna som jag haft har varit lika tyst; Volvo, Audi eller Subaru. Kollegan har dock ett ljud från instrumentbrädan vid körning och misstänker att något clips inte sitter som det ska. Men det är väl det som Tesla jobbar med, att nå en hög och jämn nivå på kvaliteten på bilarna. Men förutom att bakluckorna sitter lite till höger, så är både min och kollegans bil välbyggda.
Det enda Tesla är dåliga på är väl ihopsättningen och slutkontroll.
Får man en bra ihopsatt bil, som de flesta får så är den enligt mig driftsäkrare än tyska "kvalitets" bilar.
Som redan nämnts i tråden så är det kvalitetsarbetet som är problemet, inte bara ihopsättning och slutkontroll. Ett par exempel:
1) MCU1-problemet var känt i flera år utan att Tesla lyfte ett finger. 25k för att byta ut hela skärmen och datorn. Först när amerikanska trafiksäkerhetsverket krävde återkallning pga säkerhetskrav gav Tesla med sig. Att återkalla är att ta ansvar, även om en del på detta forum missuppfattat detta och hånar exvis Polestars återkallelser.
2) Varselljusen som fortfarande slocknar. Känt designproblem i minst tre år. Tesla lyfter inte ett finger utan fakturerar istället 18k för ett byte av hela strålkastaren. Detta resulterar också i skyhöga försäkringspremier för Teslaägare.
Handlar ytterst om att ta hand om sina kunder. Men så länge de består av en okritisk ja-sägande hejarklack får de inte den feedbacken.
Det enda Tesla är dåliga på är väl ihopsättningen och slutkontroll.
Får man en bra ihopsatt bil, som de flesta får så är den enligt mig driftsäkrare än tyska "kvalitets" bilar.
Som redan nämnts i tråden så är det kvalitetsarbetet som är problemet, inte bara ihopsättning och slutkontroll. Ett par exempel:
1) MCU1-problemet var känt i flera år utan att Tesla lyfte ett finger. 25k för att byta ut hela skärmen och datorn. Först när amerikanska trafiksäkerhetsverket krävde återkallning pga säkerhetskrav gav Tesla med sig. Att återkalla är att ta ansvar, även om en del på detta forum missuppfattat detta och hånar exvis Polestars återkallelser.
2) Varselljusen som fortfarande slocknar. Känt designproblem i minst tre år. Tesla lyfter inte ett finger utan fakturerar istället 18k för ett byte av hela strålkastaren. Detta resulterar också i skyhöga försäkringspremier för Teslaägare.
Handlar ytterst om att ta hand om sina kunder. Men så länge de består av en okritisk ja-sägande hejarklack får de inte den feedbacken.
Detta resulterar också i skyhöga försäkringspremier för Teslaägare.
4.700kr för helår känns inte så dyrt.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Det enda Tesla är dåliga på är väl ihopsättningen och slutkontroll.
Får man en bra ihopsatt bil, som de flesta får så är den enligt mig driftsäkrare än tyska "kvalitets" bilar.
Som redan nämnts i tråden så är det kvalitetsarbetet som är problemet, inte bara ihopsättning och slutkontroll. Ett par exempel:
1) MCU1-problemet var känt i flera år utan att Tesla lyfte ett finger. 25k för att byta ut hela skärmen och datorn. Först när amerikanska trafiksäkerhetsverket krävde återkallning pga säkerhetskrav gav Tesla med sig. Att återkalla är att ta ansvar, även om en del på detta forum missuppfattat detta och hånar exvis Polestars återkallelser.
2) Varselljusen som fortfarande slocknar. Känt designproblem i minst tre år. Tesla lyfter inte ett finger utan fakturerar istället 18k för ett byte av hela strålkastaren. Detta resulterar också i skyhöga försäkringspremier för Teslaägare.
Handlar ytterst om att ta hand om sina kunder. Men så länge de består av en okritisk ja-sägande hejarklack får de inte den feedbacken.
Detta resulterar också i skyhöga försäkringspremier för Teslaägare.
4.700kr för helår känns inte så dyrt.
Låter rekord billigt.. Tycka många här pratar om betydligt större summor..
Men jag har inte en aning för jag äger ingen tesla.. Men vår id3. Får vi betala va 2017 kr per år för 2000 mil kan jag berätta.
Det enda Tesla är dåliga på är väl ihopsättningen och slutkontroll.
Får man en bra ihopsatt bil, som de flesta får så är den enligt mig driftsäkrare än tyska "kvalitets" bilar.
Som redan nämnts i tråden så är det kvalitetsarbetet som är problemet, inte bara ihopsättning och slutkontroll. Ett par exempel:
1) MCU1-problemet var känt i flera år utan att Tesla lyfte ett finger. 25k för att byta ut hela skärmen och datorn. Först när amerikanska trafiksäkerhetsverket krävde återkallning pga säkerhetskrav gav Tesla med sig. Att återkalla är att ta ansvar, även om en del på detta forum missuppfattat detta och hånar exvis Polestars återkallelser.
2) Varselljusen som fortfarande slocknar. Känt designproblem i minst tre år. Tesla lyfter inte ett finger utan fakturerar istället 18k för ett byte av hela strålkastaren. Detta resulterar också i skyhöga försäkringspremier för Teslaägare.
Handlar ytterst om att ta hand om sina kunder. Men så länge de består av en okritisk ja-sägande hejarklack får de inte den feedbacken.
Detta resulterar också i skyhöga försäkringspremier för Teslaägare.
4.700kr för helår känns inte så dyrt.
Låter rekord billigt.. Tycka många här pratar om betydligt större summor..
Men jag har inte en aning för jag äger ingen tesla.. Men vår id3. Får vi betala va 2017 kr per år för 2000 mil kan jag berätta.
Det är med Länsförsäkringar i Umeå.
Dock så tycker jag att försäkringar borde vara ännu billigare än för en fossilbil.
Maskinskadeförsäkringen avser ju en massa saker som inte finns på en elbil.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Låter rekord billigt.. Tycka många här pratar om betydligt större summor..
Men jag har inte en aning för jag äger ingen tesla.. Men vår id3. Får vi betala va 2017 kr per år för 2000 mil kan jag berätta.
Har du möjligen ägt någon Tesla tidigare före er ID3?
Sedan skiljer det mycket mellan privatägd bil och de som är förmånsbilar (har oftast dubbla försäkringskostnaden).
En annan viktig skillnad är om man fortfarande har vagnskadeförsäkring, eller om man måste ha helförsäkring.
Dessutom det sedvanliga var man bor, hur gammal man är, etc.
Låter rekord billigt.. Tycka många här pratar om betydligt större summor..
Men jag har inte en aning för jag äger ingen tesla.. Men vår id3. Får vi betala va 2017 kr per år för 2000 mil kan jag berätta.
Har du möjligen ägt någon Tesla tidigare före er ID3?
Sedan skiljer det mycket mellan privatägd bil och de som är förmånsbilar (har oftast dubbla försäkringskostnaden).
En annan viktig skillnad är om man fortfarande har vagnskadeförsäkring, eller om man måste ha helförsäkring.
Dessutom det sedvanliga var man bor, hur gammal man är, etc.
Nej men n vad har de mes saker ann göra? Säger ju bara att de var ett väldigt bra pris zallman har fått jämfört med vad jag läst andra har haft.. Men ge gärna andra exempel på bra premie..
Sedan är de väl högt relevant att jämföra med andra elbilar vad de kostar i premie eller förlåt om jag nu råkade spräcka någons tesla bubbla.
Låter rekord billigt.. Tycka många här pratar om betydligt större summor..
Men jag har inte en aning för jag äger ingen tesla.. Men vår id3. Får vi betala va 2017 kr per år för 2000 mil kan jag berätta.
Har du möjligen ägt någon Tesla tidigare före er ID3?
Sedan skiljer det mycket mellan privatägd bil och de som är förmånsbilar (har oftast dubbla försäkringskostnaden).
En annan viktig skillnad är om man fortfarande har vagnskadeförsäkring, eller om man måste ha helförsäkring.
Dessutom det sedvanliga var man bor, hur gammal man är, etc.
Nej men n vad har de mes saker ann göra? Säger ju bara att de var ett väldigt bra pris zallman har fått jämfört med vad jag läst andra har haft.. Men ge gärna andra exempel på bra premie..
Sedan är de väl högt relevant att jämföra med andra elbilar vad de kostar i premie eller förlåt om jag nu råkade spräcka någons tesla bubbla.
Det ju bara att hoppas på att Tesla kommer med sin försäkring även till Sverige. Så premien sjunker 20-30% ytterligare.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Låter rekord billigt.. Tycka många här pratar om betydligt större summor..
Men jag har inte en aning för jag äger ingen tesla.. Men vår id3. Får vi betala va 2017 kr per år för 2000 mil kan jag berätta.
Har du möjligen ägt någon Tesla tidigare före er ID3?
Sedan skiljer det mycket mellan privatägd bil och de som är förmånsbilar (har oftast dubbla försäkringskostnaden).
En annan viktig skillnad är om man fortfarande har vagnskadeförsäkring, eller om man måste ha helförsäkring.
Dessutom det sedvanliga var man bor, hur gammal man är, etc.
Nej men n vad har de mes saker ann göra? Säger ju bara att de var ett väldigt bra pris zallman har fått jämfört med vad jag läst andra har haft.. Men ge gärna andra exempel på bra premie..
Sedan är de väl högt relevant att jämföra med andra elbilar vad de kostar i premie eller förlåt om jag nu råkade spräcka någons tesla bubbla.
Låter rekord billigt.. Tycka många här pratar om betydligt större summor..
Men jag har inte en aning för jag äger ingen tesla.. Men vår id3. Får vi betala va 2017 kr per år för 2000 mil kan jag berätta.
Har du möjligen ägt någon Tesla tidigare före er ID3?
Sedan skiljer det mycket mellan privatägd bil och de som är förmånsbilar (har oftast dubbla försäkringskostnaden).
En annan viktig skillnad är om man fortfarande har vagnskadeförsäkring, eller om man måste ha helförsäkring.
Dessutom det sedvanliga var man bor, hur gammal man är, etc.
Nej men n vad har de mes saker ann göra? Säger ju bara att de var ett väldigt bra pris zallman har fått jämfört med vad jag läst andra har haft.. Men ge gärna andra exempel på bra premie..
Sedan är de väl högt relevant att jämföra med andra elbilar vad de kostar i premie eller förlåt om jag nu råkade spräcka någons tesla bubbla.
Det ju bara att hoppas på att Tesla kommer med sin försäkring även till Sverige. Så premien sjunker 20-30% ytterligare.
Varför tror du att du får dom pengarna? Skulle inte försäkringar stå för 40% av teslas vinst i framtiden? Då kan ju inte kunderna få pengarna. Räcker ju att man är billigast.