Hämtade min igår, supernöjd med allt egentligen. Hade en liten lackskada på ena dörren intill tröskeln. Ser ut som det är grus bakom lacken.
De skapade ett ärende direkt och jag ska på återbesök. Lite trist givetvis men kvaliteten i övrigt vad långt över förväntan och bilen att köra är ju en ren fröjd!!
I took the delivery of the M3 LR on Sunday afternoon. Since it was raining on the day of the delivery, it was difficult to inspect the car thoroughly. Today I discovered a cut in the rear seat leather (near the floor) when I was putting the new floormats. As we were not using the back seats, I missed it. It is disappointing to get these kinds of issues in a 700K SEK car.
I have now raised an SR in the app, but anyone has any idea on how Tesla SC deals with these claims.
Tog nyligen leverans av vår första elbil och i det stora hela är vi väldigt nöjda. Igår upptäckte jag att listen mellan bakluckan och bakrutan inte går hela vägen upp på vänstra sidan. Ska det vara så?
Det verkar vara ett undantag att det går som man tänker att det ska göra vid leveranserna. Dvs. att man får en ny premiumbil som är fri från anmärkningar. Kanske bara att ställa sig in på ärenden hos Tesla direkt efter upphämtning. Otroligt paradoxalt, är dock tacksam att ni delar bilder så att man vet vad man ska kolla efter.
Det verkar vara ett undantag att det går som man tänker att det ska göra vid leveranserna. Dvs. att man får en ny premiumbil som är fri från anmärkningar. Kanske bara att ställa sig in på ärenden hos Tesla direkt efter upphämtning. Otroligt paradoxalt, är dock tacksam att ni delar bilder så att man vet vad man ska kolla efter.
Tror inte man ska lägga allt för mycket vikt på de fel som läggs upp här. Det är alltid de som är missnöjda som man hör mest ifrån. Många ”fel” som upptäcks är nog också ganska lindriga. Har ju själv en skada på dörren som jag tror kommer kräva slipning & omlackering (lite mer omfattande). Otroligt trist att behöva åtgärda i efterhand men samtidigt så åtgärdar de ju. De är ju inte direkt krångliga att ha och göra med. (Vad jag upplevt hittills)
Överlag var kvaliteten på min bil långt över förväntan!
Jag har fått tillbaka min bil och än nästan nöjd, laddluckan stänger inte bra enligt mitt tyckte men det gick inte åtgärda enligt tesla. Ska lägga upp bild senare. Men lacken ser bra ut och jag är relativt nöjd.
Fick ingen kompensation kring mjukvaror fick 19 tums sommardäck med fälg.
Hade det inte varit för rabatten på räntan hade jag lämnat tillbaka bilen.
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Ni som har fått delar på bilen omlackerade. Hur har ni gått tillväga rent praktiskt? Skickat en bild till er säljare och klagat eller skapat ett serviceärende i appen? Har bedömning gjorts utifrån bilden eller på plats på servicecenter? Funderar på ifall jag orkar driva det eller om jag bara ska köpa att det finns en diff.
Ni som har fått delar på bilen omlackerade. Hur har ni gått tillväga rent praktiskt? Skickat en bild till er säljare och klagat eller skapat ett serviceärende i appen? Har bedömning gjorts utifrån bilden eller på plats på servicecenter? Funderar på ifall jag orkar driva det eller om jag bara ska köpa att det finns en diff.
Jag var ganska arg men inte otrevlig och lämnade bilen där samt fick en lånebil. Då bilen var 72 timmar gammal sa jag att fixas inte detta inom 2 veckor så häver jag köpet.
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Ni som har fått delar på bilen omlackerade. Hur har ni gått tillväga rent praktiskt? Skickat en bild till er säljare och klagat eller skapat ett serviceärende i appen? Har bedömning gjorts utifrån bilden eller på plats på servicecenter? Funderar på ifall jag orkar driva det eller om jag bara ska köpa att det finns en diff.
De har bara fotat av skadan på min bil, ska dit om 3 veckor för åtgärd. Pratade med tjejen som stod i utleverans. Hon fotade och skapade ett ärende på sitt håll och bad mig göra likadant i appen.
Tar för givet att jag lämnar in bilen och får låna en annan under tiden då min amatörsbedömning är att de inte löser det under dagen jag är där.
Då står man här i väntrummet och väntar på en LR som enligt Tesla ska levereras i Maj.
Jag hade redan en förbokning 2016 men den gången blev det alldeles för dyrt när bilarna väl började levereras till svedala. Känns som att jag äntligen kommer till en 5 år låååång väntan
Frågan är om jag ska lita på leverans i slutet av maj eller om man vågar hoppas på ett något tidigare datum. Vad tror ni andra? eller finns det till och med någon statistik på hur tesla brukar leverera till europa i Q2?
Beställde min gråa SR+ i slutet av mars och väntar otåligt på ett leveransdatum
Om jag kollar under hantera min beställning på Tesla-kontot så är lev. adress och inbyte "ibockade" och klara. Dock betalning som jag har via leasing har inte blivit ibockad som klar, har skickat in alla papper till Tesla. De har sagt att de kommer fylla i detta, hur länge ska jag vänta tills jag påminner dem? Det har gått 5 dagar sen de sa att de skulle fixa...
Beställde min gråa SR+ i slutet av mars och väntar otåligt på ett leveransdatum
Om jag kollar under hantera min beställning på Tesla-kontot så är lev. adress och inbyte "ibockade" och klara. Dock betalning som jag har via leasing har inte blivit ibockad som klar, har skickat in alla papper till Tesla. De har sagt att de kommer fylla i detta, hur länge ska jag vänta tills jag påminner dem? Det har gått 5 dagar sen de sa att de skulle fixa...
Allt brukar lösas någon vecka innan leverans.
Ingen idé att tjöta med dom förrän då IMO.
Man går i väntans tider och väntar på Model 3 LR.
Är nyfiken på om någon vet om det är några båtar är på väg med Model 3 nu mot Sverige ?
Man är lite smått otålig och sugen nu
Man går i väntans tider och väntar på Model 3 LR.
Är nyfiken på om någon vet om det är några båtar är på väg med Model 3 nu mot Sverige ?
Man är lite smått otålig och sugen nu
Mr miserables shopping movements tråd är vad du ska följa:
Då står man här i väntrummet och väntar på en LR som enligt Tesla ska levereras i Maj.
Jag hade redan en förbokning 2016 men den gången blev det alldeles för dyrt när bilarna väl började levereras till svedala. Känns som att jag äntligen kommer till en 5 år låååång väntan
Frågan är om jag ska lita på leverans i slutet av maj eller om man vågar hoppas på ett något tidigare datum. Vad tror ni andra? eller finns det till och med någon statistik på hur tesla brukar leverera till europa i Q2?
Nästa batch är på väg in runt mitten av Maj enligt min säljare (skall tas med en nypa salt så klart) så jag räknar med tidigast då.
Long Range midnight silver, svart interiör - leverans i maj, eventuellt.
Många frågor - vilken hemmaladdare, hur funkar bilen, vilka tillbehör, foliering, tona rutor mm? Bra att detta forum och alla svenska och worldwide FB-grupper finns som erfarenhetskälla att ösa ur. Lär mig hela tiden nya saker och blir ibland mer förvirrad.
Long Range midnight silver, svart interiör - leverans i maj, eventuellt.
Många frågor - vilken hemmaladdare, hur funkar bilen, vilka tillbehör, foliering, tona rutor mm? Bra att detta forum och alla svenska och worldwide FB-grupper finns som erfarenhetskälla att ösa ur. Lär mig hela tiden nya saker och blir ibland mer förvirrad.
Fortsätt läsa här och på andra ställen så har du nog alla svar ganska snart
Lite bökigt med sökfunktionen här men man kan ju googla istället vilket funkar bättre