Vår e-Golf har auto-parkering. Det fungerar fantastiskt bra får man säga, jag använder det ibland när jag är lat. Och jag skulle inte kunna göra det bättre själv.
Men att e-tron kan fås med auto-park har gått förbi mig helt. Jag har mig veterligen valt alla assistantsfunktioner som gick att bocka i. Parkering fanns nog inte med då. Måste vara nåt nytt som har kommit senare i så fall.
Jag var lite - kanske inte besviken - men förvånad, när jag upptäckte att min e-tron inte hade auto-park. För jag utgick faktiskt lite ifrån att det måste bara ingå i nåt av alla assistantspaket jag valt, också med tanke på att Golfen har det utan att jag medvetet valt det. Men sen insåg jag att det tydligen inte fanns för e-tron, som så mycket annat som borde vara standard.
Finns som tillval om man INTE väljer 360 vy.
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Mycket märkligt!
Intressant att man skall låta bli att beställa vissa tillval för att få en sådan funktion (aldrig varit med om det innan). Vad kan det tänkas beror på?
Är väll mer skevt att du inte kan din bil.
Parkeringsassistent har ju funnits länge men remote med mobilen gäller ju bara parkeringsassistent plus. Det finns ej till E-tron.
Men annars så funkar parkeringsassistenten fint
Haha, så jäkla drygt svarat
Du kan vara skev
När jag uppdaterade appen står det "Ny funktion till parkeringsassistans, parkera bilen i trånga lägen med appen utanför bilen"
VEM skulle tro att det fungerade när det står så ???
Såklart men appen är ju inte unik för din bil utan för alla Audi.
”Stöd för fjärrstyrd parkeringsassistent plus” står det ju som sagt innan den texten du hänvisar till.
Kan förstå min namne att det är mycket lätt att bli lurad och missa en sådan sak.
Själv så tänker man ju att appen skall ha koll på de bilar och bilmodeller som är kopplade till appen (något som är självklart på alla bilappar jag använt), och därmed bara presentera alternativ som är relevanta för de bilar som man har i sin app.
Så tycker detta isf. är mer "skevt" gjort av apputvecklarna.
Är väll mer skevt att du inte kan din bil.
Parkeringsassistent har ju funnits länge men remote med mobilen gäller ju bara parkeringsassistent plus. Det finns ej till E-tron.
Men annars så funkar parkeringsassistenten fint
Haha, så jäkla drygt svarat
Du kan vara skev
När jag uppdaterade appen står det "Ny funktion till parkeringsassistans, parkera bilen i trånga lägen med appen utanför bilen"
VEM skulle tro att det fungerade när det står så ???
Såklart men appen är ju inte unik för din bil utan för alla Audi.
”Stöd för fjärrstyrd parkeringsassistent plus” står det ju som sagt innan den texten du hänvisar till.
Kan förstå min namne att det är mycket lätt att bli lurad och missa en sådan sak.
Själv så tänker man ju att appen skall ha koll på de bilar och bilmodeller som är kopplade till appen (något som är självklart på alla bilappar jag använt), och därmed bara presentera alternativ som är relevanta för de bilar som man har i sin app.
Så tycker detta isf. är mer "skevt" gjort av apputvecklarna.
Nu tror jag faktiskt du ljuger, tror aldrig du haft en app per bil. För detta är i generella uppdaterings nyheterna som det står.
Är väll mer skevt att du inte kan din bil.
Parkeringsassistent har ju funnits länge men remote med mobilen gäller ju bara parkeringsassistent plus. Det finns ej till E-tron.
Men annars så funkar parkeringsassistenten fint
Haha, så jäkla drygt svarat
Du kan vara skev
När jag uppdaterade appen står det "Ny funktion till parkeringsassistans, parkera bilen i trånga lägen med appen utanför bilen"
VEM skulle tro att det fungerade när det står så ???
Såklart men appen är ju inte unik för din bil utan för alla Audi.
”Stöd för fjärrstyrd parkeringsassistent plus” står det ju som sagt innan den texten du hänvisar till.
Kan förstå min namne att det är mycket lätt att bli lurad och missa en sådan sak.
Själv så tänker man ju att appen skall ha koll på de bilar och bilmodeller som är kopplade till appen (något som är självklart på alla bilappar jag använt), och därmed bara presentera alternativ som är relevanta för de bilar som man har i sin app.
Så tycker detta isf. är mer "skevt" gjort av apputvecklarna.
Appen har koll på min e-tron. Har bara möjlighet till dab radio. Resten är standard med advanced-paketet. Parkeringsassistenen har jag dock ej eller så har jag ej lyckats hitta den. Har läst manualen och hittat parkeringsassistent plus men den verkar min bil ej ha. Skulle gärna haft den då jag lyckats backa in i en lyktstolpe med den.
Vår e-Golf har auto-parkering. Det fungerar fantastiskt bra får man säga, jag använder det ibland när jag är lat. Och jag skulle inte kunna göra det bättre själv.
Men att e-tron kan fås med auto-park har gått förbi mig helt. Jag har mig veterligen valt alla assistantsfunktioner som gick att bocka i. Parkering fanns nog inte med då. Måste vara nåt nytt som har kommit senare i så fall.
Jag var lite - kanske inte besviken - men förvånad, när jag upptäckte att min e-tron inte hade auto-park. För jag utgick faktiskt lite ifrån att det måste bara ingå i nåt av alla assistantspaket jag valt, också med tanke på att Golfen har det utan att jag medvetet valt det. Men sen insåg jag att det tydligen inte fanns för e-tron, som så mycket annat som borde vara standard.
Finns som tillval om man INTE väljer 360 vy.
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Mycket märkligt!
Intressant att man skall låta bli att beställa vissa tillval för att få en sådan funktion (aldrig varit med om det innan). Vad kan det tänkas beror på?
Ah där har vi svaret. Det var likadant med rattvärme förut. Gick inte att kryssa i när man tog advanced-paketet.
Vår e-Golf har auto-parkering. Det fungerar fantastiskt bra får man säga, jag använder det ibland när jag är lat. Och jag skulle inte kunna göra det bättre själv.
Men att e-tron kan fås med auto-park har gått förbi mig helt. Jag har mig veterligen valt alla assistantsfunktioner som gick att bocka i. Parkering fanns nog inte med då. Måste vara nåt nytt som har kommit senare i så fall.
Jag var lite - kanske inte besviken - men förvånad, när jag upptäckte att min e-tron inte hade auto-park. För jag utgick faktiskt lite ifrån att det måste bara ingå i nåt av alla assistantspaket jag valt, också med tanke på att Golfen har det utan att jag medvetet valt det. Men sen insåg jag att det tydligen inte fanns för e-tron, som så mycket annat som borde vara standard.
Finns som tillval om man INTE väljer 360 vy.
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Mycket märkligt!
Intressant att man skall låta bli att beställa vissa tillval för att få en sådan funktion (aldrig varit med om det innan). Vad kan det tänkas beror på?
Ah där har vi svaret. Det var likadant med rattvärme förut. Gick inte att kryssa i när man tog advanced-paketet.
Just det berodde på att de inte hade rattvärme i kombination med den nya sensorn för att man faktiskt höll i ratten som kom till e-tron. Dvs man kunde inte ha assistanssystem tour i kombination med rattvärme (eller tre-ekrad ratt). Sen MY 21 kan man dock det. Saknar rattvärmen lite men iom att man förvärmer än mer frekvent med elbil så är det ett mindre problem. Sjukt störande förra vintern, när appen var så kass, att hålla i iskall ratt på väg hem dock.
Är väll mer skevt att du inte kan din bil.
Parkeringsassistent har ju funnits länge men remote med mobilen gäller ju bara parkeringsassistent plus. Det finns ej till E-tron.
Men annars så funkar parkeringsassistenten fint
Haha, så jäkla drygt svarat
Du kan vara skev
När jag uppdaterade appen står det "Ny funktion till parkeringsassistans, parkera bilen i trånga lägen med appen utanför bilen"
VEM skulle tro att det fungerade när det står så ???
Såklart men appen är ju inte unik för din bil utan för alla Audi.
”Stöd för fjärrstyrd parkeringsassistent plus” står det ju som sagt innan den texten du hänvisar till.
Kan förstå min namne att det är mycket lätt att bli lurad och missa en sådan sak.
Själv så tänker man ju att appen skall ha koll på de bilar och bilmodeller som är kopplade till appen (något som är självklart på alla bilappar jag använt), och därmed bara presentera alternativ som är relevanta för de bilar som man har i sin app.
Så tycker detta isf. är mer "skevt" gjort av apputvecklarna.
Nu tror jag faktiskt du ljuger, tror aldrig du haft en app per bil. För detta är i generella uppdaterings nyheterna som det står.
Jag talar inte om hur det är idag. Pratar om hur det borde vara.
När jag uppdaterade appen står det "Ny funktion till parkeringsassistans, parkera bilen i trånga lägen med appen utanför bilen"
VEM skulle tro att det fungerade när det står så ???
Såklart men appen är ju inte unik för din bil utan för alla Audi.
”Stöd för fjärrstyrd parkeringsassistent plus” står det ju som sagt innan den texten du hänvisar till.
Kan förstå min namne att det är mycket lätt att bli lurad och missa en sådan sak.
Själv så tänker man ju att appen skall ha koll på de bilar och bilmodeller som är kopplade till appen (något som är självklart på alla bilappar jag använt), och därmed bara presentera alternativ som är relevanta för de bilar som man har i sin app.
Så tycker detta isf. är mer "skevt" gjort av apputvecklarna.
Nu tror jag faktiskt du ljuger, tror aldrig du haft en app per bil. För detta är i generella uppdaterings nyheterna som det står.
Jag talar inte om hur det är idag. Pratar om hur det borde vara.
Fast du skrev att det varit så på alla dina bilappar.
Har själv betat av en del märken och aldrig varit med om nyheter enbart för ens egen modell eller utrustning.
Inte om du kör mycket. Och det där är inte ens en proline.
Det verkar vara en Proline och man kollar på vilken utrustning som ingår.
Ok. Såg i E-Tron gruppen att de skrev att det inte var det. Har inte kollat nåt närmare.
Vad gäller Q4 och andra så är väl de mindre och långsammare? Jag har hellre en E-Tron.
Jo Q4an verkar bli mindre iaf sett till lastkapaciteten. Man kan ju hoppas att E-tron GT kommer med dessa privatleasingserbjudande senare
Vill man byta ut e-tron mot annan motsvarande audiprodukt så får man vänta ngt år till på Q6. Även om utrymmen blir tillräckligt goda på Q4 tror jag att man kommer kunna märka att Q4 i grunden är en billigare produkt. Tänk tiguan allspace mot en Q5/Q7. Sen tror jag säkert att Q4 kommer ta kunder från e-tron, många vill inte betala för det lilla extra.
[quote="Jonatand"]Herre gud 5200 kr plus 20% i kontantinsats är ingen superbra leasing deal.. trollinlägg[/quote
Nej, ingen trollinlägg mer än ett spydigt svar från ett annat troll?
I annonsen framgår det inget om 20% insats... kan mycket väl vara så då jag inte pratat med säljaren. Är det så är det lite fult att man inte anger det i annonsen direkt.
Herre gud 5200 kr plus 20% i kontantinsats är ingen superbra leasing deal.. trollinlägg[/quote
Nej, ingen trollinlägg mer än ett spydigt svar från ett annat troll?
I annonsen framgår det inget om 20% insats... kan mycket väl vara så då jag inte pratat med säljaren. Är det så är det lite fult att man inte anger det i annonsen direkt.
Fel av mig då.
Yes, BMW kör ofta kontantinsats vid leasing.
I så fall är det en kanonerbjudande för en av de bästa elbilar på marknaden som ser ut att förbli det något år framöver
Tidigare e-tron för ungefär samma peng har inte varit någon kontantinsats. Däremot bara 1000 mil per år, 20 kr / mil för övermil och vinterdäck ingår ej och kostar en rejäl slant.
Billigaste lösningen för vinterdäck är att köpa nya på tyska ebay där de ofta finns för 1200 EUR, det blir ungefär 500 kr i månaden. Originalhjul.
Tidigare e-tron för ungefär samma peng har inte varit någon kontantinsats. Däremot bara 1000 mil per år, 20 kr / mil för övermil och vinterdäck ingår ej och kostar en rejäl slant.
Billigaste lösningen för vinterdäck är att köpa nya på tyska ebay där de ofta finns för 1200 EUR, det blir ungefär 500 kr i månaden. Originalhjul.
Ja, ska man köra mycket drar det iväg lite. Men även med 2500 mil per år så blir kostnaden klart under 10 tusen i månaden totalt inklusive el, försäkring, vinterhjul osv. Det motsvarar ungefär vad en finansiell företagsleasing kostar. Dvs alla som gnäller över att det är så billigt att företagsleasa och så dyrt att köpa privat har ju världens möjlighet här.
ps. Vinterhjulen är inte värdelösa efter 24 månader. Skulle säga att de nog är värda runt hälften. Det börjar även finnas begagnade vinterhjul till E-Tron på blocket.
Ja, ska man köra mycket drar det iväg lite. Men även med 2500 mil per år så blir kostnaden klart under 10 tusen i månaden totalt inklusive el, försäkring, vinterhjul osv. Det motsvarar ungefär vad en finansiell företagsleasing kostar. Dvs alla som gnäller över att det är så billigt att företagsleasa och så dyrt att köpa privat har ju världens möjlighet här.
ps. Vinterhjulen är inte värdelösa efter 24 månader. Skulle säga att de nog är värda runt hälften. Det börjar även finnas begagnade vinterhjul till E-Tron på blocket.
Tips om man vill företagsleasa så verkar det finnas operationell företagsleasing för 3700 ex moms hos samma handlare, 1000 mil dock men 650 kr/ex moms extra per 500 mil om man förköper det. Så då blir ju företagsleasing billigare än privatleasingen, som redan den är ett bra erbjudande som du är inne på.
Ja, ska man köra mycket drar det iväg lite. Men även med 2500 mil per år så blir kostnaden klart under 10 tusen i månaden totalt inklusive el, försäkring, vinterhjul osv. Det motsvarar ungefär vad en finansiell företagsleasing kostar. Dvs alla som gnäller över att det är så billigt att företagsleasa och så dyrt att köpa privat har ju världens möjlighet här.
ps. Vinterhjulen är inte värdelösa efter 24 månader. Skulle säga att de nog är värda runt hälften. Det börjar även finnas begagnade vinterhjul till E-Tron på blocket.
Tips om man vill företagsleasa så verkar det finnas operationell företagsleasing för 3700 ex moms hos samma handlare, 1000 mil dock men 650 kr/ex moms extra per 500 mil om man förköper det. Så då blir ju företagsleasing billigare än privatleasingen, som redan den är ett bra erbjudande som du är inne på.
Ja, det är väl ännu bättre. Men då åker man å andra sidan på ett förmånsvärde på nästan 7000:-/mån.
I mitt excelark med 1000 extramil per år (totalt 2000 mil per år) så hamnar erbjudandet om 3700+moms via firman på ca 7300:-/mån. Privatleasingerbjudandet hamnar på ca 8300:-/mån inkl el, försäkring och vinterhjul.
Mitt excelark är verkligen inget facit men som referenser så kostar min Model S 100D ca 6500:-/mån att behålla efter de första 36 månaderna när jag räknar med en inbromsande värdeminskning. Där kan dock en del dyra reparationer tillkomma. En viss osäkerhet. Men säg 1000:-/mån ungefär. Då är den på nivå med E-Tron business lease.
En ny Model S LR Refresh hamnar på uppåt 11000:-/mån räknat på 36 månader. En begagnad BMW 530d/540i G31 för 400-500 tkr ligger runt 9-11 tusen i månaden inklusive soppa.
I vilket fall så finns det väldigt få argument för mig att byta bil. Samma sak gäller vår i3. Den är utköpt privat och nästan gratis att ha. Väldigt lite värdeminskning och väldigt låga omkostnader. Helförsäkring för 5200:-/år t ex.