Föemodligen är denna fråga ställd många gånger men villkoren ändras ju snabbt gällande försäkringar. Håller på kollar försäkring för företagsägd bil TM3 LR.
Billigast är hittils Dina försäkringar men glastak går på vagnsskada och självriskreducering gäller ej på vagnskada, bara djurkollision. Denna får jag betala ca 7300,- år för.
Någon som har ett bättre bolag som är värt att kolla upp, vill helst ha glastak gående på glasskada samt självriskreducering på vagnskada.
Hat kollat med;
If
Länsförsäkringar
Trygg hansa
Gjenside
Water circles (tar ej företag)
Dina
Någon som vet vad vagnskadegarantins självrisk ligger på?
Försäkring företagsbil
Moderator: Redaktion
Re: Försäkring företagsbil
Till mig så sa Dina senast igår at dom enbart erbjuder trafikförsäkring för model 3.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Re: Försäkring företagsbil
Du kommer nog inte hitta något bolag som erbjuder att ta taket på glasskada, inte sett något bolag som använder en egen definition av glasskada utan alla går på branschstandarden. Självriskreducering kan ju erbjudas hos lite olika eller som en tilläggsförsäkring hos ett annat bolag. Tyvärr brukar det kosta mer att få självriskreduceringen från sitt vanliga bolag än man kan tänkas behöva få utbetalt, för de paketerar ofta den ihop med massa annat som en bättre produkt.Aggen skrev:Föemodligen är denna fråga ställd många gånger men villkoren ändras ju snabbt gällande försäkringar. Håller på kollar försäkring för företagsägd bil TM3 LR.
Billigast är hittils Dina försäkringar men glastak går på vagnsskada och självriskreducering gäller ej på vagnskada, bara djurkollision. Denna får jag betala ca 7300,- år för.
Någon som har ett bättre bolag som är värt att kolla upp, vill helst ha glastak gående på glasskada samt självriskreducering på vagnskada.
Hat kollat med;
If
Länsförsäkringar
Trygg hansa
Gjenside
Water circles (tar ej företag)
Dina
Någon som vet vad vagnskadegarantins självrisk ligger på?
Tror självrisken på vagnskadegarantin för Model 3 är runt 13.5k inkl moms.