Jag frågade explicit när jag var och såg på etron GT (de har samma policy för alla modeller). Säljaren sa att vi nog kunde få till en deal med fri service i 3år, men det betyder ju egentligen inte att den varken är frivillig eller gratis, bara att jag kunde få det som ”prutmån”. Men den som ev köper bilen efteråt eller äger den efter 3år åker på samma smäll igen. Det var inte ens en hemlighet att de tar lika mycket betalt för elbilservice som för bilar där olja och allt möjligt ska bytas ut. Han skämdes inte ens, jag blev förbannad eftersom det är helt öppet lurendrejeri.mati skrev:Jag har fri service på min e-tron. Eller fri och fri, den ingår i bilens pris såklart. Ingen aning vad den kostar.
De flesta kommer att få betala för service iaf efter 3år med en etron, Porsche och många andra elbilar. Det är kanske med i Ionity business case? Låg laddkostnad, lura in kunderna, efter kort tid, högt laddpriser OCH höga servicekostnader. Är Ionity självfinansierat eller skjuter ägarna till pengar för att få det att gå runt?