Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Moderator: Redaktion
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Bra tack för svaren. Det var tydligen i Automotor sport dom läst det , inget jag hittar dock, spelar ingen roll dom vill väl att vi ska konvertera våra bilar till råoljebrännare.
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
jjmaskin skrev:Bra tack för svaren. Det var tydligen i Automotor sport dom läst det , inget jag hittar dock, spelar ingen roll dom vill väl att vi ska konvertera våra bilar till råoljebrännare.
Kolla på PDF-länken jag skickade. Det är originalet. Stoppa det i deras avgasrör..
phasebox.se
P85D
P85D
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Lite snöigt idag när jag va ute och körde.
Autopilot va inte helt sugen på att sättas igång, men lite då och då tändes rattsymbolen. Testade att aktivera autopiloten, och bilen sa inte till mig att ta tag i ratten, men vinglade hej vilt över hela vägen. Körde ut en sväng i vägrenen också. Inte helt lämpligt att ha den aktiverad i snöväder.
Autopilot va inte helt sugen på att sättas igång, men lite då och då tändes rattsymbolen. Testade att aktivera autopiloten, och bilen sa inte till mig att ta tag i ratten, men vinglade hej vilt över hela vägen. Körde ut en sväng i vägrenen också. Inte helt lämpligt att ha den aktiverad i snöväder.

Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Nästa feature borde bli auto drift. Bilen kör dig till en tom parkeringsplats täckt med puder och börjar drifta runt med bredställ.Martinen skrev:Körde ut en sväng i vägrenen också. Inte helt lämpligt att ha den aktiverad i snöväder.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7265
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Någon här på forumet requestade moonwalkdrift som en feature. En knapp som gör att bilen bromsar framdäcken, lägger fullt vrid på bakdäcken så de spinner loss, och sen börjar rulla framdäcken långsamt bakåt. Hade varit nåt, vaSurfaren skrev:Nästa feature borde bli auto drift. Bilen kör dig till en tom parkeringsplats täckt med puder och börjar drifta runt med bredställ.Martinen skrev:Körde ut en sväng i vägrenen också. Inte helt lämpligt att ha den aktiverad i snöväder.

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Ni menar regen på front motorn medans bakmotorn gör burnout. Extra energisnål variant då.Martinen skrev:Moonburn
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Nej. Under en normal burnout så rör sig bilen sakta framåt. Stillastående är förbjudet på strippen.Pontus skrev:Ni menar regen på front motorn medans bakmotorn gör burnout. Extra energisnål variant då.Martinen skrev:Moonburn
Med en motor på framaxeln så skulle man kunna låta den driva bilen bakåt under burnouten, som en moonwalk.
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Det är klart coolare. Vad händer om fram och bakmotorn gör var sin burnout åt vart sitt håll?dstr skrev:Nej. Under en normal burnout så rör sig bilen sakta framåt. Stillastående är förbjudet på strippen.Pontus skrev:Ni menar regen på front motorn medans bakmotorn gör burnout. Extra energisnål variant då.Martinen skrev:Moonburn
Med en motor på framaxeln så skulle man kunna låta den driva bilen bakåt under burnouten, som en moonwalk.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Idag betedde sig AP aningen märkligt. Bilen blev "kallstartad" och batteriet var sedermera inte korrekt tempererat. Jag aktiverade AP som vanligt i min 2km tunnel hemifrån, som består av 1km ordentligt brant ner och sen 1km brant uppför. I vanliga fall så sätter jag AP på 60km/h och allt funkar fint genom tunneln. Idag gjorde jag likadant, men hastigheten hölls inte som inställt. Allt såg korrekt aktiverat ut, men bilen bara ökade och ökade i hastighet. Funderar på om det hade nåt att göra med att batteriet inte klarade att regenerera pga kylen, men det verkar konstigt. Har inte tidigare upplevt samma problem.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Känns udda. Om den inte kan regenerera, så kan den ju använda bromsarna.HelectriC skrev:Idag betedde sig AP aningen märkligt. Bilen blev "kallstartad" och batteriet var sedermera inte korrekt tempererat. Jag aktiverade AP som vanligt i min 2km tunnel hemifrån, som består av 1km ordentligt brant ner och sen 1km brant uppför. I vanliga fall så sätter jag AP på 60km/h och allt funkar fint genom tunneln. Idag gjorde jag likadant, men hastigheten hölls inte som inställt. Allt såg korrekt aktiverat ut, men bilen bara ökade och ökade i hastighet. Funderar på om det hade nåt att göra med att batteriet inte klarade att regenerera pga kylen, men det verkar konstigt. Har inte tidigare upplevt samma problem.
Hur långt gick det innan du bromsade själv?
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Kom väl upp i ca 70 innan jag manuellt gick in och bromsade och på så sätt deaktiverade AP. I vanliga fall så känns det som AP även använder de vanliga bromsarna oh inte bara regenererar, men nu var det alltså väldigt konstigt.Martinen skrev:Känns udda. Om den inte kan regenerera, så kan den ju använda bromsarna.HelectriC skrev:Idag betedde sig AP aningen märkligt. Bilen blev "kallstartad" och batteriet var sedermera inte korrekt tempererat. Jag aktiverade AP som vanligt i min 2km tunnel hemifrån, som består av 1km ordentligt brant ner och sen 1km brant uppför. I vanliga fall så sätter jag AP på 60km/h och allt funkar fint genom tunneln. Idag gjorde jag likadant, men hastigheten hölls inte som inställt. Allt såg korrekt aktiverat ut, men bilen bara ökade och ökade i hastighet. Funderar på om det hade nåt att göra med att batteriet inte klarade att regenerera pga kylen, men det verkar konstigt. Har inte tidigare upplevt samma problem.
Hur långt gick det innan du bromsade själv?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Verkar ju skummt.
Det är jävligt obehagligt när man släpper på gasen och den inte saktar ner (utan autopilot alltså). När man är beredd på att den regenererar max och den inte bromsar alls, så känns det nästan som om bilen accelererar. Så van har min hjärna blivit.
Blev ett par hårda inbromsningar vid T-korsningar idag, för att regen var långt ner.
Det är jävligt obehagligt när man släpper på gasen och den inte saktar ner (utan autopilot alltså). När man är beredd på att den regenererar max och den inte bromsar alls, så känns det nästan som om bilen accelererar. Så van har min hjärna blivit.

Blev ett par hårda inbromsningar vid T-korsningar idag, för att regen var långt ner.
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Martinen skrev:Verkar ju skummt.
Det är jävligt obehagligt när man släpper på gasen och den inte saktar ner (utan autopilot alltså). När man är beredd på att den regenererar max och den inte bromsar alls, så känns det nästan som om bilen accelererar. Så van har min hjärna blivit.![]()
Blev ett par hårda inbromsningar vid T-korsningar idag, för att regen var långt ner.
Ja, det är onekligen många funktioner med Teslan, som gör att man framstår som fullständig nybörjare när man kär vanlig bil

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Ja om några månader så kommer jag inte kunna fickparkera själv.HelectriC skrev:Martinen skrev:Verkar ju skummt.
Det är jävligt obehagligt när man släpper på gasen och den inte saktar ner (utan autopilot alltså). När man är beredd på att den regenererar max och den inte bromsar alls, så känns det nästan som om bilen accelererar. Så van har min hjärna blivit.![]()
Blev ett par hårda inbromsningar vid T-korsningar idag, för att regen var långt ner.
Ja, det är onekligen många funktioner med Teslan, som gör att man framstår som fullständig nybörjare när man kär vanlig bil

Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Jag kan ju inte ens köra bilMartinen skrev:Ja om några månader så kommer jag inte kunna fickparkera själv.HelectriC skrev:Martinen skrev:Verkar ju skummt.
Det är jävligt obehagligt när man släpper på gasen och den inte saktar ner (utan autopilot alltså). När man är beredd på att den regenererar max och den inte bromsar alls, så känns det nästan som om bilen accelererar. Så van har min hjärna blivit.![]()
Blev ett par hårda inbromsningar vid T-korsningar idag, för att regen var långt ner.
Ja, det är onekligen många funktioner med Teslan, som gör att man framstår som fullständig nybörjare när man kär vanlig bil


Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Ja det är otäckt. Blinkers och allt. Vågar inte ens tänka på det.HelectriC skrev:Jag kan ju inte ens köra bilförsökte under de dagar då AP var deaktiverad, blev ju helkonstigt. Bilen blinkade och allt möjligt i rondeller. På vippen att jag drog i nödbromsen, kan ju inte ha en vilt blinkande bil i rondeller, det har vi allt för många exempel på hur illa det kan gå
Tips nästa gång är att bara blunda och hoppas på det bästa.
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Får kosta på mig lite gnäll.
Min bil försökte döda mig för en stund sedan.
Körde med autosteer igång på en rak väg som jag kört på flera gånger innan. Fint väder och bra sikt. Helt plötsligt rycker den till i ratten och ska av vägen. Undrar var dom bakom tänkte.
Börjar störa mig lite mer på den senaste uppdateringen.
Autosteer är jävligt häftigt men man måste vara mer alert med den på än när man kör själv. Jag skulle lätt kunna klara mig utan. Adaptiv farthållare däremot är ett krav, och sedan Senaste uppdateringen har den blivit sämre. Saktar ner på fel platser helt o onödan.
Min bil försökte döda mig för en stund sedan.
Körde med autosteer igång på en rak väg som jag kört på flera gånger innan. Fint väder och bra sikt. Helt plötsligt rycker den till i ratten och ska av vägen. Undrar var dom bakom tänkte.

Börjar störa mig lite mer på den senaste uppdateringen.
Autosteer är jävligt häftigt men man måste vara mer alert med den på än när man kör själv. Jag skulle lätt kunna klara mig utan. Adaptiv farthållare däremot är ett krav, och sedan Senaste uppdateringen har den blivit sämre. Saktar ner på fel platser helt o onödan.
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Inlägg: 1573
- Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
- Ort: Kungsholmen, Stockholm
- Kontakt:
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Oj, det låter ju inte alls bra!?! Vilken version har du?
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Jag har märkt att där farthållaren saktar ner är inte navigatorn uppdaterad, vet inte om det har något samband men kanske.Martinen skrev:Får kosta på mig lite gnäll.
Min bil försökte döda mig för en stund sedan.
Körde med autosteer igång på en rak väg som jag kört på flera gånger innan. Fint väder och bra sikt. Helt plötsligt rycker den till i ratten och ska av vägen. Undrar var dom bakom tänkte.![]()
Börjar störa mig lite mer på den senaste uppdateringen.
Autosteer är jävligt häftigt men man måste vara mer alert med den på än när man kör själv. Jag skulle lätt kunna klara mig utan. Adaptiv farthållare däremot är ett krav, och sedan Senaste uppdateringen har den blivit sämre. Saktar ner på fel platser helt o onödan.
Vad det gäller autosteer så stör jag mig mest på att den ska ligga så nära högerfilen. Igår var jag och en bil till ensamma på en 3 filig motorväg jag i mittenfilen och den andra till höger hade jag inte tagit tag i ratten hade våra backspeglar krockat. Varför den vet att bilen till höger ligger nära och ändå ska den lägga sig på linjen till höger, det finns jätte mycket utrymme till vänster???
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Jag håller helt med dig. Har i dagarna kört över 200 mil och har faktiskt inte använt Autosteer alls eftersom den inte hjälper mig ett dugg tyvärr. Däremot älskar jag den adaptiva farthållaren men stör mig enormt på hur den saktar ner när det katastrofalt dåligt uppdaterade navigeringen blir "osäker" på om den väg jag kör på verkligen finns.Martinen skrev:Får kosta på mig lite gnäll.
Min bil försökte döda mig för en stund sedan.
Körde med autosteer igång på en rak väg som jag kört på flera gånger innan. Fint väder och bra sikt. Helt plötsligt rycker den till i ratten och ska av vägen. Undrar var dom bakom tänkte.![]()
Börjar störa mig lite mer på den senaste uppdateringen.
Autosteer är jävligt häftigt men man måste vara mer alert med den på än när man kör själv. Jag skulle lätt kunna klara mig utan. Adaptiv farthållare däremot är ett krav, och sedan Senaste uppdateringen har den blivit sämre. Saktar ner på fel platser helt o onödan.
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Inlägg: 1573
- Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
- Ort: Kungsholmen, Stockholm
- Kontakt:
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Jag har inte använt Autosteer den senaste tiden, framför allt eftersom jag kört där det varit snö på vägen, men när Autosteer kom körde jag 500 mil i Europa nästan enbart med Autosteer och det fungerade fantastiskt bra!
Ni som upplever konstigheter med Autosteer, har det blivit sämre i samband med någon uppdatering? Min bil har inte uppdaterats på flera månader och jag har fortfarande 2.7.77. Har ni en senare version?
Ni som upplever konstigheter med Autosteer, har det blivit sämre i samband med någon uppdatering? Min bil har inte uppdaterats på flera månader och jag har fortfarande 2.7.77. Har ni en senare version?
Senast redigerad av ovelundkvist, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Jag har 77 och det har varit lika illa med att den lägger sig ofta på högerlinjen. Varken bättre eller sämre över tid. Behövs väl någon form av justering bara sedan är det väldigt bra tycker jag.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Inlägg: 1573
- Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
- Ort: Kungsholmen, Stockholm
- Kontakt: