Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lurwas
Teslaägare

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lurwas »

Uppdatering från Tesla.
Beräknad leverans 29-31 mars.
Senast redigerad av lurwas, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
ErikHallq
Teslaägare

Inlägg av ErikHallq »

20210316_100210.jpg
20210316_095221.jpg
Sådär, första turen avklarad. Teslan dök inte upp i appen direkt (jag leasar genom jobbet). Men efter turen till service center i upplands väsby för att hämta allvädersmattorna, takräcke och annat så hade den dykt upp. Den var fulladdad till i princip 100%. Bilarna ni ser utan regskylt är de som preppas för leverans kommande dagarna. De ed regskyltar är de som är redo. Ser ni eran egen? :D

Inga anmärkningar på bilen. Lite svårt att se lacken då de var blöta eftersom de spolat av dom. Det första jag gjorde var att halka på isen som bildats och landa på min egen motorhuv :lol: men det blev inget märke som tur är!

Blev en tur till euromaster för att dumpa sommardäcken som kom i bagaget

Edit: just ja, följde med mudguards tydligen. De låg i frunken, jag som hade beställt separata. Dock är de som följer med rätt små, så funderar ändå på att sätta dit de andra bak
Model 3 Long Range Vit/Svart 2021 Såld
Model Y Long Range Vit/Svart 2022
https://www.personalbilskalkylen.se
Användarvisningsbild
Henrik P
Teslaägare

Inlägg av Henrik P »

En fråga då, står det en ljussilver metallic främst??
Användarvisningsbild
ErikHallq
Teslaägare

Inlägg av ErikHallq »

Skärmavbild 2021-03-16 kl. 13.54.48.png
Henrik P skrev:
En fråga då, står det en ljussilver metallic främst??
Såg bara 1 grå model 3
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist

Inlägg av DanneLKPG »

Grattis Erik! :D
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
IONIQ 5 RWD 72,6 kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
Moffe94
Teslaägare

Inlägg av Moffe94 »

Har du rattvärme i din nya? :)
Model 3 LR Midnight Silver Metallic med vit interiör
Användarvisningsbild
Daviday
Teslaägare

Inlägg av Daviday »

Daviday skrev:
Någon som beställde en lager bil som inte har fått leverans sms? Känns som alla förutom mig har fått sms:et
Update från Tesla:

Din bil estimeras anlända till Stockholm den 29/3. Ni kommer få en leveranstid så fort vi koordinerat logistiken.
Användarvisningsbild
ErikHallq
Teslaägare

Inlägg av ErikHallq »

DanneLKPG skrev:
Grattis Erik! :D
Tackar!
Moffe94 skrev:
Har du rattvärme i din nya? :)
Nej, inte vad jag kan se.

Förresten, boombox, eller något ljud när bilen rullar under 30km/h, ska inte något sådant vara tillgängligt för model 3?
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av pinussen »

Gamla Teslan såld, snyft. Dags att hysta in kontantinsatsen. Blir en lång väntan tills nästa kommer nästa vecka.
Användarvisningsbild
Frettoo
Teslaägare

Inlägg av Frettoo »

Frettoo skrev:
Frettoo skrev:
Frettoo skrev:
Frettoo skrev:
Då står man i väntrummet igen,

Precis klickat klart på en M3P 2021 svart/svart

Frågade i chatten på tesla.com direkt efteråt och fick svaret att den landar hos dem den 17 mars

Spännade! Har aldrig haft en P modell tidigare :)
Nu efter ca 1h uppdaterades kontosidan med Prel leveranstid 16-24 mars.

Även VIN framgår på fakturan 906XXX
19:00 ikväll fick jag sms med boka leverans

22a mars på eftermiddagen.

Order 3 mars 16:00
VIN 3 mars 17:00
SMS 3 mars 19:00
Lev 22 mars
Fick faktura på förhöjd idag

Inget regnummer eller annan information om bilen, bara reservationsnummer
Fick sms med erbjudande om att hämta tidigare, valde nu på torsdag

Nu händer det snart!!
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
pjore

Inlägg av pjore »

Igår hämtade jag ut en blå LR. I det hela var ihopsättning ok. Några smågrejer som de får fixa. Mest störande är skillnaden på färg mellan huv och front. Tveksamt om de kommer fixa detta, tråkigt att det är ett vanligt problem (såg det på flertalet andra bilar som stod där)

Ingen rattvärme, men hoppas att hårdvaran är där och väntar på att bli aktiverad (man kan ju alltid hoppas).

Fick inte acceleration boost som bonus som vissa verkar ha fått

Version: e5d
Vin: 89xx

Har även en MS sedan tidigare och blev positivt överraskad vilket tryck det var i den!

Även ljudnivån på E4an var betydligt bättre än andra 3or jag har provat
metlis

Inlägg av metlis »

Imorgon blir det dags för mig att hämta. Fick framflyttad leverans från 23/3 till 18/3. Ska bli riktigt spännande.

Vit M3P. Några tips på vad man ska titta extra noga på vid leverans?
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av pinussen »

pjore skrev:
Mest störande är skillnaden på färg mellan huv och front. Tveksamt om de kommer fixa detta, tråkigt att det är ett vanligt problem (såg det på flertalet andra bilar som stod där)
Just den där är jag mest nervös över...
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av pinussen »

Blev just uppringd, bilen strax klar för leverans så kan hämta den på fredag istället för 25e. Spännande!
Användarvisningsbild
swegarm
Teslaägare

Inlägg av swegarm »

pjore skrev:
Igår hämtade jag ut en blå LR. I det hela var ihopsättning ok. Några smågrejer som de får fixa. Mest störande är skillnaden på färg mellan huv och front. Tveksamt om de kommer fixa detta, tråkigt att det är ett vanligt problem (såg det på flertalet andra bilar som stod där)

Ingen rattvärme, men hoppas att hårdvaran är där och väntar på att bli aktiverad (man kan ju alltid hoppas).

Har även en MS sedan tidigare och blev positivt överraskad vilket tryck det var i den!

Har vissa fått acc-boost?
Hur då :)?

Lite andra frågor :
Funderar på uttag
Man får med typ 2 kabel och en till vanligt vägg-uttag va?

Sen är det nya tpms sensorer va? Va kostar dem?

Kommer inte lämna in mina nuv vinterdäck så får väll byta sensorerna i dem.
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av pinussen »

swegarm skrev:
pjore skrev:

Har vissa fått acc-boost?
Hur då :)?

Lite andra frågor :
Funderar på uttag
Man får med typ 2 kabel och en till vanligt vägg-uttag va?

Sen är det nya tpms sensorer va? Va kostar dem?

Kommer inte lämna in mina nuv vinterdäck så får väll byta sensorerna i dem.
Tror det är så att konfen på ditt konto inte är riktigt synkad med bilen föränn efter ett tag, dvs bilen kan ha acc boost aktiverat från fabrik men sen plockas det bort. Min var en SR ett tag innan det blev en SR+.

Japp på kablarna. Går att köpa adapter för blått CEE uttag också till "vägguttagsboxen", fint vid bilcamping.

TPMS går på ~700 SEK styck hos Tesla, jag gör samma och byter i mina gamla vinterdäck framöver.
Användarvisningsbild
rolundb
Teslaägare

Inlägg av rolundb »

pinussen skrev:
Blev just uppringd, bilen strax klar för leverans så kan hämta den på fredag istället för 25e. Spännande!

Yes!!! Samma här :D
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare

Inlägg av KatarinaTH »

Jag och maken beställde en vit P med vit klädsel härom dagen. Har inte hört något från Tesla än, men kommer tacka nej om vi får erbjudande att hämta innan april. Maj, som det stod vid beställningen, skulle passa oss perfekt!
Kennet

Inlägg av Kennet »

metlis skrev:
Imorgon blir det dags för mig att hämta. Fick framflyttad leverans från 23/3 till 18/3. Ska bli riktigt spännande.

Vit M3P. Några tips på vad man ska titta extra noga på vid leverans?
Hämtar också min vita M3P den 23:e, skall bli intressant:)
Reconnnn

Inlägg av Reconnnn »

pjore skrev:

Hämtade min idag :) Precis samma upplevelse som dig med färgskillnarder. Jag fick dem att notera det (och medge att det inte var helt rätt) men kommer nog inte få det fixat nu. Men om det kommer stenskott och liknande i framtiden på den så kommer jag hävda att dem får fixa det då. Det är ju mycket svårare att matcha fel nyans.

I övrigt var byggkvaliten bra. De hade glömt sätta sommar däck på den som jag hade bett dem men de betalade för att Vianor skulle byta dem direkt till mig så inga större problem.
Användarvisningsbild
tangotobbe
Teslaägare

Inlägg av tangotobbe »

Nu tänkte även jag hoppa in i väntrummet! Blev en "standard", dvs en vit LR med 18"-fälgar. Superpeppad! :)

Dock köpte vi in oss på premissen leverans i maj, något som snabbt blev ändrat till leverans 22-31 mars, vilket vi kanske inte kände oss helt okej med då vi får garageplats först i maj.
Försökt ringa Tesla och få ändrat på leveransen men med numret på deras sajt kommer man inte fram.

Så en fråga till er med mer erfarenhet, får man någon gång under processen kontakt med en människa? :shock:
Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare

Inlägg av KatarinaTH »

tangotobbe skrev:
Nu tänkte även jag hoppa in i väntrummet! Blev en "standard", dvs en vit LR med 18"-fälgar. Superpeppad! :)

Dock köpte vi in oss på premissen leverans i maj, något som snabbt blev ändrat till leverans 22-31 mars, vilket vi kanske inte kände oss helt okej med då vi får garageplats först i maj.
Försökt ringa Tesla och få ändrat på leveransen men med numret på deras sajt kommer man inte fram.

Så en fråga till er med mer erfarenhet, får man någon gång under processen kontakt med en människa? :shock:
Prova att svara på ett av mailen du fått!! Vi fick också en bil tilldelad men mailade tillbaka och sa att vi ville ha en Q2 istället. Tog 10 min sen svarade de att de ändrat...
Användarvisningsbild
tangotobbe
Teslaägare

Inlägg av tangotobbe »

KatarinaTH skrev:
tangotobbe skrev:

Prova att svara på ett av mailen du fått!! Vi fick också en bil tilldelad men mailade tillbaka och sa att vi ville ha en Q2 istället. Tog 10 min sen svarade de att de ändrat...
Intressant, det ska jag testa! Tack för snabbt svar. :)
Användarvisningsbild
Merlin
Teslaägare

Inlägg av Merlin »

tangotobbe skrev:
KatarinaTH skrev:
tangotobbe skrev:

Intressant, det ska jag testa! Tack för snabbt svar. :)
Kan bara hålla med. Telefon fungerar dåligt. Mail bra!
b0urne

Inlägg av b0urne »

tangotobbe skrev:

Går bra att ringa, talade med dom senast igår om min leverans.
Verkade vara nere idag när jag skulle kontrollera någon sista grej.
Skriv svar