Men ingen har ännu testat fjärrparkering?
Jag kanske har fel men det går väldigt bra flytta bilen med appen framåt bakåt. Försökte på en avgränsad parkering testa fjärrparkeringen - Summon.
Nu hade jag inte tvättat så kameror och sensorerna kan har varit orsaken till att jag bara lyckades (nästan) en gång. Alltså inte 100%. Som oftast tidigare verkar AP mest tveka?? Som att försöka träna en dator göra ”apport”. Vilket det ju faktisk är
Smart summon har fungerat riktigt bra de sista versionerna. Använder det ofta när jag tvättat bilen för att flytta på den. Den är väldigt självsäker nu och håller inte på och tvekar.
Tackar för kommentar! Det låter ju hoppingivande. Jag antar du förstod jag menade funtionen ”Kom till mig”? Man skall kunna få bilen att svänga upp till (min) position och stanna vid mig?
Då det var ett spontant test får jag ta och göra det nu när jag lyckats få min TeslaTissel kliniskt ren igen.
- Lade märke till att sensorerna drar till sig nano-stora metallspån. Tog bort det med lite Sonax flytande hårdvax och tjärlösare. Så får vi se när jag provar igen.
På vilken typ av plats testade du ”frippan”?
Är en parkering/inhägnat område.
Är inte koll till mig utan kör till denna punkt på kartan jag använder.
Jag uppdaterar bara när det kommer en ny veckoversion eftersom jag annars får uppdatera hela tiden. Vecka 4 har tex kommit i 11 olika versioner minst...
Nästa blir troligen vecka 12 då kanske vecka 8 rullar ut. Verkar längre mellan vecka och utrullning nu än tidigare
Nu funkar helljusassistenten MYCKET sämre, däremot AP riktigt bra nästan oavsett 2+1väg eller i övrigt lite knivigare lägen.
Två steg fram, ett tillbaka...
Vilken version är det du kör?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag tycker autowipe blivit användbart även i mörker, dock Klarar den inte att man ligger bakom en bil som skvätter smådroppar
Dock tror jag inte det är meningen att man ska köra precis efter prep-bilarna på halkbanorna utan tanken är att man ska vänta lite
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag tycker autowipe blivit användbart även i mörker, dock Klarar den inte att man ligger bakom en bil som skvätter smådroppar
Torkarautomatiken fungerade precis lika dåligt som vanligt under gårdagens blötsnöande...
Torkar-auto är alltid för sen att starta. Helljusautomatiken däremot hinner blända varenda mötande bilist med dödlig effektivitet, plus vara för sen att slå av.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Jag tycker autowipe blivit användbart även i mörker, dock Klarar den inte att man ligger bakom en bil som skvätter smådroppar
Torkarautomatiken fungerade precis lika dåligt som vanligt under gårdagens blötsnöande...
Torkar-auto är alltid för sen att starta. Helljusautomatiken däremot hinner blända varenda mötande bilist med dödlig effektivitet, plus vara för sen att slå av.
Du har löst det, bara att byta värden på reaktionstiden dom emellan
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Task Force One advanced driver assistance systems har möte på måndag och tisdag
"4.4. Action item 1-11: Sweden: Provide written input to TF ADAS with regard to the various Regulation No. 79 proposals on which Sweden commented.
Documentation: Working paper ADAS-02-XX"
Jag tycker autowipe blivit användbart även i mörker, dock Klarar den inte att man ligger bakom en bil som skvätter smådroppar
Torkarautomatiken fungerade precis lika dåligt som vanligt under gårdagens blötsnöande...
Torkar-auto är alltid för sen att starta. Helljusautomatiken däremot hinner blända varenda mötande bilist med dödlig effektivitet, plus vara för sen att slå av.
Igår gick torkarna alldeles för sällan på väg till MoS köpcentrum, men när vi kom in i parkeringshuset gick de plötsligt på full fart.
Jag tycker autowipe blivit användbart även i mörker, dock Klarar den inte att man ligger bakom en bil som skvätter smådroppar
Torkarautomatiken fungerade precis lika dåligt som vanligt under gårdagens blötsnöande...
Torkar-auto är alltid för sen att starta. Helljusautomatiken däremot hinner blända varenda mötande bilist med dödlig effektivitet, plus vara för sen att slå av.
Igår gick torkarna alldeles för sällan på väg till MoS köpcentrum, men när vi kom in i parkeringshuset gick de plötsligt på full fart.
Algoritmen har finjusterats av Folkhälsomyndigheten för att motverka besök på gallerior?
Skämt åtsido, jag har upplevt liknande beteende. Långt ifrån perfekt funktion på autotorkarna.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Jag tycker autowipe blivit användbart även i mörker, dock Klarar den inte att man ligger bakom en bil som skvätter smådroppar
Torkarautomatiken fungerade precis lika dåligt som vanligt under gårdagens blötsnöande...
Torkar-auto är alltid för sen att starta. Helljusautomatiken däremot hinner blända varenda mötande bilist med dödlig effektivitet, plus vara för sen att slå av.
Igår gick torkarna alldeles för sällan på väg till MoS köpcentrum, men när vi kom in i parkeringshuset gick de plötsligt på full fart.
Troligen gick dom igång pga att det immade igen mellan kameran och rutan, liknande som det ofta blir på backspeglar etc. Då tolkar dom det som det regnar MYCKET.
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Task Force One advanced driver assistance systems har möte på måndag och tisdag
"4.4. Action item 1-11: Sweden: Provide written input to TF ADAS with regard to the various Regulation No. 79 proposals on which Sweden commented.
Documentation: Working paper ADAS-02-XX"
Task Force One advanced driver assistance systems har möte på måndag och tisdag
"4.4. Action item 1-11: Sweden: Provide written input to TF ADAS with regard to the various Regulation No. 79 proposals on which Sweden commented.
Documentation: Working paper ADAS-02-XX"
Undrar vad det kommer handla om?
Verkar vara kommentarer på självkörningsreglerna.
Skum site, en confluence som är öppen för hela världen? Sveriges kommentarer ligger där.
• In general, we would not prioritize ADAS which give the driver the impression that the driving task requires less attention from the driver.
• Such “comfort” ADAS (hands-off, RCP...) could result in distracting (activating/deactivating/vehicle animation displays etc.) the driver and reducing his/her mental and practical skills to operate the vehicle – especially in an emergency situation.
• We strongly recommend that the TF-ADAS Group focus on Emergency ADAS (RMF).
Som jag tolkar det så vill dom ju inte att kommittén ska hålla på med självkörning över huvudtaget.
• In general, we would not prioritize ADAS which give the driver the impression that the driving task requires less attention from the driver.
• Such “comfort” ADAS (hands-off, RCP...) could result in distracting (activating/deactivating/vehicle animation displays etc.) the driver and reducing his/her mental and practical skills to operate the vehicle – especially in an emergency situation.
• We strongly recommend that the TF-ADAS Group focus on Emergency ADAS (RMF).
Som jag tolkar det så vill dom ju inte att kommittén ska hålla på med självkörning över huvudtaget.
Vore mycket konstigt om statliga myndigheter skulle fatta beslut utifrån andelen bilar ett specifikt vinstdrivande företag från USA har. Norges progressiva elbilsstöd handlar om att förbättra klimat och närmiljö - finns ingen koppling till autonom bilkörning.
• In general, we would not prioritize ADAS which give the driver the impression that the driving task requires less attention from the driver.
• Such “comfort” ADAS (hands-off, RCP...) could result in distracting (activating/deactivating/vehicle animation displays etc.) the driver and reducing his/her mental and practical skills to operate the vehicle – especially in an emergency situation.
• We strongly recommend that the TF-ADAS Group focus on Emergency ADAS (RMF).
Som jag tolkar det så vill dom ju inte att kommittén ska hålla på med självkörning över huvudtaget.
Vore mycket konstigt om statliga myndigheter skulle fatta beslut utifrån andelen bilar ett specifikt vinstdrivande företag från USA har. Norges progressiva elbilsstöd handlar om att förbättra klimat och närmiljö - finns ingen koppling till autonom bilkörning.
Så klart, men de norska kunderna kanske vill ha det. Och det har ju varit snack på Twitter från diverse "kändisar" att FSD-betan skulle komma till Norge efter Kanada med argumentet var att Norge var så progressiva när det gäller självkörning (i lagstiftning).
Liten nyhet i 2021.4.12
Hoppas man det blir kallt igen
PXL_20210315_211639022.jpg
Vad betyder detta då? Man kan ju hoppas att temperaturen på fläktarna skulle förbättras lite för nu känns det som det bara är varmt eller kallt och inget i mitten.