Jag har fortfarande (efter fem Teslor) aldrig haft någon dålig serviceupplevelse med Tesla. Ändå påverkas man såklart av andras berättelser om problem. Idag trodde jag min fina svit var bruten när jag fick ett samtal, men ack så fel jag hade...
Min X var inne för att förardörren inte öppnades automatiskt. Märkligt fel då den fungerade som den skulle med både upplåsning automatiskt samt fysisk öppning av dörren via FOB. De ringde och frågade om mina eftermonterade "sideskirts" och förklarade att sensorn sitter i ramen under förardörren... Jag tänkte att nu blir det ingen garantifix med hänvisning till att mitt eftermonterade tillbehör kunde störa sensorn. Men nope, det enda de ville tala om var att de måste montera loss och återmontera tillbehören och att de bjöd på detta denna gång, men att de (fullt förståeligt) inte kan fixa med detta gratis i framtiden.
Nu är bilen hämtad och allt fungerar precis som det ska. Några självåsamkade småfix gjordes också för en väldigt rimlig peng! Supertrevligt bemötande både på plats och över telefon.