Hur lång tid tar det att bygga en ny SuC?
Tjugo dagar kvar av Q1, blir det nåt i Varberg tro...
Har du åkt runt och kollat på eventuella ställen där det skulle kunna byggas? Nålen på Teslakartan är inte exakt för kommande stationer.
Här är var Linköpings nål pekar och var den egentligen byggs.
Som sagts många, många gånger. Nålarna är grovt estimat. Ibland vet Tesla platsen i förväg och dom hamnar rätt, ibland visar Tesla vad dom planerar och i verkligheten hamnar laddaren 100 km bort.
Och det var därför jag skrev det som svar så att han kan ta en sväng och leta om han vill. Vet inte vad ditt inlägg tillför alls?
Att det är lite jobbigt att leta efter en laddare i ett område på mer än 30 000 kvadratkilometer...
Jo, och så bor jag inte i Varberg utan i Halmstad....
Min son bor söder om Gbg så därför är det intressant för mig var den hamnar.
Vore kanon med södra Kungsbacka.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Att det är lite jobbigt att leta efter en laddare i ett område på mer än 30 000 kvadratkilometer...
Är man förväntasfull inför att en laddare ska byggas så skadar det väl inte att åka runt i sin stad och kika? Ta det som ett äventyr, det gjorde jag när jag letade fram den i Linköping.
Känns ju redan som att man åker runt gratis med elbil.
Visst kan man ta det som ett äventyr men frågan är vilken stad man ska leta i... SuC Varberg, kommer den hamna i Kungsbacka, Varberg, Halmstad eller Ullared?
Ett hett tips är att det blir nära E6. Knappast Ullared.
Halmstad är på "fel" sida om Falkenberg som redan har SuC.
Ullared lades till för att visa på Teslas oberäkneliga placering. Om Halmstad är fel kan man ju också tycka att Högstorp norr om Uddevalla ligger fel.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Är man förväntasfull inför att en laddare ska byggas så skadar det väl inte att åka runt i sin stad och kika? Ta det som ett äventyr, det gjorde jag när jag letade fram den i Linköping.
Visst kan man ta det som ett äventyr men frågan är vilken stad man ska leta i... SuC Varberg, kommer den hamna i Kungsbacka, Varberg, Halmstad eller Ullared?
Ett hett tips är att det blir nära E6. Knappast Ullared.
Halmstad är på "fel" sida om Falkenberg som redan har SuC.
Ullared lades till för att visa på Teslas oberäkneliga placering. Om Halmstad är fel kan man ju också tycka att Högstorp norr om Uddevalla ligger fel.
Varberg hette tidigare Varberg/Kungsbacka. I någon annan tråd tror jag någon skrev att de fått besked av Tesla att det blir Varberg och inte Kungsbacka. Åker förbi samtliga vettiga placeringar i Kungsbacka flera ggr i veckan och där händer inget tyvärr. Inget i Varberg heller hittills. Har svårt att tro att det blir klart Q1 oavsett..
Såg att det låg utrustning i Hogstorp (mellan Uddevalla och Munkedal) för 24 laddstolpar och 6 st laddskåp (betongfundament) + slang och elkablage. Trodde först att det var Cirkel K som storsatsade. Såg att den nyditsatta transformatorhuset är dubbelt så stor som Tanum shoppingcenter (24 stolpar). Pratade med en som har kontakt med entrepenadfirman för detta. Det är SC V3 som skall monteras där. Kollade därefter Teslas laddkarta och såg att Hogstorp var med.
Då har de bra med kapacitet att utöka med fler stolpar och laddare i framtiden när behovet uppstår. Börjar bli riktigt bra med laddning längs E6 numera.
I närheten av Varberg eller Kungsbacka tror jag är det mest troliga (men du har ju rätt i att det är ett rätt stort område att leta i).
Är samtliga nya SuC som byggs med enbart CCS-kablage, eller med en blandning av CCS och type2?
Kanske redan besvarats i tråden....
V3 har endast CCS och jag tror att de endast bygger V3 numera.
Uppgraderingen till CCS känns som mer välinvesterade slantar för varje ny SuC som byggs
Model S 90D sept 2015
Midnight silver metallic med premiuminteriör, köldpaket, AP1 med komfortfunktioner, MCU2
Thule Wingbar och Thule Force XT Alpin-box för skidresorna
Renault Zoe Q210 -14 Renault Zoe R110 - 19 Skoda Octavia Combi TDI 4x4 -07 Tesla Model 3 LR AWD - 19 Skoda Citigoe IV -20
Nissan Leaf 40kWh -21
Tesla Model Y LR AWD -22