Taxi Stockholm - Superchargers

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Surfaren
elbilist

Re: Taxi Stockholm - Superchargers

Inlägg av Surfaren »

Att ringa (från dolt nr) och beställa ett par bilar hundra meter bort skulle vara kul att testa, för att jävlas tillbaka lite. Men det är nog mer konstruktivt att kontakta Taxi Sthlm och se om dom kan göra något åt saken. Någon som har egen erfarenhet får gärna göra det (jag har inte blivit drabbad än).
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare

Inlägg av Alx »

Förjävligt.....!
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Om ni inte också fulladdar/vardagsladdar så kan ni ju defeenetivt kontakta Tesla och Taxi Stockholm och klaga... Ser lite många Stockholms adresser för att riktigt tro på det.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Är det någon som kan ta en officiell kontakt med dem så är det jag. Dock är det någon som inte har kunnat ladda pga dem? Att de "dräller" är en sak men innan vi har fått faktiska problem pga dem låter det mest lite drygt att klaga.

Tesla Motors har jag redan diskuterat saken med och de är medvetna om problemet och övervakar situationen noga. Jag misstänker de väntar på samma sak, att det blir ett faktiskt problem av detta.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

TiborBlomhall skrev:
Är det någon som kan ta en officiell kontakt med dem så är det jag. Dock är det någon som inte har kunnat ladda pga dem? Att de "dräller" är en sak men innan vi har fått faktiska problem pga dem låter det mest lite drygt att klaga.

Tesla Motors har jag redan diskuterat saken med och de är medvetna om problemet och övervakar situationen noga. Jag misstänker de väntar på samma sak, att det blir ett faktiskt problem av detta.
Det som är tråkigt och troligt är ju att teslaförare som inte hänger här har problem med detta och stör sig ordentligt på det. Dom vet inte att det uppmärksammas här utan bygger bara upp agg mot taxi och TM som inte gör nåt. Inte alla som säger ifrån.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
kontakten2

Inlägg av kontakten2 »

Det är väl bättre att gå ut nu i förebyggande syfte innan det blir riktigt irriterande.. Motsatsen till politiker :roll:
Användarvisningsbild
Elputte

Inlägg av Elputte »

Varför bygger de inte någon snabbladdare i taxi-remoten på Arlanda. Eller får elbilarna åka fram till terminalerna på en gång kanske?
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare

Inlägg av Alx »

Tror inte de åker fram direkt... Vid Clarion finns en stor parkering med massa taxis och någon stor skylt som visar reg nr när de ska fram tror jag!
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

På Arlanda så har teslan så hör grundpoäng eller va dom kallar det så Dom får i princip alltid komma fram till terminalen direkt.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

TiborBlomhall skrev:

Håller helt med. Bra sagt tibor
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Idag hoppas jag att jag inte såg framtiden. Efter en oväntad hastig tur till Uppsala så kom jag till Infra city med 42 km kvar, tänkte snabbladda lite i dubbel bemärkelse då jag hade ett möte 15 min senare 20 km bort. Det stod 6 taxibilar och 2 vanliga Teslor på de 8 laddare som finns där. Nu ska det sägas att efter lite tjat fick jag "låna" en laddare i 5 min av en taxi. Hur många taxi finns det nu? Klockan var ca 14:15.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Pontus skrev:
Idag hoppas jag att jag inte såg framtiden. Efter en oväntad hastig tur till Uppsala så kom jag till Infra city med 42 km kvar, tänkte snabbladda lite i dubbel bemärkelse då jag hade ett möte 15 min senare 20 km bort. Det stod 6 taxibilar och 2 vanliga Teslor på de 8 laddare som finns där. Nu ska det sägas att efter lite tjat fick jag "låna" en laddare i 5 min av en taxi. Hur många taxi finns det nu? Klockan var ca 14:15.
Oavsett om det är taxi som står där eller ej så är det så klart lite retligt att det är fullt precis när man inte har nån tid över.
Det är sånt man är lite rädd för vid långturer.
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare

Inlägg av Alx »

Pontus skrev:
varför använde du inte dem vid servicecenter istället?
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Alx skrev:
Pontus skrev:
varför använde du inte dem vid servicecenter istället?
Det stod 2 taxibilar där, 6 bilar vid MAX varav 4 taxi. En var ju snäll och flyttade på sig. Men om vi får 50 taxibilar här lär det behövas fler stationer ganska snabbt, hoppas Tesla planerar för detta.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Användarvisningsbild
Telsa
Teslaägare

Inlägg av Telsa »

En Supercharger på/nära Arlanda är väl den enkla lösningen. Kommer säkert när det börjar bli köer vid InfraCity ofta.
3 taxi som laddade idag kl 22.
Model X, Pearl White
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Och jag såg 3 st när jag åkte hem 1,5 timme senare idag. Dvs minst 12 st finns det idag om dom bara laddar en gång per dag på SC. Bara 38 till så är vi uppe i 50 :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Inlägg av pegs »

Vad är grundproblemet, om ni låter bli att titta på vilken färg bilarna har?
- Tesla säljer fler och fler bilar.

Att det ökar trycket vid SuC väl inte så konstigt. Tesla får bygga fler laddare.
Att taxi föregår med gott exempel och kör eldrivet är väl bara bra för miljön, speciellt i en större stad.

(Ett relaterat grundproblem är att Tesla har två helt ohållbara policys när de blir ett massmärke och priserna pressas: gratis laddning och gratis mobiltrafik.)
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Grundproblemet är att det verkar som om de står där och laddar så fort de inte har en kund. Tibor har sagt är det finns 7st teslataxi i Stockholm varav hälften verkar stå på SC konstant. Men bara de är snabba och flytta på sig så e jag nöjd. Laddkräm för alla finns så att det räcker även om det skulle bli 50 taxiar.
Användarvisningsbild
Eliard
Teslaägare

Inlägg av Eliard »

När jag var där förra veckan ,och kom dit med nästan tomt batteri.
Så stod där en Taxi utan förare i och laddade .
Jag laddade upp till ca 90 % .
Åkte sen till SC ,var där 20 minuter .
Åkte sedan förbi suc påvägen vidare hem ,och såg att taxin stod kvar "övergiven" .
Nu var det för visso glest med Teslor just då ,men tråkigt om dom står parkerad längre än nödvändigt ..hoppas det var engångsföreteelse.

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Jag förstår inte problemet. 42 km kvar och du skulle 20 km. Då är du tillbaka med 2 km och kan ladda senare.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
hanty
Teslaägare

Inlägg av hanty »

Får man svära i kyrkan?
Det borde inte ligga någon SuC i Stockholm! Den hade gjort större nytta i sydöstra Sverige. Det finns bra placerade SuC i Nyköpning, Arbåga och Gävle. Vi som besöket Stockholm klarar oss med de möjligheter till destinationsladdning som finns ( klart bättre än Gbg). Stockholmarna får klara sin hemmaladdning som vi andra. Taxi i Stockholm får lösa sina specifika behov själva. Om 50 taxibilar laddar 10000 mil årligen vid SuC motsvarande 20000kr per bil eller totalt en miljon mindre per år för fortsatt SuC utbyggnad i Sverige om man utgår ifrån att SuC utbyggnaden skall vara självfinansierad med 20000kr per köpt bil.
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Infracity var inte med i de ursprungliga planerna, och den behövs inte för långresor. Man kommer lätt från Gävle till Sillekrog eller Arboga t ex. Jag tror dock att den ger merförsäljning av bilar, så jag tror att det är rätt att ha en där, men det är mycket viktigare att öka yttäckningen i landet än att öka kapaciteten i Stockholm.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
12man
Teslaägare

Inlägg av 12man »

norge torde ju ha en massa tesla taxi hur funkar det där?
ms 76132 "Eleamore"
kontakten2

Inlägg av kontakten2 »

Det sitter som ni säger inga laddare i centrum i Norge. Dessutom står det att servicecenter laddare bara är till för privatbilar ej taxi.
När man e på långresa vill man inte behöva köra in i stan för o ladda...
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare

Inlägg av Challe76a »

Jag som åker till Stockholm då och då brukar klara mig från Norrköping - Stockholm - Sillekrog utan problem. Men har jag en massa ärenden så är det bra med en laddare nära stan, dock kunde jag önska att man inte lagt dom så nära. Säg att man lagt en norr om Stockholm halvvägs till Uppsala och en söder om Södertälje så hade det varit bättre. För det står mest taxibilar på InfraCity! Men som vanligt, lätt att vara efterklok...
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Skriv svar