Nissan Leaf app slutat funka?
Moderator: Redaktion
- neriksson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan784459
Nissan Leaf app slutat funka?
Hej,
Har mer eller mindre gett upp, men insåg att jag inte ens ställt frågan på forumet för att se om andra har någon lösning.
Appen till Nissan (Nissan Ev) slutade fungera någon gång i somras. Det går inte ens att öppna den längre, utan den kraschar omedelbart (efter splash screen).
Skrev en recension i App Store och fått svar (som många andra) att man ska kontakta Nissan för support. Då det uppenbarligen är appen och inte bilen som har problem så har jag dock struntat i det utan väntat (extremt) tålmodigt på en uppdatering som ska lösa problemet.
Jag vet att det är några som har Leaf här på forumet - fungerar appen för er? Vad använder ni för operativsystem? Är det bara iOS som är obrukbar?
Har mer eller mindre gett upp, men insåg att jag inte ens ställt frågan på forumet för att se om andra har någon lösning.
Appen till Nissan (Nissan Ev) slutade fungera någon gång i somras. Det går inte ens att öppna den längre, utan den kraschar omedelbart (efter splash screen).
Skrev en recension i App Store och fått svar (som många andra) att man ska kontakta Nissan för support. Då det uppenbarligen är appen och inte bilen som har problem så har jag dock struntat i det utan väntat (extremt) tålmodigt på en uppdatering som ska lösa problemet.
Jag vet att det är några som har Leaf här på forumet - fungerar appen för er? Vad använder ni för operativsystem? Är det bara iOS som är obrukbar?
Tesla Model Y | Long Range AWD | 2023
Nissan Leaf | Tekna 30kWh | 2017
Kia e-Niro | Advance Plus Tech | 2021
Reserverat Avbokat Model 3 | 31 augusti 2016
Re: Nissan Leaf app slutat funka?
Det är väl Nissan som ansvarar för appen, så varför inte kontakta dem? App Store är ju bara en "marketplace" och erbjuder inte support på individuella appar.
- mattiasclaesson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mattias42924
När appar lägger av kan det underlätta att radera och installera igen.
/Mattias
/Mattias
om du kör android så kan jag rekommendera my leaf : https://play.google.com/store/apps/deta ... ngsflutter
Får inga notifikationer längre men allt annat fungerar finfint.
Får inga notifikationer längre men allt annat fungerar finfint.
- neriksson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan784459
GAAH så sjukt irriterande! Jag har hört om att det i värsta fall skulle hjälpa att radera och installera - men har aldrig behövt göra det!mattiasclaesson skrev:När appar lägger av kan det underlätta att radera och installera igen.
/Mattias
Men mycket riktigt så hjälpte det

Det märkliga är att dom har galet många klagomål i App Store på detta så det verkar vara ett vanligt problem.

Nåväl, tusen tack för hjälpen och ska skriva i App Store så fler kan prova detta!
Tesla Model Y | Long Range AWD | 2023
Kia e-Niro | Advance Plus Tech | 2021
Reserverat Avbokat Model 3 | 31 augusti 2016
Nissans egen app höll på att driva mig till vansinne- pga av alla fel och brister. Och INGEN support från nissan.
Danska 3e partsappen som nämndes ovan är som natt och dag. Jag körde Android versionen men finns även till Iphone
https://wkjeldsen.dk/myleaf/
Danska 3e partsappen som nämndes ovan är som natt och dag. Jag körde Android versionen men finns även till Iphone
https://wkjeldsen.dk/myleaf/
Nissan Leaf 40kWh 2018
Tesla Model 3 LR AWD 2020
Tesla Model 3 LR AWD 2023
Wokeswagen ID.5 GTX 2023
- ChristerSjo
- Teslaägare
Det finns några grundregler vid problem med hård/mjukvara. Norsk reboot är det bästa för hårdvara, dvs dra ut sladden och göra den helt strömlös och stoppa in den igen efter x antal sekunder/minuter.. Mjukvara starta om hårdvaran den ligger på, funkar inte det ta bort och installera om den igen.neriksson skrev:GAAH så sjukt irriterande! Jag har hört om att det i värsta fall skulle hjälpa att radera och installera - men har aldrig behövt göra det!mattiasclaesson skrev:När appar lägger av kan det underlätta att radera och installera igen.
/Mattias
Men mycket riktigt så hjälpte det![]()
![]()
Det märkliga är att dom har galet många klagomål i App Store på detta så det verkar vara ett vanligt problem.![]()
Nåväl, tusen tack för hjälpen och ska skriva i App Store så fler kan prova detta!
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Jag har android och min sambo iPhone och båda använder nissan appen, fungerar till 90-95% lika bra som min tesla app ( fast tesla appen har fler inställningar ).
Polestar 2 awd -21
Har Nissan EV appen , inga större problem under mina 12 månader .
Varit någon enstaka utloggningar , låg nere några dagar i höstas .
Varit någon enstaka utloggningar , låg nere några dagar i höstas .