Den gjorde en snabb sväng upp över 100 kW och sedan ner till 80-70-60 kW som vanligt.[/quote]5 mil räcker knappt...
Hur mycket laddade du och vad var lägsta ? Vid vilket SoC[/quote]
Körde från Sälen till Malmö i söndags med version 2020.48.37 och bilen i fråga en model S 85. Tyvärr ingen förbättring av laddhastighet. Började ladda från ca 10% och bilen kommer upp i 128 kW men hastigheten börjar avta snabbt ner till 60-70 kW som den håller ett tag innan det rasar igen... Bilen förvärmde batteriet inför varje laddning också.
Upplever skillnaden i väntetid till ca 10 min extra vid varje laddning. Egentligen inte är så farligt men vetskapen att det har gått snabbare tidigare och vad nya model s kommer prestera framöver gjorde att bägaren rann över och jag beställde en ny modell s när jag kom hem. Om det är värt 600 000 kr extra? Troligen inte men stämningen i bilen kommer att bli bättre vid långresor!![/quote]Vår toppar högt med och håller sig över 100 upp till ca 10% sen är det snabbt neråt
Borde ladda 0-10% kanske

Skriv till Tesla att dom ska placera sina superchargers vart 3e mil så vi med gamla bilar kan ladda i anständig hastighet.