Har fått problem med att bagageluckan öppnar av sig själv – även när bilen är låst. Anmält för service men nyfiken på om fler upplevt samma problem. Fick 2020.48.35.5 i fredags men problemet började igår så jag tvivlar på att det har samband.
Just nu är jag glad att jag *inte* har elektrisk baklucka. Skulle inte våga ställa bilen utomhus då ...
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Har fått problem med att bagageluckan öppnar av sig själv – även när bilen är låst. Anmält för service men nyfiken på om fler upplevt samma problem. Fick 2020.48.35.5 i fredags men problemet började igår så jag tvivlar på att det har samband.
Just nu är jag glad att jag *inte* har elektrisk baklucka. Skulle inte våga ställa bilen utomhus då ...
Tesla håller på att implementera AI styrd bagagelucka. Du ska inte behöva fumla med nycklar och knappar, bagageluckan kommer öppnas automatiskt av sig själv när du behöver den. Systemet som är döpt till "deep luck" är inte helt perfekt än men AI funktionen håller på att träna sig och kommer bli perfekt, bättre än människor vilken torsdag som helst nu.
Tror jag drabbats av detta också. Fick häromdagen detta meddelande efter jag varit ute i bilen. Jag öppnade aldrig bagageluckan, men provfällde däremot baksätet. Vet att jag tänkte att man kunde se ljus inifrån bakluckan och blev lite förvånad över det.
När jag kom in igen såg jag varningen i appen. Tänkte att det var mitt fel, men nu undrar jag.
Tesla håller på att implementera AI styrd bagagelucka. Du ska inte behöva fumla med nycklar och knappar, bagageluckan kommer öppnas automatiskt av sig själv när du behöver den. Systemet som är döpt till "deep luck" är inte helt perfekt än men AI funktionen håller på att träna sig och kommer bli perfekt, bättre än människor vilken torsdag som helst nu.
(Ja, skämt)
Precis som preconditioning som kunde slå på värmen mitt i natten lagom till man skulle till jobbet kl 8...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Parkeringssensorerna varnar inte fram efter senaste uppdateringen för mej. De bak har jag inte testat.
Har slagit av/på och gjort en rattknapps/broms-reset utan lycka.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Teslas fördiagnos tyder på problem med knappen – får klara mig med att öppna med appen och hoppas knappen inte får något spel innan servicetiden ...
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Jag hade samma problem, bakluckan öppnades av sig själv då och då, oftast när det var runt nollgradigt. Sedan slutade knappen fungera helt. Fick en ny knapp på service, den gamla var inbakad i en isklump.
Fick knappen utbytt för ett par veckor sedan. Eftersom jag är utanför garantin blev första reparationsnotan på bilen ungefär 1800 kronor.