Någon mer som har ett gnisslande/knarrande ljud från taket i sin MS med panorama tak?
Mitt uppstår vid lite ojämnt väglag och kommer från längst bak på taket förar sidan
Ny MS+ 2021 2 månader gammal
Läst lite på Usa forum och dom säger att det är silikonet som kan göra det?
Irriterande som tusan i en sådan tyst bil, hade det redan när jag hämtade den men har blivet mera nu när det är kallt
Gnissel/Knarr ljud från taket MS
Moderator: Redaktion
Re: Gnissel/Knarr ljud från taket MS
Är du säker på att det inte kommer från fronten? Det sitter en styrfjäder där som du ser om du öppnar luckan. Sätt lite fett på den så försvinner ljudet.
Hälsn.
Gralle
Hälsn.
Gralle
Model S85D
Nä 100% från taket och det är ingen is eller nått , låter precis vid bakre sidan av taket gnisslar, knarrar vid lite ojämn väg
2021 MS+
Jag menar fronten på takluckan.
Det har jag själv råkat ut för. Det var svårt att lokalisera exakt vart ljudet kom ifrån men till sist så förstod jag det.
Försvinner ljudet om du ventilerar luckan?
Det har jag själv råkat ut för. Det var svårt att lokalisera exakt vart ljudet kom ifrån men till sist så förstod jag det.
Model S85D
- Gustafsson
- Teslaägare
Jag har ett knarr i framkant av innertaket. Trycker jag hårt mot kanten närmast framrutan blir det tyst. Vet inte riktigt hur jag ska åtgärda det bäst dock.Gralle skrev:Jag menar fronten på takluckan.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Har ingen taklucka endast helt panorama tak.
Ja tydligen kan man få detta ljud och ser ut som det är något med silikonet
2021 MS+
Dannte0 skrev:Har ingen taklucka endast helt panorama tak.
Kan vara någon skruv eller två också:
https://teslatap.com/articles/sounds-of-tesla-vehicles/
18a. Pano Roof cracking/creaking sounds – mostly random while driving. One report had two screws in the cross-bar protruding just enough to cause noise on the glass. The service center can correct.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Lämnat in bilen till SC Malmö för gnissel/knarr o i taket och först var det fixat men när jag körde ut från pakeringen så hörde jag det direkt så blev en u sväng tillbaka o högg en mekaniker som fick åka med o lyssna.
Han tog in bilen igen o efter 15 min så har dom kommit fram till att det är styr tappen till taket som ligger o gnager om nått, så dom beställer hem nytt tak och byter det.
Han tog in bilen igen o efter 15 min så har dom kommit fram till att det är styr tappen till taket som ligger o gnager om nått, så dom beställer hem nytt tak och byter det.
2021 MS+