Pris byte länkarmar Model S

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

niXta

Pris byte länkarmar Model S

Inlägg av niXta »

Hej!

Är det någon som bytt alla eller några länkarmar hos Tesla eller annan verkstad och vill dela med sig av vad kalaset gick på för en facelift eller motsvarande (kanske samma på pre facelift?)?
Senast redigerad av niXta, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Re: Pris byte länkarmar Model S

Inlägg av lator »

niXta skrev:
Hej!

Är det någon som bytt alla eller några länkarmar hos Tesla eller annan verkstad och vill dela med sig av vad kalaset gick på för en 2017 eller motsvarande?
Varför skulle man vilja byta alla länkarmar? Man byter väl de som är slitna... Att byta alla kommer ju att kosta i trakterna av 80000 kr hos Tesla.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Kolla med Grufman bil
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
niXta

Inlägg av niXta »

lator skrev:
niXta skrev:
Hej!

Är det någon som bytt alla eller några länkarmar hos Tesla eller annan verkstad och vill dela med sig av vad kalaset gick på för en 2017 eller motsvarande?
Varför skulle man vilja byta alla länkarmar? Man byter väl de som är slitna... Att byta alla kommer ju att kosta i trakterna av 80000 kr hos Tesla.
Nej självklart byter man bara de som är dåliga, men varför skulle det kosta 80k? De kostar ju runt 2k/st 4st fram och 2st bak. Krängningshämmare kan också behöva bytas, kanske 1k 2st fram.

Är mest nyfiken på kostnaden, är det någon som bytt någon länkarm hos Tesla och vet vad kostnaden för det är?
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Låter som en nolla fel?
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Lundln
Teslaägare

Inlägg av Lundln »

Tror att jag betalade ca 6k för höger fram hos tesla.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

niXta skrev:
lator skrev:
niXta skrev:
Hej!

Nej självklart byter man bara de som är dåliga, men varför skulle det kosta 80k? De kostar ju runt 2k/st 4st fram och 2st bak. Krängningshämmare kan också behöva bytas, kanske 1k 2st fram.

Är mest nyfiken på kostnaden, är det någon som bytt någon länkarm hos Tesla och vet vad kostnaden för det är?
Jag vet inte hur du räknar men 2 st bak??? Jag räknar till 2 övre och en kraftig undre samt en länk och klapperstag.
Begär in en offert från Tesla så ska vi se hur fel jag har... ;)
TeslaModelS_SS18.jpg
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Skriv svar