Ionity täcker stora delar av Sverige. Nere i Europa står de väldigt tätt. Förstår verkligen inte problemet.mati skrev:Men man måste vara uppmärksam på uppsägningstiden. Säger man inte upp abonnemanget i tid så tickar det på ett år till. Och då kostar det. Man säljer ju sällan sin bil redan efter ett år. Det är dessutom bara första bilen som får ett gratisår. Köper man en ny e-tron är det inte gratis längre.dfa skrev:e-Tron charging service är ju gratis de 12 första månaderna när man köper en ny e-tron (ja detta är en e-tron tråd) , vilka många "verkar glömma av" när man bashar Ionitys prissättning.
Man behöver "köra in" exakt 0 mil för att det skall vara billigare att ladda sin e-tron, Tesla eller vad man vill hos Ionity, än hos Teslas SuperCharger under de första 12 månaderna med e-tron charging service.
Om det lönar sig eller inte beror ju på en massa saker. Det är inte 150 mil på motorvägen till break even. Det är 150 mil som man måste ladda hos Ionity. Det kräver att man har rätt körmönster. Det är ju inte som SuC som finns precis överallt och som är det självklara valet för en teslaägare. Med en e-tron laddar man där det finns laddare, oavsett vilka. Man har inte lyxen att kunna begränsa sig till enbart Ionity så att abonnemanget ger pay off.
I Sverige finns det heller verkligen inga alternativ alls om man inte vill ladda i timmar.