Jag har hela tiden tänkt att de har menat golfbagar och de är ganska stor skillnad på golfbagar och golfväskor vad de nu menar med det. Kan de vara att de blivit fel med översättningen eller har jag missförstått?Det främre bagageutrymmet är tillräckligt stort för att rymma två golfväskor
Otydlighet eller felöversätt?
Moderator: Redaktion
Otydlighet eller felöversätt?
Såg nu på teslas hemsida om Model X att de står
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Otydlighet eller felöversätt?
Vad är en golfbag och vad är en golfväska?vigge50 skrev:Såg nu på teslas hemsida om Model X att de stårJag har hela tiden tänkt att de har menat golfbagar och de är ganska stor skillnad på golfbagar och golfväskor vad de nu menar med det. Kan de vara att de blivit fel med översättningen eller har jag missförstått?Det främre bagageutrymmet är tillräckligt stort för att rymma två golfväskor
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
På engelska står det "golf bags" och vad jag sett lär det gå att lägga två golfväskor men inte med klubbor i...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
många som har stor nytta av att bara köra runt med bagen men utan klubbor? kanske den gången man köper den då. verkar långsökt.Svenssons skrev:På engelska står det "golf bags" och vad jag sett lär det gå att lägga två golfväskor men inte med klubbor i...
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Här är bild på frunken i alla fall:HelectriC skrev:många som har stor nytta av att bara köra runt med bagen men utan klubbor? kanske den gången man köper den då. verkar långsökt.Svenssons skrev:På engelska står det "golf bags" och vad jag sett lär det gå att lägga två golfväskor men inte med klubbor i...
http://www.teslamotorsclub.com/attachme ... 1443591967
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Två hickory-golfbagar i frunken och klubborna i trunken eller mellan stolarna bak, inga problem 

Skoda Enyaq 85x 2025
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Dat frunk tho!Svenssons skrev:Här är bild på frunken i alla fall:HelectriC skrev:många som har stor nytta av att bara köra runt med bagen men utan klubbor? kanske den gången man köper den då. verkar långsökt.Svenssons skrev:På engelska står det "golf bags" och vad jag sett lär det gå att lägga två golfväskor men inte med klubbor i...
http://www.teslamotorsclub.com/attachme ... 1443591967
Kunde nästan tänkt mig en Model X för att kunna få in veckohandlingen där...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Jag skulle kunna tänka mig att det handlar om denna:vigge50 skrev:Såg nu på teslas hemsida om Model X att de stårJag har hela tiden tänkt att de har menat golfbagar och de är ganska stor skillnad på golfbagar och golfväskor vad de nu menar med det. Kan de vara att de blivit fel med översättningen eller har jag missförstått?Det främre bagageutrymmet är tillräckligt stort för att rymma två golfväskor
http://adsoftheworld.com/sites/default/ ... k=efu8N-fy
Den borde man kunna få in 2-3st av iallafal
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Okej, då vet jag hur en Golf(GTI)bag ser ut.BigDaddyT skrev:Jag skulle kunna tänka mig att det handlar om denna:vigge50 skrev:Såg nu på teslas hemsida om Model X att de stårJag har hela tiden tänkt att de har menat golfbagar och de är ganska stor skillnad på golfbagar och golfväskor vad de nu menar med det. Kan de vara att de blivit fel med översättningen eller har jag missförstått?Det främre bagageutrymmet är tillräckligt stort för att rymma två golfväskor
http://adsoftheworld.com/sites/default/ ... k=efu8N-fy
Den borde man kunna få in 2-3st av iallafal
Då återstår bara att ta reda på hur en Golf(GTI)väska ser ut.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
köper du en X, så måste du köra runt med 2 golfväskor hela tiden ja. Det står i kontraktet!Martinen skrev:Ska jag köra rund med 2 golfväskor? Jag spelar inte ens golf.
Model 3-24/Polestar 3-24
Bara man inte behöver ha golfklubbor i dom så klarar jag mig.HelectriC skrev:köper du en X, så måste du köra runt med 2 golfväskor hela tiden ja. Det står i kontraktet!Martinen skrev:Ska jag köra rund med 2 golfväskor? Jag spelar inte ens golf.
Jag kan ju ha poloklubbor istället.
jag tror det ska gå bra om du trycker lite att få in 2 sådana här där framMartinen skrev:Bara man inte behöver ha golfklubbor i dom så klarar jag mig.HelectriC skrev:köper du en X, så måste du köra runt med 2 golfväskor hela tiden ja. Det står i kontraktet!Martinen skrev:Ska jag köra rund med 2 golfväskor? Jag spelar inte ens golf.
Jag kan ju ha poloklubbor istället.
Model 3-24/Polestar 3-24