Fredrik j skrev:Så det skulle finnas utrymme att släppa in andra bilar på SuC då utan att Teslas försäljning skulle drabbas? Kanske i mån av plats?
Under de resor jag har gjort så skulle det definitivt ha funnits gott om plats för andra bilar.
Vid mina laddtillfällen i Europa har jag faktiskt oftast varit helt ensam på SuC.
Jag har iof inte gjort någon längre Europa-resa de senaste två åren (covid och andra anledningar), så det är möjligt att Model 3-utrullningen har ökat på trängseln, men det är iaf inget jag har upplevt ännu.
I Ödeshög kan det vara rätt fullt hyfsat ofta eftersom i princip alla som reser längs E4 stanna måste stanna där, men jag har hittills aldrig behövt vänta ens där, i övrigt har jag aldrig ens delat stolpe i Sverige.
Sen kanske jag inte tycker det vore en bra idé för Tesla att öppna för andra märken i dagsläget, men jag tror absolut det finns kapacitet över.
/fth
Edit: rätt ska vara rätt, jag brukar aldrig ladda i Bredden, men jag har testat det ett par gånger, då har jag fått dela stolpe med taxibilar som brukade slå läger där.