Servicebokning i Appen

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Hertsh

Servicebokning i Appen

Inlägg av Hertsh »

Har försökt boka en service i appen sedan drygt ett dygn tillbaka. Min fru har också testat, med samma fel.

Appen snurrar bara och efter det kommer ett felmeddelande som säger "Mobil Service är för närvarande inte tillgängligt." och sen finns inget annat att göra än att stänga fönstret.

Andra som upplevt detta? Kan man boka service på annat sätt (går uppenbarligen inte via mitt konto på hemsidan för det har jag kollat upp).

Skickat från min iPad med Tapatalk
Glad för att jag sålt min Tesla
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Re: Servicebokning i Appen

Inlägg av Svenssons »

Hertsh skrev:
Har försökt boka en service i appen sedan drygt ett dygn tillbaka. Min fru har också testat, med samma fel.

Appen snurrar bara och efter det kommer ett felmeddelande som säger "Mobil Service är för närvarande inte tillgängligt." och sen finns inget annat att göra än att stänga fönstret.

Andra som upplevt detta? Kan man boka service på annat sätt (går uppenbarligen inte via mitt konto på hemsidan för det har jag kollat upp).

Skickat från min iPad med Tapatalk
Vid vilket läge är det som detta meddelande kommer upp?

När man går in på Service så letar appen först efter befintliga bokningar. Därefter får man ange kategori för fel (detta avgör lite om det mobil service är möjlig eller ej misstänker jag). Därefter kan man ange kommentarer och bifoga filer. Sedan väljer man adress vilken bestämmer vilka Service Center som kan vara aktuella. Lista på Service Center kommer upp och man får efter det välja tid.

Testade detta precis nu utan problem.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Hertsh

Inlägg av Hertsh »

Tack. Direkt efter click på service börjar det snurra och sen kommer felmeddelandet.

Något som är fel för mig i Teslas system då efter någon tidigare bokning eller så.

Om de bara hade ett telefonnummer så man kunde berätta för dem att man inte kan boka en service...
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Hertsh skrev:
Om de bara hade ett telefonnummer så man kunde berätta för dem att man inte kan boka en service...
Det finns ju telefonnummer så du kan också ringa om du vill det:

https://www.tesla.com/sv_SE/findus/list/services/Sweden

+46 (0)77-588 80 36
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Hertsh

Inlägg av Hertsh »

Svenssons skrev:
Hertsh skrev:

+46 (0)77-588 80 36
Ja numret finns, men försök komma fram till en verkstad. Jag har ringt och klickat mig fram till både Segeltorp o Upplands Väsby. När man gjort sista knappvalet, lägger datorn på luren. Bild

Jaja, jag har fått svar på min fråga. Detta är inte ett generellt problem utan någon gammal bokning som spökar för mig. Jag får väl helt enkelt köra till ett SC och prata med en kundmottagare om mina felkoder / problem.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Bokade service av bromsarna igår, först lite "snurrande" i appen men senare funkade det med bekräftelse mail och fick tid nästa vecka i Malmö :)
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare

Inlägg av OlleBack »

Hertsh skrev:
Svenssons skrev:
Hertsh skrev:

+46 (0)77-588 80 36
Ja numret finns, men försök komma fram till en verkstad. Jag har ringt och klickat mig fram till både Segeltorp o Upplands Väsby. När man gjort sista knappvalet, lägger datorn på luren. Bild

Jaja, jag har fått svar på min fråga. Detta är inte ett generellt problem utan någon gammal bokning som spökar för mig. Jag får väl helt enkelt köra till ett SC och prata med en kundmottagare om mina felkoder / problem.
Testat ominstallerat appen eller rensat datan? Ifall problemet ligger i "state" på klienten. Iofs kanske mindre troligt mtp att din frus app har samma problem.
Hertsh

Inlägg av Hertsh »

OlleBack skrev:
Hertsh skrev:
Svenssons skrev:
Hertsh skrev:

+46 (0)77-588 80 36

Testat ominstallerat appen eller rensat datan? Ifall problemet ligger i "state" på klienten. Iofs kanske mindre troligt mtp att din frus app har samma problem.
Ja, har installerat om appen. Men eftersom det är samma fel på två olika telefoner men på samma konto så måste felet ligga hos Tesla.
Hertsh

Inlägg av Hertsh »

Ser på Facebook i "Tesla ägare / entusiaster"-gruppen att det är fler med detta fel.
Skriv svar