Teslaspotting
Moderator: Redaktion
- lator
- Teslaägare
Re: Teslaspotting
Men jag såg ju en vit skönhet idag på vallaleden...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- lator
- Teslaägare
Och med det så skrev jag det 1000:de svaret i denna tråd samtidigt som jag är klart över 500 inlägg på bara lite drygt ett och ett halvt år...
Dessutom är vi inte lika bortskämda med Tesslor häruppe i Norrland.

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Jag såg en röd Tesla i Rotebro, väldigt nära där jag bor, när jag var på väg till Täby för en provkörning. Kändes som ett gott omen. 

Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Skulle vi ha denna diskussionen igen. Trodde det bara var helectric som inte hade koll på antal inlägg / svarlator skrev:Och med det så skrev jag det 1000:de svaret i denna tråd samtidigt som jag är klart över 500 inlägg på bara lite drygt ett och ett halvt år...![]()
Du har ju svar 1001.

det var inte jag som skrev alla inlägg ang 1000/1001 inlägg. Tibor som skrev under mitt nick.Martinen skrev:Skulle vi ha denna diskussionen igen. Trodde det bara var helectric som inte hade koll på antal inlägg / svarlator skrev:Och med det så skrev jag det 1000:de svaret i denna tråd samtidigt som jag är klart över 500 inlägg på bara lite drygt ett och ett halvt år...![]()
Du har ju svar 1001., för det va nån annan som hann före dig.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- lator
- Teslaägare
Nu kanske jag ska klargöra hur jag tänker.Martinen skrev:Skulle vi ha denna diskussionen igen. Trodde det bara var helectric som inte hade koll på antal inlägg / svarlator skrev:Och med det så skrev jag det 1000:de svaret i denna tråd samtidigt som jag är klart över 500 inlägg på bara lite drygt ett och ett halvt år...![]()
En tråd skapas med ett inlägg. Efter detta kommer (förhoppningsvis) ett svar som följs av flera svar.. Det som listas under "trådar" är antalet svar! Om man räknar med det ursprungliga trådskapande inlägget så får vi lägga på ett. Då pratar vi om totala antalet inlägg i en tråd. Jag skrev "svar" nummer 1000. Du skrev "inlägg" nummer 1000.

Sen har du skrivit nästan 5 gånger så många inlägg som jag på en tredjedel av tiden och dessutom har du antagligen jobbat dubbelt så mycket som jag under den tiden så det är tur att du är ung och inte behöver så mycket sömn ännu...

Haha. Missade att du skrev 2 inlägg i rad. Trodde det va nån annan som hunnit emellan.lator skrev:Nu kanske jag ska klargöra hur jag tänker.Martinen skrev:Skulle vi ha denna diskussionen igen. Trodde det bara var helectric som inte hade koll på antal inlägg / svarlator skrev:Och med det så skrev jag det 1000:de svaret i denna tråd samtidigt som jag är klart över 500 inlägg på bara lite drygt ett och ett halvt år...![]()
En tråd skapas med ett inlägg. Efter detta kommer (förhoppningsvis) ett svar som följs av flera svar.. Det som listas under "trådar" är antalet svar! Om man räknar med det ursprungliga trådskapande inlägget så får vi lägga på ett. Då pratar vi om totala antalet inlägg i en tråd. Jag skrev "svar" nummer 1000. Du skrev "inlägg" nummer 1000.![]()
Sen har du skrivit nästan 5 gånger så många inlägg som jag på en tredjedel av tiden och dessutom har du antagligen jobbat dubbelt så mycket som jag under den tiden så det är tur att du är ung och inte behöver så mycket sömn ännu...
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
6-åringen spottade en mörk 85D vid Ica Maxi i Högsbo (södra Göteborg) strax före kl 18 idag. Titta pappa, en till Tesla är ju kul att få höra av sina barn
. Danni, eftersom det var din bil kanske du såg min när du parkerade (en silvrig 85D ett 10-tal meter därifrån)?

Driver sajten Car.info
Ibland när min 5 årig sett en annan Tesla så har han sagt: Titta pappa, där e din kompis.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Nej, jag var hemma med barnen medan frugan var ute och nöjeskörde Svarta FaranFranz skrev:6-åringen spottade en mörk 85D vid Ica Maxi i Högsbo (södra Göteborg) strax före kl 18 idag. Titta pappa, en till Tesla är ju kul att få höra av sina barn. Danni, eftersom det var din bil kanske du såg min när du parkerade (en silvrig 85D ett 10-tal meter därifrån)?

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Har sett ett par P90D vid SC infra city men helt klart nya ägare i. Antingen väldigt väldigt glada och uppspelta över en suverän bil eller de som försöker se super coola ut och låssas att en sådan här händelse är rena vardagen för dom
Hur som helst kul att se.

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Hur ser du att dom är nya? Letar efter laddluckan? Kör in med nosen före? 
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Tänkte mer på att det inte finns så många gamla P90D i vårt land eller?pegs skrev:Hur ser du att dom är nya? Letar efter laddluckan? Kör in med nosen före?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Finns det något sätt att se vilken modell det är om man plockat bort bokstäverna bak?
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Inte vad jag vet.Challe76a skrev:Finns det något sätt att se vilken modell det är om man plockat bort bokstäverna bak?
Det finns vissa saker som bara finns på performance-modellerna, men förrutom det så har jag inte sett nått annat som identifierar modellen.
I min bil står det på IC innan bilen startat upp. Står även även när man öppnat fönstret med VIN via Tesla T på stora skärmen, om jag minns rätt.
Externt lite svårare som sagt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Externt lite svårare som sagt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Röda bromsok brukar vara bra ledtråd
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Men det finns ju en hel del olika performance-modeller att välja på nu, så man kan ju inte se vilken av dom det är.Kilowatt skrev:Röda bromsok brukar vara bra ledtråd
Man kan ju dessutom fixa röda bromsok i efterhand, så även om det är en hint kan man ändå bli lurad.
Jag såg ingen Tesla på Arlanda tyvärr så det fick bli en fusk-Passat. Vi åkte dock förbi en parkerad MC red med soltak på Vasavägen i Solna/Råsunda. Jag frågade då taxiföraren om Taxi Kurir tänkt skaffa några Teslor, men fick bara nåt diffust mumlande, jakande svar och han verkade inte sugen på att diskutera ämnet.
Jag såg ingen Tesla på Arlanda tyvärr så det fick bli en fusk-Passat. Vi åkte dock förbi en parkerad MC red med soltak på Vasavägen i Solna/Råsunda. Jag frågade då taxiföraren om Taxi Kurir tänkt skaffa några Teslor, men fick bara nåt diffust mumlande, jakande svar och han verkade inte sugen på att diskutera ämnet.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Och jag har gråa på min P85D så inte ens bromsoken är en garanti.
Samma härChalle76a skrev:Och jag har gråa på min P85D så inte ens bromsoken är en garanti.
Varför fick du inte röda?Challe76a skrev:Och jag har gråa på min P85D så inte ens bromsoken är en garanti.
Köpte en demobil så ingen aning. Men jag stör mig inte.
Challe76a skrev:Köpte en demobil så ingen aning. Men jag stör mig inte.
Aah ok.
Trodde inte ens man kunde välja bort detta på p-modellerna.
Det går att klicka bort när du konfigurerar en P idagMartinen skrev:Challe76a skrev:Köpte en demobil så ingen aning. Men jag stör mig inte.
Aah ok.
Trodde inte ens man kunde välja bort detta på p-modellerna.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland