Tesla modell 3 Sportswagon
Moderator: Redaktion
Re: Tesla modell 3 Sportswagon
Hade den funnits på marknaden hade Octavian definitivt fått känna sig hotad i garaget 

Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Gratulerar! Du har precis uppfunnit en Model Y med lite högre luftmotstånd.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Njae. Den är betydligt snyggare än en Y.tor-ake skrev:Gratulerar! Du har precis uppfunnit en Model Y med lite högre luftmotstånd.
Dock så är problemet med kombikaross mycket riktigt luftmotståndet. Det är även därför Model X och Y har så sluttande karosser. Och det är därför E-Tron Sportback är snålare än vanliga E-Tron. Ja. faktiskt är det även därför som Volvo slutade bygga fyrkantiga kombis men det är en annan historia.

Jag tycker faktiskt dagens Model S fyller samma funktion som en "riktig" kombi. Det är väl möjligen svårt att frakta kylskåp och annat som är både långt och brett/djupt. Men annars är det inga problem. Kanske något hög lasttröskel.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Med höjd markfrigång och skärmbreddare av plast skulle den sälja som smör. Model 3 Cross Country. 

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Det var min första tanke när jag såg den..."Här är bilen för de som vill ha en fyrkantig kombi...".MSO skrev:
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Det där ser riktigt gräsligt ut. Gjort av någon som inte förstår sig på design överhuvudtaget.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Gärna! Taget!Zalman3 skrev:

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Klart intressant!MSO skrev:

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Japp, jag köper den direkt. Höga och svulstiga SUVar lär inte ha lägre luftmotstånd än en låg M3 i kombiutförande.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
Förvisso, men bättre än Model Y (och X) åtminstone.taliz skrev:Det där ser riktigt gräsligt ut. Gjort av någon som inte förstår sig på design överhuvudtaget.
Det är väl ingen slump att Teslas modeller ser ut som de gör. Du ska köpa en 3:a och känna att du kanske behöver lite mer utrymme och byta till en Y, för att sedan inse att du måste ha en S/X. Elon är ju inte dum på det viset.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Har du en Model X så inser du att det är en Cybertruck som du måste ha... För Model S så är det Roadster gissar jag.holden skrev:Det är väl ingen slump att Teslas modeller ser ut som de gör. Du ska köpa en 3:a och känna att du kanske behöver lite mer utrymme och byta till en Y, för att sedan inse att du måste ha en S/X. Elon är ju inte dum på det viset.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Hahaha själv gått från Kombi till Model 3 och insett att mindre billigare "Model 2" kommer räcka när den kommerholden skrev:Det är väl ingen slump att Teslas modeller ser ut som de gör. Du ska köpa en 3:a och känna att du kanske behöver lite mer utrymme och byta till en Y, för att sedan inse att du måste ha en S/X. Elon är ju inte dum på det viset.

NiklasTesla skrev:Hahaha själv gått från Kombi till Model 3 och insett att mindre billigare "Model 2" kommer räcka när den kommerholden skrev:Det är väl ingen slump att Teslas modeller ser ut som de gör. Du ska köpa en 3:a och känna att du kanske behöver lite mer utrymme och byta till en Y, för att sedan inse att du måste ha en S/X. Elon är ju inte dum på det viset.
Ja, det klart det finns undantag men strategin är klar - det kommer ingen kombi-trea som kannibaliserar på egen försäljning utan tanken är just att göra de mindre modellerna lagom opraktiska för barnfamiljer. För egen del räcker trean då vi inte längre har barnvagnar att släpa på, däremot får jag inte in fiskespön utan att fälla sätena och det är likadant i en Y - sedan eller halvkombi är lika dåliga alternativ där.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart