VW I.D
Moderator: Redaktion
Re: VW I.D
Hur mycket rabatt snackar ni till er?
8%?
8%?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
”Sneak peak” från VW US
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: VW I.D
[quote="Zalman3"]Hur mycket rabatt snackar ni till er?
8%?
Beställde en ID.4 Max i början på oktober och kom inte över 6% med hänvisning till ramavtal.
8%?
Beställde en ID.4 Max i början på oktober och kom inte över 6% med hänvisning till ramavtal.
Re: VW I.D
Men är det ingen som fått 10% i rabatt på en ID4?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
ID3 vinner Teknikens Världs test.
Men 27 mils räckvidd lät lite.
Men 27 mils räckvidd lät lite.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Credde
- Teslaägare
- Inlägg: 1367
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: VW I.D
Den vinner nästan enbart på grund av kategorierna ”att äga” och ”att köpa”. Utan att förnedra ID.3 men hur tänkte man, när man ett test där man testar bilar som är nästan dubbelt så dyra och i ett tillfälle (Porsche) nästan 3 gånger så dyr?Zalman3 skrev:ID3 vinner Teknikens Världs test.
Men 27 mils räckvidd lät lite.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Re: VW I.D
Vilket skämt till tidning!
Som att säga att Fiat Panda vinner över Ferrari 458 pga. priset.
Som att säga att Fiat Panda vinner över Ferrari 458 pga. priset.


NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: VW I.D
Är det någon här som gjort bytet e-Golf till ID3? Är lite nyfiken på era erfarenheter då vi planerar att byta till ID3 under året givet att VW fått någorlunda ordning på mjukvaran. 

Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19932
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: VW I.D
Ja vilket jävla skämt!martinot skrev:Vilket skämt till tidning!
Som att säga att Fiat Panda vinner över Ferrari 458 pga. priset.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: VW I.D
Inte jag men tänk bara på att du inte kan ha takräcke på ID3. Hade funderat på en men blir en hel del transport av kajaker och sånt på sommaren så det skulle inte fungera så bra...thnis skrev:Är det någon här som gjort bytet e-Golf till ID3? Är lite nyfiken på era erfarenheter då vi planerar att byta till ID3 under året givet att VW fått någorlunda ordning på mjukvaran.
Re: VW I.D
Laddning från 1 till 90 procent på en ID4:
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: VW I.D
I höst så ökas laddhastigheten till 170 kW.iAkita skrev:Laddning från 1 till 90 procent på en ID4:
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Mycket bra! Frågan är om ryktena om 170kwh uppgraderingen är riktiga och att befintliga bilar kan få den uppgraderingen.iAkita skrev:Laddning från 1 till 90 procent på en ID4:
Re: VW I.D
Utgår ifrån att både ID3 och ID4 kan ladda med 170 kW i höst.
Räckvidden ökar till 580 km.
Räckvidden ökar till 580 km.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... ad-vw-push
The ID 3 will also benefit from ongoing developments next year, including an increase in charging power. Buyers will be offered the choice of a 130kW system by mid-2021 and a 170kW system by the end of next year, up from the current maximum of 100kW. The 170kW set-up is claimed to deliver 121 miles of range in 10 minutes using a DC charger.
VW is also promising a moderate increase in range for all ID 3 models through the end of next year. The Pro S is set to offer up to an extra 24 miles from its 77kWh battery, to 360 miles, due in part to software improvements and advances in thermal management and cell efficiency.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Har alla VW ID ägare fått en present som kompensation för alla problem?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Dom har verkligen lyckats med bildvalet, vilken blick, ser inte nöjd ut med sin VW...Zalman3 skrev:Har alla VW ID ägare fått en present som kompensation för alla problem?
Model S P85DL+
Re: VW I.D
Vad är gåvan då? Ett vykort?Zalman3 skrev:Har alla VW ID ägare fått en present som kompensation för alla problem?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: VW I.D
Tror du det är en uppdatering av mjukvaran OTA även för befintliga bilar?Zalman3 skrev:Utgår ifrån att både ID3 och ID4 kan ladda med 170 kW i höst.
Räckvidden ökar till 580 km.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... ad-vw-push
The ID 3 will also benefit from ongoing developments next year, including an increase in charging power. Buyers will be offered the choice of a 130kW system by mid-2021 and a 170kW system by the end of next year, up from the current maximum of 100kW. The 170kW set-up is claimed to deliver 121 miles of range in 10 minutes using a DC charger.
VW is also promising a moderate increase in range for all ID 3 models through the end of next year. The Pro S is set to offer up to an extra 24 miles from its 77kWh battery, to 360 miles, due in part to software improvements and advances in thermal management and cell efficiency.
Re: VW I.D
Det vore väl toppen men kan inte tänka mig det. Varför skulle de redan nu veta att om ca 1 år så kommer en ID3 med ett 58 kWH batteri klara 170 istf som nu 100 kw? Då är det väl bara att lösa det så fort det är löst med stöd via OTA.Dodde skrev:Tror du det är en uppdatering av mjukvaran OTA även för befintliga bilar?Zalman3 skrev:Utgår ifrån att både ID3 och ID4 kan ladda med 170 kW i höst.
Räckvidden ökar till 580 km.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... ad-vw-push
The ID 3 will also benefit from ongoing developments next year, including an increase in charging power. Buyers will be offered the choice of a 130kW system by mid-2021 and a 170kW system by the end of next year, up from the current maximum of 100kW. The 170kW set-up is claimed to deliver 121 miles of range in 10 minutes using a DC charger.
VW is also promising a moderate increase in range for all ID 3 models through the end of next year. The Pro S is set to offer up to an extra 24 miles from its 77kWh battery, to 360 miles, due in part to software improvements and advances in thermal management and cell efficiency.
Jag gissar 100->120 kw på 58 batteriet
130 >170 på 77 batteriet
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Re: VW I.D
thnis skrev:Det vore väl toppen men kan inte tänka mig det. Varför skulle de redan nu veta att om ca 1 år så kommer en ID3 med ett 58 kWH batteri klara 170 istf som nu 100 kw? Då är det väl bara att lösa det så fort det är löst med stöd via OTA.Dodde skrev:Tror du det är en uppdatering av mjukvaran OTA även för befintliga bilar?Zalman3 skrev:Utgår ifrån att både ID3 och ID4 kan ladda med 170 kW i höst.
Räckvidden ökar till 580 km.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... ad-vw-push
The ID 3 will also benefit from ongoing developments next year, including an increase in charging power. Buyers will be offered the choice of a 130kW system by mid-2021 and a 170kW system by the end of next year, up from the current maximum of 100kW. The 170kW set-up is claimed to deliver 121 miles of range in 10 minutes using a DC charger.
VW is also promising a moderate increase in range for all ID 3 models through the end of next year. The Pro S is set to offer up to an extra 24 miles from its 77kWh battery, to 360 miles, due in part to software improvements and advances in thermal management and cell efficiency.
Jag gissar 100->130 kw på 58 batteriet
120 >170 på 77 batteriet
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Re: VW I.D
För att man ligger efter med mjukvaran.thnis skrev:Det vore väl toppen men kan inte tänka mig det. Varför skulle de redan nu veta att om ca 1 år så kommer en ID3 med ett 58 kWH batteri klara 170 istf som nu 100 kw? Då är det väl bara att lösa det så fort det är löst med stöd via OTA.Dodde skrev:Tror du det är en uppdatering av mjukvaran OTA även för befintliga bilar?Zalman3 skrev:Utgår ifrån att både ID3 och ID4 kan ladda med 170 kW i höst.
Räckvidden ökar till 580 km.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... ad-vw-push
The ID 3 will also benefit from ongoing developments next year, including an increase in charging power. Buyers will be offered the choice of a 130kW system by mid-2021 and a 170kW system by the end of next year, up from the current maximum of 100kW. The 170kW set-up is claimed to deliver 121 miles of range in 10 minutes using a DC charger.
VW is also promising a moderate increase in range for all ID 3 models through the end of next year. The Pro S is set to offer up to an extra 24 miles from its 77kWh battery, to 360 miles, due in part to software improvements and advances in thermal management and cell efficiency.
Jag gissar 100->120 kw på 58 batteriet
120->170 på 77 batteriet
En sak att testa de hos utvecklarna en annan sak att göra en produkt av de.
OTA fin s ju inte än på någon id3 utan kommer q1 säger de och därefter måste man få en tid hos verkstaden så de uppgraderar ens bil så man får in ota funktionen.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Re: VW I.D
Gjorde inte Tesla något liknande med höjd laddhastighet?chaffis75 skrev:För att man ligger efter med mjukvaran.thnis skrev:Det vore väl toppen men kan inte tänka mig det. Varför skulle de redan nu veta att om ca 1 år så kommer en ID3 med ett 58 kWH batteri klara 170 istf som nu 100 kw? Då är det väl bara att lösa det så fort det är löst med stöd via OTA.Dodde skrev:Tror du det är en uppdatering av mjukvaran OTA även för befintliga bilar?Zalman3 skrev:Utgår ifrån att både ID3 och ID4 kan ladda med 170 kW i höst.
Räckvidden ökar till 580 km.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... ad-vw-push
The ID 3 will also benefit from ongoing developments next year, including an increase in charging power. Buyers will be offered the choice of a 130kW system by mid-2021 and a 170kW system by the end of next year, up from the current maximum of 100kW. The 170kW set-up is claimed to deliver 121 miles of range in 10 minutes using a DC charger.
VW is also promising a moderate increase in range for all ID 3 models through the end of next year. The Pro S is set to offer up to an extra 24 miles from its 77kWh battery, to 360 miles, due in part to software improvements and advances in thermal management and cell efficiency.
Jag gissar 100->120 kw på 58 batteriet
120->170 på 77 batteriet
En sak att testa de hos utvecklarna en annan sak att göra en produkt av de.
OTA fin s ju inte än på någon id3 utan kommer q1 säger de och därefter måste man få en tid hos verkstaden så de uppgraderar ens bil så man får in ota funktionen.
Re: VW I.D
Det stämmer tesla skrämde upp hastigheten på sr+ (ung samma batteristorlek som id3) från 100 kW till 170 kW. Dock bara under en kort tid. Så jag gissar att de skulle kunna få upp den till 120 som toppnotering. Men det intressanta är hur länge de kan ge en snabb laddhastighet.
Re: VW I.D
Jo men 121 miles räckvidd (ca 20 mil) på 10 minuter låter lite för bra. Men får väll avvakta och se hur laddkurvan ser ut förstMickep skrev:Det stämmer tesla skrämde upp hastigheten på sr+ (ung samma batteristorlek som id3) från 100 kW till 170 kW. Dock bara under en kort tid. Så jag gissar att de skulle kunna få upp den till 120 som toppnotering. Men det intressanta är hur länge de kan ge en snabb laddhastighet.

Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018