Kul med vippbar mittskärm.
Men utsidan har för få ändringar tycker jag. Knappt så det går att se skillnad. Chrome delete från fabrik och minimalt omdesignad front bumper. Undrar hur den ser ut bak? Måste väl iaf få moderna bakljus? Kan ju inte fortsätta med punkt-LED
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
"Uppskattad leveranstid: september" kan väl inte stämma hoppas jag?
Eller räknar dom med att allal bilar kommer att sugas upp av hemmamarknaden tills dess?
I amerikanska konfiguratorn står det inget om leveranstid, det måste väl betyda att dom räknar med att kunna leverera bilarna i närtid?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Eller räknar dom med att allal bilar kommer att sugas upp av hemmamarknaden tills dess?
I amerikanska konfiguratorn står det inget om leveranstid, det måste väl betyda att dom räknar med att kunna leverera bilarna i närtid?
/fth
Ja, konstigt, vad ska dom göra fram tills dess? Svårt att tro att USA tar hela produktionen.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Den där ratten kommer inte komma i produktion, olaglig i EU och jag vill tro att dom är förbjudna i USA med.
I USA verkar Tesla köra på med den ratten i alla fall:
Yoke Steering
The ultimate focus on driving: no stalks, no shifting. With a stalkless steering yoke, you can enjoy both the best SUV to drive, and the best SUV to be driven in.
Vem vet, dom har kanske lyckats få ett typgodkännande i EU. Hade varit lite kul, den typen av ratt har suttit i konceptbilar sen 80-talet, så tiden är kanske inne.
Du menar som denna:
Känns som yoke borde kunna vara säkrare än rund ratt. Bättre sikt och mindre risk att slå i huvudet. De skriver dock inte om yoke på sidorna utanför USA även ifall bilden visar yoke.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
/fth
Kan ju vara många som (liksom mig) beställt under uppehållet?
Den där ratten kommer inte komma i produktion, olaglig i EU och jag vill tro att dom är förbjudna i USA med.
I USA verkar Tesla köra på med den ratten i alla fall:
Yoke Steering
The ultimate focus on driving: no stalks, no shifting. With a stalkless steering yoke, you can enjoy both the best SUV to drive, and the best SUV to be driven in.
Vem vet, dom har kanske lyckats få ett typgodkännande i EU. Hade varit lite kul, den typen av ratt har suttit i konceptbilar sen 80-talet, så tiden är kanske inne.
Du menar som denna:
Känns som yoke borde kunna vara säkrare än rund ratt. Bättre sikt och mindre risk att slå i huvudet. De skriver dock inte om yoke på sidorna utanför USA även ifall bilden visar yoke.
Funkar bra i en banbil med små rattutslag, dock helt värdelös till vardags. Att sitta och snurra 2-3 varv och försöka hitta grepp istället för att fokusera på bilen är ju inget vidare.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Gissar att det kan fungera bra för lågfrekvent buller, t.ex. däck o vägljud, men mindre bra för vindbrus och mer högfrekventa ljud
Någon som provat det på andra bilar, fungerar det bra?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Gissar att det kan fungera bra för lågfrekvent buller, t.ex. däck o vägljud, men mindre bra för vindbrus och mer högfrekventa ljud
Bilarna som har det idag funkar bäst när man är själv, med flera personer i bilen så måste hänsyn tas till position och effekten blir betydligt svagare.
Ska bli kul att se hur dom löst det.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Låter inte som att produktionen är startad ännu, bara att den ska starta under Q1.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Man kan ha mobilen som nyckel till S o X nu också. Bra.
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
/fth
FWIW - Jag har en Model X beställd sedan tidigare (beställd mitten på december). Har inte stått något leveransdatum öht men ändrades nu till mars.
Jaja, våga vinn, Midnight Silver får det bli (det närmsta jag kunde komma min Titanium, som jag egentligen skulle vilja ha igen).
yes.jpg
/fth
Plaid+?