Min 1 mån gamla MS LR+ 2021 låter med ett konstigt bzzz ljud under hård acceleration..
Är detta normalt? Bifogar wetransfer video där man hör det två gånger: https://we.tl/t-AdK6E1NDJx
Normalt eller ej? Buzz ljud vid hård acc
Moderator: Redaktion
Re: Normalt eller ej? Buzz ljud vid hård acc
Jag hör bara normalt elmotorljud?
Däremot hör jag ett "knak", vilket väl kan vara drivaxlar? Om det inte är nåns kläder som gnider mot sätet eller nått.
Däremot hör jag ett "knak", vilket väl kan vara drivaxlar? Om det inte är nåns kläder som gnider mot sätet eller nått.

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Första gången jag trycker ”på” kommer det lite i slutet men andra gången hör man det. Det är typ antingen brommande eller knakande ljud.
Kan det vara något med drivaxlar på en bil med 190 mil?
Kan det vara något med drivaxlar på en bil med 190 mil?
Hej,
Har S LR och har ett brummande vid kraftig acc jag med. Kommer oftast när batteriet är väl laddat och i normal temp. Har dock upptäckt att om jag kör "sport" på fjädring styrning så är det inte lika påtagligt.
Om någon vet vad det beror på så man kan trycka upp det i facet på SC så hade det uppskattats för de påstår sig inte alls höra ljudet och det vägrar ju åka med pga covid-19...
/H
Har S LR och har ett brummande vid kraftig acc jag med. Kommer oftast när batteriet är väl laddat och i normal temp. Har dock upptäckt att om jag kör "sport" på fjädring styrning så är det inte lika påtagligt.
Om någon vet vad det beror på så man kan trycka upp det i facet på SC så hade det uppskattats för de påstår sig inte alls höra ljudet och det vägrar ju åka med pga covid-19...
/H
Med vänlig hälsning, Henrik
Model S LR 2020
Model S LR 2020
Har samma burrande ljud vid hård acc på min 2021 MS+ 150 mil
2021 MS+