Vilken accelerationsbox ska man köpa?

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Vilken accelerationsbox ska man köpa?

Inlägg av HelectriC »

Jag letar efter en gps accelerationsbox att kunna mäta diverse i bilen. Har hittar Racebox PRO och Dragy, men båda innebär beställning från utlandet, säkert med lång leveranstid och moms/tull och massa onödigt. Någon som har ett bra tips på produkter som gör samma jobb, men som går att beställa i ”närområdet”? Bör nog vara en egen box, jag tror de som enbart använder mobilens GPS kan bli aningen oprecisa.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Re: Vilken accelerationsbox ska man köpa?

Inlägg av Legato »

Vet inte om du syftar på tull in i Norge (det får du väl alltid?), men det är inga problem att köpa Dragy inom EU.

Jag köpte här:
https://dragymotorsports.eu/

Leverans tog bara några dagar.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Legato skrev:
Vet inte om du syftar på tull in i Norge (det får du väl alltid?), men det är inga problem att köpa Dragy inom EU.

Jag köpte här:
https://dragymotorsports.eu/

Leverans tog bara några dagar.
ja, tyvärr verkar de inte kunna leverera alls till Norge :(
Svårt att se att just shipping cost är så mkt högre till Norge än Sverige.

Excluded due to excessive shipping cost: Albania, Bosnia And Herzegovina, Finland, Kosovo, Monaco, Norway, Switzerland.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

gick att trycka sig igenom ändå med Norge, så testar och ser vad som händer :)
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

HelectriC skrev:
Jag letar efter en gps accelerationsbox att kunna mäta diverse i bilen. Har hittar Racebox PRO och Dragy, men båda innebär beställning från utlandet, säkert med lång leveranstid och moms/tull och massa onödigt. Någon som har ett bra tips på produkter som gör samma jobb, men som går att beställa i ”närområdet”? Bör nog vara en egen box, jag tror de som enbart använder mobilens GPS kan bli aningen oprecisa.
Finns det ingen Android-app du skulle kunna köra på PS2:ans Googlesystem?

Bara en tanke! Tror att bilens GPS ibland kan vara lite bättre än den i telefonerna.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
Erik Viking
Teslaägare

Inlägg av Erik Viking »

Det behövs en GPS med 10Hz uppdatering, så fånen ger nog väldigt avrundade svar.

En bekant som kör Pårschä köpte en lös snabb GPS och en app till sin Äppel fån,
tydligen poppis i den klubben.
Kan kombinera kamera input samt har kartor över alla kända banor,
så man kan få trevliga video med farter, acc, karta, överlagrat på varandra
Model S Performance (Ludicrous), 2020 Sept, 599 kW (800+ hp)
bat. 100 kWh ver. G, FSD, Gratis Suc (personlig)
AUDI S7, V8, 4 L twin turbo, extra allt.
SAAB Turbo X, V6 2.8L, AWD världen bästa/roligaste vinterbil
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

Erik Viking skrev:
Det behövs en GPS med 10Hz uppdatering, så fånen ger nog väldigt avrundade svar.

Koppling till kamera med acc, tider osv överlagrat har man även i Dragy. Samt leaderboards osv.

Ej koll på om det finns banor inlagrat, har inte lekt runt så mycket med min ännu :D
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Erik Viking skrev:

Tänkte att bilar som Tesla och Polestar, med dyr hårdvara för aktiv styrning, har just sådana bättre och snabbare GPS:er?
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

martinot skrev:
HelectriC skrev:
Finns det ingen Android-app du skulle kunna köra på PS2:ans Googlesystem?

Bara en tanke! Tror att bilens GPS ibland kan vara lite bättre än den i telefonerna.
Varken mobilens eller bilens GPS är tillräckligt exakta för accelerationensmätningar. Därför alla seriösa testare har en extern box. Jag är inte seriös testare, men vill kunna mäta exakt ändå :)
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare

Inlägg av PhR34k »

Jag har köpet RaceBox PRO men har ej testat den ännu, inte direkt väder för accelerationstest. Sen köpte jag den för bankörning med mina bensinbilar.
Draggy är bara för rakt fram och de klarar inte av rullande start vilket RaceBox gör dessutom är det en standalone produkt alltså den funkar utan telefon om man så vill.
Supporten har varit grym, har påpekat att den saknat några banor i deras system och vips så la dom in dom.
Produkten i sig kändes plastig.
Skriv svar