Ja alltså jag hoppas ju på mer saker men just utsidan utseende tycker jag är fint redan så det kan vara kvar, det är insidan och under huven saker jag vill skall ändras (telefon som nyckel, något sätt att ladda 250 kW, ev nytt o större batteri osv).Kilowatt skrev:
Nä precis, känns som att test etc bör ha varit avklarade för länge sedan om de redan ställt om produktionen etc. Och jag hoppas ärligt talat på något liiite mer radikalt än så små putsningar på utsidan. I alla fall på X.
Model S/X part 2
Moderator: Redaktion
- OfarligTesla
- Teslaägare
Re: Model S/X part 2
- A76
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/andreas13052
Nej, det kan det inte vara..SR-71-BlackBird skrev:Force-Walker skrev:
Hoppas verkligen inte detta är den ytterst nödvändiga refreshen!
Det är sannolikt Plaid-mulor som är ute och åker. Det finns ju ingen anledning heller att ha intäckta bilar om andra är ute och kör helt öppet.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Håller med, jag tror också att dom testar plaid helt enkelt...A76 skrev:Nej, det kan det inte vara..SR-71-BlackBird skrev:Force-Walker skrev:
Hoppas verkligen inte detta är den ytterst nödvändiga refreshen!
Det är sannolikt Plaid-mulor som är ute och åker. Det finns ju ingen anledning heller att ha intäckta bilar om andra är ute och kör helt öppet.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
De två mulorna hade inga små triangulära rutor vid backspeglarna, och sidoblinkers-kameran var bredare. Kan vara mirrorless-system som testas. Tror att alla karossdelar under taklinjen blir nya och inte har visats än. Allt ser väldigt dåligt ihopsatt ut. Precis som det skulle se ut om man testade nya skateboarden med gamla karossen på.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Blir ju ingen skateboard längre, utan batteriet är en bärande del av chassit med 4680.AGCF skrev:De två mulorna hade inga små triangulära rutor vid backspeglarna, och sidoblinkers-kameran var bredare. Kan vara mirrorless-system som testas. Tror att alla karossdelar under taklinjen blir nya och inte har visats än. Allt ser väldigt dåligt ihopsatt ut. Precis som det skulle se ut om man testade nya skateboarden med gamla karossen på.
Men ja, det ser ut som en typisk mula(dvs en ny bil förtäckt till att se ut som en gammal).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Att döda triangelfönstren vore ju att göra världen en välgärning- eller är jag ensam om att ha haft vindbrus och vatten komma in den vägen?
Hoppas verkligen på att backspeglarna kan tas bort - ger ju tydligen ca 3% räckvidd och man får ner ljud från sidan - rätt trevligt.
Hoppas verkligen på att backspeglarna kan tas bort - ger ju tydligen ca 3% räckvidd och man får ner ljud från sidan - rätt trevligt.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Det är väl fortfarande inte lagligt i US att ersätta dom fysiska speglarna? Eller är det ändring på gång? Det är väl inte sannolikt att Tesla gör förändringar bara för europa?thebishop skrev:Att döda triangelfönstren vore ju att göra världen en välgärning- eller är jag ensam om att ha haft vindbrus och vatten komma in den vägen?
- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
Det är en ändring på gång.
https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKCN1VH2G9
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Men knappast innan onsdag väl? Det är väl då Tesla troligtvis kommer börja sälja sin uppdaterade model S/X?AGCF skrev:Det är en ändring på gång.
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Leveranserna kanske inte startar på onsdag. Fanns väl ett rykte om febr/mars?
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
- OfarligTesla
- Teslaägare
Artikeln är väl från mitten på 2019 så mycket kan ju ha hänt sedan dess, frågan är väl också hur det ändras. Måste NHTSA släppa en pressrelease eller kan en tillverkare söka godkännande för det och så är det grönt osv? Om de får indikationer på att det är på G kan de nog mycket väl införa det och köra spegellöst i Europa och speglar i USA fram tills det blir lagligt där.Fredrik j skrev:Men knappast innan onsdag väl? Det är väl då Tesla troligtvis kommer börja sälja sin uppdaterade model S/X?AGCF skrev:Det är en ändring på gång.
Ryktena säger ju också att tillverkning startar första februari och leveranser sker väl då i mars i USA.
- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
Redan 2014 lobbade de för att det skulle tillåtas. 2019 hade de skrivit någon rapport om det och skulle låta konsumenter utvärdera eller utvärdera deras upplevelse av det. De vill väl ha ett system klart. Jag tror som sagt dessa mulor testar lite allt möjligt.OfarligTesla skrev:Artikeln är väl från mitten på 2019 så mycket kan ju ha hänt sedan dess, frågan är väl också hur det ändras. Måste NHTSA släppa en pressrelease eller kan en tillverkare söka godkännande för det och så är det grönt osv? Om de får indikationer på att det är på G kan de nog mycket väl införa det och köra spegellöst i Europa och speglar i USA fram tills det blir lagligt där.Fredrik j skrev:Men knappast innan onsdag väl? Det är väl då Tesla troligtvis kommer börja sälja sin uppdaterade model S/X?AGCF skrev:Det är en ändring på gång.
Ryktena säger ju också att tillverkning startar första februari och leveranser sker väl då i mars i USA.
Det är ändring på gång, finns massor med material här:
https://www.regulations.gov/docket?D=NHTSA-2018-0021
Vem vet, de kanske skeppar med det som option (och täcklock för speglarna för varianter med elektronisk spegel).
https://www.regulations.gov/docket?D=NHTSA-2018-0021
Vem vet, de kanske skeppar med det som option (och täcklock för speglarna för varianter med elektronisk spegel).
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Jag är ingen expert på amerikansk lagstiftan men det är inte NHTSA som "släpper" lagar. Det gör troligtvis kongressen. Det är väl där amerikanerna stiftar lagar?OfarligTesla skrev:Artikeln är väl från mitten på 2019 så mycket kan ju ha hänt sedan dess, frågan är väl också hur det ändras. Måste NHTSA släppa en pressrelease eller kan en tillverkare söka godkännande för det och så är det grönt osv?
- OfarligTesla
- Teslaägare
Som jag förstår det är det NHTSA som utvecklar regelverket, i USA verkar det som de ofta låter olika myndigheter med mera göra sådant och själva lagen säger att man måste följa regelverket. Kolla wiki nedan på de standarder som styr.Fredrik j skrev:Jag är ingen expert på amerikansk lagstiftan men det är inte NHTSA som "släpper" lagar. Det gör troligtvis kongressen. Det är väl där amerikanerna stiftar lagar?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Federal ... _Standards
Och kolla länken jag angav för att se nuvarande status hos nhtsa.
Bifogar skärmdump från kilowatts film om någon missade - lättare se den stora kameran fram.
Bifogar skärmdump från kilowatts film om någon missade - lättare se den stora kameran fram.
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Om det nu kommer förändringar som konsumenten ser och kan ha åsikter om, så borde väl Tesla informera kunden om detta när man beställer?
Dom kan väl inte skeppa en produkt som inte är det man beställt till kunder?
"Osynliga saker" som t ex en kamera internt som övervakar föraren (som i 3/y) och förbättrad räckvidd, laddhastighet etc är ju okontroversiellt.
Men snackar vi liggande skärm, elektroniska backspeglar och större förändringar på kaross och interiör så riskerar dom ju att få rätt irriterade kunder (och säkert bryta någon konsumentköplag)?
Hur ser ni som gissar på större refresh kring dessa saker?
"Osynliga saker" som t ex en kamera internt som övervakar föraren (som i 3/y) och förbättrad räckvidd, laddhastighet etc är ju okontroversiellt.
Men snackar vi liggande skärm, elektroniska backspeglar och större förändringar på kaross och interiör så riskerar dom ju att få rätt irriterade kunder (och säkert bryta någon konsumentköplag)?
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
Visst har backspegeln en mycket klenare arm än nuvarande? Man ser ju bilen framförs baklykta.thebishop skrev:Och kolla länken jag angav för att se nuvarande status hos nhtsa.
spacecoin skrev:Om det nu kommer förändringar som konsumenten ser och kan ha åsikter om, så borde väl Tesla informera kunden om detta när man beställer?
Hur ser ni som gissar på refresh kring dessa saker?
En kamera som övervakar föraren är väl inte "okontroversiellt"? Iofs kan man väl tejpa över den men ändå. Lite väl mycket "storebror ser dig" tycker jag.
Tesla är rent generellt inte rädda för att ta obekväma beslut för tidigare ägare. Lojalitet = noll.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Tesla skeppar det som byggs som alltid, vill man inte ha det så behöver man inte köpa det heller och kan köpa någon annan bil. Har de slutat tillverka det är det gissningsvis att bedöma som slut i lager så det lär vara helt okej.spacecoin skrev:Om det nu kommer förändringar som konsumenten ser och kan ha åsikter om, så borde väl Tesla informera kunden om detta när man beställer?
Model S/X part 2
Klenare kan jag inte avgöra, men den har en arm som inte är horisontell utan lutar lätt uppåt. Nuvarande har en horisontell arm.AGCF skrev:Visst har backspegeln en mycket klenare arm än nuvarande? Man ser ju bilen framförs baklykta.thebishop skrev:Och kolla länken jag angav för att se nuvarande status hos nhtsa.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Glad för att jag sålt min Tesla
Chrome Delete, tonade rutor bakom B-stolpen och trasiga baklysen? Missar jag nåt? Nya fälgar?thebishop skrev:Och kolla länken jag angav för att se nuvarande status hos nhtsa.
Är vi säkra på att det inte är en gammal privatägd Model S med nån youtuber som ska spela in nåt och har satt upp en kamera på sidan?
- A76
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/andreas13052
Blir det inte vanliga speglar utan endast kameranackspeglar då blir det avbeställning!
Det var en fruktansvärd upplevelse i den e-tron jag testkörde. Har svårt att tro att jag skulle vänja mig.
Det var en fruktansvärd upplevelse i den e-tron jag testkörde. Har svårt att tro att jag skulle vänja mig.
Ja, det är ingen Youtuber som är ute och kör. Bredare bil, annorlunda backspeglar, dålig passform på dörrar mot främre hjulhus, annan "diffuser" bak, samt den konstiga kameran vid främre hjul.MWall skrev:Chrome Delete, tonade rutor bakom B-stolpen och trasiga baklysen? Missar jag nåt? Nya fälgar?thebishop skrev:Och kolla länken jag angav för att se nuvarande status hos nhtsa.
Är vi säkra på att det inte är en gammal privatägd Model S med nån youtuber som ska spela in nåt och har satt upp en kamera på sidan?
Skickat från min iPad med Tapatalk
Glad för att jag sålt min Tesla
"NHTSA issues Federal Motor Vehicle Safety Standards (FMVSS) to implement laws from Congress. These regulations allow us to fulfill our mission to prevent and reduce vehicle crashes."OfarligTesla skrev:Som jag förstår det är det NHTSA som utvecklar regelverket, i USA verkar det som de ofta låter olika myndigheter med mera göra sådant och själva lagen säger att man måste följa regelverket. Kolla wiki nedan på de standarder som styr.Fredrik j skrev:Jag är ingen expert på amerikansk lagstiftan men det är inte NHTSA som "släpper" lagar. Det gör troligtvis kongressen. Det är väl där amerikanerna stiftar lagar?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Federal ... _Standards
https://www.nhtsa.gov/laws-regulations/fmvss