Hittade detta idag. Tydligen från Sverige.
https://www.teslarati.com/tesla-model-s ... sgzM8i9Ah4
Här snackar vi aktiv säkerhet på hög nivå.
AP undviker älg.
Moderator: Redaktion
AP undviker älg.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Re: AP undviker älg.
Och var står det att AP används?
Teslarati är inte någon jättebra källa. Jag såg när David lade upp videon och då påstod han att han styrde undan både åt vänster och höger.

Teslarati är inte någon jättebra källa. Jag såg när David lade upp videon och då påstod han att han styrde undan både åt vänster och höger.

Det är inte Teslarati som är dålig källa, JonasH missade visst lite i artikelnCurik skrev:Och var står det att AP används?![]()
Så ja, bilen kanske såg den men det var föraren som svängde undan. Alltså har detta inte något alls med AP att göra.Fortunately for the Tesla owner, the vehicle detected the impending collision, and its driver, David, promptly swerved around the animal.
Det står att AP undviker älgen under filmen på sidan. Tyvärr felaktigt då.
”Tesla-autopilot-manages-avoid-crashing-animal-crossing-road-night-Sweden”
Har tyvärr inte sett originalposten från David.
”Tesla-autopilot-manages-avoid-crashing-animal-crossing-road-night-Sweden”
Har tyvärr inte sett originalposten från David.
TMS LR UltraRed, FSD
Jag kan inte hitta någonstans att David skriver att bilen "såg" älgen. Tvärtom pratar han om hur han höll koll och valde sida. Så jo, det är typiskt dålig journalistik.vigge50 skrev:Det är inte Teslarati som är dålig källa, JonasH missade visst lite i artikeln
Fortunately for the Tesla owner, the vehicle detected the impending collision, and its driver, David, promptly swerved around the animal.
Sen om du vill se det är en annan femma.