Juli
Moderator: Redaktion
Re: Juli
Siffrorna från Bil Sweden finns på deras hemsida och det det var 17 stycken nya Model S som registrerades under juli vilket ger 137 stycken totalt i år. Där står också lite intressant text kring miljöbilspremien som diskuteras i en annan tråd här. Enligt Bertil Moldén, VD på Bil Sweden ska regeringen ge omedelbart beslut om nya pengar skall skjutas till, se länk nedan.z balata skrev:Tibor, vi vänta spänt på julisiffrorna?
http://www.bilsweden.se/statistik/nyreg ... -juli-2014
En?Delta skrev:Fick en chock. Augustis samlade leveranser av Tesla Model S: EN enda.![]()
Nissan Leaf: 188 Grattis!
Är det inte flera här som fått sin under augusti?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Förut levererade de i praktiken en månad i kvartalet. Dvs de fraktade bilar med timing så de fick betalt varje kvartal. Vet inte om de bulkar på samma sätt nu men om de gör det kommer man se en månad med mycket bilar och två med betydligt färre...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Antar att de stänger Q3 i September så gissar att bulken av bilar ligger tidigt/mitten September om den gamla kvartalsplaneringen är den samma som den var under våren.... Om teorin stämmer blir det flest bilar i Mars, Juni, september, december med brasklapp för semester och tex uppdateringen av produktionslinan. Har vi siffror per månad för hela året?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Märkligt! Hämtade ut min den 18:e Augusti och vet två till här hemma i GBG som plockade ut sina samma vecka. /Peter
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Det blev nåt fel på statistiken. Jag frågade Andy, han säger också "Ja det ser knasigt ut".
Jag ska luska lite i det och återkommer.
Jag ska luska lite i det och återkommer.
- TiborBlomhall
Fabrikens ombyggnad påverkar inte nu. Möjligtvis om en månad eller två när de bilarna som byggts i Augusti ska levereras till kund. Det tar ju några veckor att skeppa bilarna till Nederländerna, bygga ihop dem igen och köra dem till Sverige.
Absolut fler än en i augusti. Jag hämtade min i mitten av augusti och enligt Emil var det då ca 180 bilar totalt som levererats i Sverige.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Hittar det inte nu men var det inte någon här på forumet som tidigare i augusti som lade upp en bild på flera Tesla bilar som kom på släp över Öresundsbron. Dem borde ju samtliga ha levereras under Augusti i så fall om dem inte skulle upp till Norge.
Talade i dag med någon på Bilsweden. Jag hävdade att det omöjligen kunde vara rätt i deras statistik för augusti vad gäller Model S.
Det korta svaret var att Tesla inte är medlem i organisationen och att registreringarna kunde vara felkodade av dem som gjort registreringen. Därmed hamnar Tesla anonymt under "Övriga märken" Jag fick nöja mig med det svaret eftersom BilSwedens representant inte hade mera att framföra och att han tycktes nöjd med sitt eget svar.
Finns det då inte möjlighet att få veta hur många Teslor det registreras månadsvis?
Det korta svaret var att Tesla inte är medlem i organisationen och att registreringarna kunde vara felkodade av dem som gjort registreringen. Därmed hamnar Tesla anonymt under "Övriga märken" Jag fick nöja mig med det svaret eftersom BilSwedens representant inte hade mera att framföra och att han tycktes nöjd med sitt eget svar.
Finns det då inte möjlighet att få veta hur många Teslor det registreras månadsvis?
- TiborBlomhall
Jovisst! Läs våra nyheter!Delta skrev:Finns det då inte möjlighet att få veta hur många Teslor det registreras månadsvis?

http://teslaclubsweden.se/21-tesla-mode ... i-augusti/
Och månadsvis:
http://teslaclubsweden.se/information/a ... lda-bilar/