hade i och för sig varit intressant att veta varvtalet på motorerna. Läste nånstans att dom varvade från 0-17000 varv.
skulle ju kunna bli någta intressanta missförstånd. Man ringer till en verkstad (som man tror har kunskap om elbilar, i Norge finns det en del märkesoberoende elbilsverkstäder) och säger att bilen har en märkligt resonans när man passerar 16 000 varv segt om dom då relaterar till fossilbilar.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
hade i och för sig varit intressant att veta varvtalet på motorerna. Läste nånstans att dom varvade från 0-17000 varv.
skulle ju kunna bli någta intressanta missförstånd. Man ringer till en verkstad (som man tror har kunskap om elbilar, i Norge finns det en del märkesoberoende elbilsverkstäder) och säger att bilen har en märkligt resonans när man passerar 16 000 varv segt om dom då relaterar till fossilbilar.
Ja så är det ju med allt i en elbil. Fundera på när det är dags att byta tändstift i min.
Ja så är det ju med allt i en elbil. Fundera på när det är dags att byta tändstift i min.
ganska kul produktionsfel i vår eGolf, jag har fått en aningen speciell knapp för att vara en elbil
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
ganska kul produktionsfel i vår eGolf, jag har fått en aningen speciell knapp för att vara en elbil
Hahaha. kul.
Det blir dyrt om dom ska beställa en massa nya knappar bara för att dom har börjat med elbilar. Det här med elbilar är ju ändå bara en fluga. Precis som internet mm.
Hahaha. kul.
Det blir dyrt om dom ska beställa en massa nya knappar bara för att dom har börjat med elbilar. Det här med elbilar är ju ändå bara en fluga. Precis som internet mm.
har gjort en liten undersökning på elbilforum.no hos de med eGolf och verkar inte vara någon annan som har fått den. Jag gjorde mig lite lustig hos VW-ÅF och frågade vilken funktion knappen har (och gav intrycket att jag seriöst undrade). Efter några rundor kom dom tillbaks och sa att det antagligen bara var felaktigt bländskiva. Kul att dom inte bara sa det direkt, känns ju ganska givet
Model 3-24/Polestar 3-24
Hahaha. kul.
har gjort en liten undersökning på elbilforum.no hos de med eGolf och verkar inte vara någon annan som har fått den. Jag gjorde mig lite lustig hos VW-ÅF och frågade vilken funktion knappen har (och gav intrycket att jag seriöst undrade). Efter några rundor kom dom tillbaks och sa att det antagligen bara var felaktigt bländskiva. Kul att dom inte bara sa det direkt, känns ju ganska givet
De flesta kanske inte tänkt på det.
Det är en en hel del som inte har engelska som modersmål som inte vet att Motor(på engelska) och Engine inte är samma sak.
Hahaha. kul.
De flesta kanske inte tänkt på det.
Det är en en hel del som inte har engelska som modersmål som inte vet att Motor(på engelska) och Engine inte är samma sak.
nu är det iofs inte "engine"-knappen som är den roliga knappen utan "A-off", dvs start/stopp automatiken.
Model 3-24/Polestar 3-24
jo jag såg den med, men tyckte det var roligare med engine.
Du menar att du har en Engine i din bil som du kan starta och stoppa.
nej, men den knappen används iaf till något. A-off kan man trycka så många gånger man vill utan att nåt händer. Typ som det gamla klassiska dataspelet "kill the mouse" kan man jobba som fasen med denna knapp utan att åstadkomma mycket mer än i det spelet.
Model 3-24/Polestar 3-24
nej, men den knappen används iaf till något. A-off kan man trycka så många gånger man vill utan att nåt händer. Typ som det gamla klassiska dataspelet "kill the mouse" kan man jobba som fasen med denna knapp utan att åstadkomma mycket mer än i det spelet.
Jag saknar den gamla hastighetsmätaren.
Nu när jag haft denna ett tag så kan jag konstatera att jag föredrar den gamla layouten. vissa saker är bättre med den nya, men i det stora hela så saknar jag mer av den gamla än jag har nytta av den nya.
Jag gillade att man tydligt kunde se på hastighetsmätaren hela tiden vilken hastighet man fick köra.
Nu visar den bara denna information ibland. Jag vill dessutom ha effektmätaren framme hela tiden.
Jag saknar vissa detaljer, men andra mindre. Jag tyckte visningen av farthållare och hastighetsbegränsning i gamla mätaren var fullkomligt undermålig. Det var helt omöjligt att avläsa med en snabb blick. Möjligen att man kunde satt på autosteer och sen lutat sig fram för att noga granska vad det är satt på i dagsläget
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
mm ingen av dom känns så genomtänkta i alla fall.
det där med VW och genomtänkt är en lång historia. jag ska berätta för dig en dag.
Model 3-24/Polestar 3-24
Såg ett udda fenomen igår.
Körde på en väg där skuggan från mitträcket låg en en meter in på vägen. Lite då och då fick bilen för sig att detta var linjen delade filerna. Ett lite obehagligt precis när den kom på det, för då ryckte den till i ratten för att korrigera eftersom den helt plötsligt trodde att filen var mycket smalare.
Jag på flera vägar med diken på höger sida noterat att bilen tror att det finns en fil där till höger, känns lite oroväckande inför framtida autonoma bilar.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag på flera vägar med diken på höger sida noterat att bilen tror att det finns en fil där till höger, känns lite oroväckande inför framtida autonoma bilar.
Ja det händer ganska ofta. Testade att blinka höger och då tyckte den det va rimligt att köra ner där.
Fick själv avbryta.
Ja det händer ganska ofta. Testade att blinka höger och då tyckte den det va rimligt att köra ner där.
Fick själv avbryta.
Har funderat på vad som skulle hända. Bra att du berättar om det så vi andra slipper testa
Körde idag på en väg utan linjer och utan bil framför. Hade väntat att den skulle säga "ta ratten!".
Men den bara fortsatte med, antar jag, information bara från gps och kartan.
Lite scary, men det funkade rätt ok, iallafall 50m.
Sedan tog jag över kommandot.
Körde idag på en väg utan linjer och utan bil framför. Hade väntat att den skulle säga "ta ratten!".
Men den bara fortsatte med, antar jag, information bara från gps och kartan.
Lite scary, men det funkade rätt ok, iallafall 50m.
Sedan tog jag över kommandot.
Nej tveksamt att den körde bara på gps. Även om där inte är linjer så kan kameran se kanten på vägen om den inte är för diffus.
Nu är jag upprörd !
Har käkat med mina motvals dieselåkande kollegor och dom har hittat nån sida där det stod att det är förbjudet att köra med autopilot i Sverige och att det är lag på att man måste hållahänderna på ratten är det riktigt? jag vet att Tesla säger att man ska hålla på ratten men svearikes lag?
om ni har nån länk som mot säger detta så är jag tacksam. Frågan är om det är tillåtet att vinka med bägge händerna när man passerar en polisbil
Nu är jag upprörd !
Har käkat med mina motvals dieselåkande kollegor och dom har hittat nån sida där det stod att det är förbjudet att köra med autopilot i Sverige och att det är lag på att man måste hållahänderna på ratten är det riktigt? jag vet att Tesla säger att man ska hålla på ratten men svearikes lag?
om ni har nån länk som mot säger detta så är jag tacksam. Frågan är om det är tillåtet att vinka med bägge händerna när man passerar en polisbil
ingen aning ! Dom var två mot en och sa "Det har vi läst idag bla bla"
Det kan mycket väl finnas nått som ställer till det, men i slutändan så tror jag det kommer vara svårt att åka dit på nått för att man använder den. Givetvis är man ändå ansvarig som förare, så blir det nån olycka så åker man såklart på det.
Blir så trött på folk som bara slänger ur sig saker. Antingen så får dom bara erkänna att dom inte har nån koll och bara gissar eller så får dom presentera nån källa.
Det finns inget om det för bilar i trafikförordningen, men däremot nämns mopeder och cyklar
"2 § Cyklande och mopedförare skall hålla minst en hand på styret. "
Ordet ratt nämns inte en.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
De har troligen hört talas om ovanstående konvention.
Föraren skall alltid ha kontroll över bilen, det är det viktiga. Dokumentet är från 1968, senaste revisionen, och då fanns inte bilar där man inte håller i ratten annat än i fantasin.
Sedan är det upp till diskussion om föraren har full kontroll eller inte med Teslas autopilot aktiverad utan att ha händerna på ratten..