Både Polestar 2 och model 3 har i sina uppgifter till skatteverket angett att motsvarande fossilbil har blivit 56.000 kr billigare år 2021 än 2020. Det i samband med hur man ska beräkna förmånsvärdet. Enligt skatteverket så kommer siffrorna ifrån generalagenterna för resp. bil och ingen av dessa två har angett vilken den motsvarande bilen är utan bara en siffra.
En slump, jag Tror inte det men ingen verkar veta vad det beror på. Någon gissning här?
Fossilbilar 56.000 kr billigare 2021
Moderator: Redaktion
Fossilbilar 56.000 kr billigare 2021
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- markuswesterberg
- Teslaägare
Re: Fossilbilar 56.000 kr billigare 2021
Det är väl som svar till Bolunds usla elbilspolitik. Om inte politikerna kan göra rätt så får företagen göra det åt dem. I detta fallet nyttjar de en redan otydlig regel och visar på hur korkat systemet är men får det att rulla vidare vilket är bra eftersom det trots allt fungerat bra.
Men hur kommer det sig att två olika företag sänkt med exakt samma siffror?markuswesterberg skrev:Det är väl som svar till Bolunds usla elbilspolitik. Om inte politikerna kan göra rätt så får företagen göra det åt dem. I detta fallet nyttjar de en redan otydlig regel och visar på hur korkat systemet är men får det att rulla vidare vilket är bra eftersom det trots allt fungerat bra.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Vadå, är det biltillverkarna själva som föreslår jämförbilar?!?
- markuswesterberg
- Teslaägare
Hehe, japp. Klart de kan bli granskade men ja. Så har jag förstått det.MWall skrev:Vadå, är det biltillverkarna själva som föreslår jämförbilar?!?
-
Det är för att kompensera att de tagit bort nedsättningen av förmånsvärdet för miljöbilar.
Det är min gissning.
Det är min gissning.