Verkar vara så priserna är, i € fast de står i SEK. Chargepoint samlar in lite extra kosing innan de blir helt bojkottade?

Moderator: Redaktion
Problemet var nog att han använde en påse med varmt vatten först, för att värma handtagets sensorer och på så vis öka laddhastigheten.mati skrev:Inte när man laddar fullt kanske. Då händer ju inte så mycket till sist.Bjelke skrev:Blev det inte varmt av själva laddningen?B99 skrev:Det var ju ingen större succé eftersom kabeln frös fast, eller rättare sagt mekanismen som låser fast kabeln i bilen
Har hänt en gång tidigare.. får tillbaka pengarna efter ett par vardagar. Nått i kommunikationen mellan ChargePoint och Ionity verkar ha nån bugg.cpt_rb skrev:viewtopic.php?f=29&t=23763
Verkar vara så priserna är, i € fast de står i SEK. Chargepoint samlar in lite extra kosing innan de blir helt bojkottade?
Vill man vara lite konspiratorisk så är det ju väldigt enkelt att skylla på att det är en bugg. Samtidigt som man drar in rejält med cash från de som aldrig kollar kvitton(och det är mååååånga)...joel80 skrev:Har hänt en gång tidigare.. får tillbaka pengarna efter ett par vardagar. Nått i kommunikationen mellan ChargePoint och Ionity verkar ha nån bugg.cpt_rb skrev:viewtopic.php?f=29&t=23763
Verkar vara så priserna är, i € fast de står i SEK. Chargepoint samlar in lite extra kosing innan de blir helt bojkottade?
Lite märkligt att det ska vara problem med betalning över landsgränser och mellan valuta... det är ju inte precis nått nytt.
Det rättas som jag förstod på supporten till automatiskt efter ett par dagar. Det är det reserverade beloppet som blir fel.... om jag fattat rätt.taliz skrev:Vill man vara lite konspiratorisk så är det ju väldigt enkelt att skylla på att det är en bugg. Samtidigt som man drar in rejält med cash från de som aldrig kollar kvitton(och det är mååååånga)...joel80 skrev:Har hänt en gång tidigare.. får tillbaka pengarna efter ett par vardagar. Nått i kommunikationen mellan ChargePoint och Ionity verkar ha nån bugg.cpt_rb skrev:viewtopic.php?f=29&t=23763
Verkar vara så priserna är, i € fast de står i SEK. Chargepoint samlar in lite extra kosing innan de blir helt bojkottade?
Lite märkligt att det ska vara problem med betalning över landsgränser och mellan valuta... det är ju inte precis nått nytt.
Märkligt att de skall vara så inkompatibla då VAG både äger Audi och är delägare och initiativtagare till Ionity. Kan det verkligen vara så dåligt?mati skrev:Jag tycker att man inte ens behöver gå så långt som till rullstolsburna elbilister för att inse att många laddare är hopplösa, och då framförallt Ionity. Den feta CCS handsken med den tillhörande långa sladden är ju väldigt bökig, stel och tung och till och med jag själv har haft problem att få den fram till bilen. Placeringen av sladden på sidan av laddaren, istället för på framsidan, är ju milt sagt olyckligt vald.
Jag har ärligt talat ingen aning hur man bär sig åt när man sitter i rullstol. Hur gör man liksom?
Sen är det kanske ett e-tron relaterat bekymmer, men i regel måste man (enbart hos Ionity dock) dessutom hålla hårt i handsken och trycka in den ända tills bilen äntligen börjar ladda. Det kan ta en minut eller så. Samtidigt ska man hålla på och blippa. Misslyckas man så får man göra om allting. Lycka till om du är lite kortväxt, svag/gammal eller funktionsnedsatt.
Ja man kan undra om de använder några standarder och ritningarwheels skrev:Tror att tankeverksamheten inte är så stor när det gäller tillgänglighet på laddare. Ibland blir det bra och ibland blir det "hoppsan"
Kan dock undra om det finns höjdritningar med när dom bygger, eller det blir lite olika beronde på hur mycket bärlager som finns tillgängligt
Vet inte varför du tar upp en bild på en SuperCharger på 4 platser med två på varje sida. Den har väl inte inget med Ionity att göra?nek0 skrev:Ja man kan undra om de använder några standarder och ritningarwheels skrev:Tror att tankeverksamheten inte är så stor när det gäller tillgänglighet på laddare. Ibland blir det bra och ibland blir det "hoppsan"
Kan dock undra om det finns höjdritningar med när dom bygger, eller det blir lite olika beronde på hur mycket bärlager som finns tillgängligt
Du kan gissa det eller ignorera om du vill. Tänker inte bråka med dig.Svenssons skrev:Vet inte varför du tar upp en bild på en SuperCharger på 4 platser med två på varje sida. Den har väl inte inget med Ionity att göra?nek0 skrev:Ja man kan undra om de använder några standarder och ritningarwheels skrev:Tror att tankeverksamheten inte är så stor när det gäller tillgänglighet på laddare. Ibland blir det bra och ibland blir det "hoppsan"
Kan dock undra om det finns höjdritningar med när dom bygger, eller det blir lite olika beronde på hur mycket bärlager som finns tillgängligt
Trodde du seriöst att dom satt två SUC på måfå. Varför är jag inte förvånad.nek0 skrev:Du kan gissa det eller ignorera om du vill. Tänker inte bråka med dig.Svenssons skrev:Vet inte varför du tar upp en bild på en SuperCharger på 4 platser med två på varje sida. Den har väl inte inget med Ionity att göra?nek0 skrev:Ja man kan undra om de använder några standarder och ritningarwheels skrev:Tror att tankeverksamheten inte är så stor när det gäller tillgänglighet på laddare. Ibland blir det bra och ibland blir det "hoppsan"
Kan dock undra om det finns höjdritningar med när dom bygger, eller det blir lite olika beronde på hur mycket bärlager som finns tillgängligt
Svaret är samma som för Svenssonstaliz skrev:Trodde du seriöst att dom satt två SUC på måfå. Varför är jag inte förvånad.nek0 skrev:Du kan gissa det eller ignorera om du vill. Tänker inte bråka med dig.Svenssons skrev:Vet inte varför du tar upp en bild på en SuperCharger på 4 platser med två på varje sida. Den har väl inte inget med Ionity att göra?nek0 skrev:Ja man kan undra om de använder några standarder och ritningarwheels skrev:Tror att tankeverksamheten inte är så stor när det gäller tillgänglighet på laddare. Ibland blir det bra och ibland blir det "hoppsan"
Kan dock undra om det finns höjdritningar med när dom bygger, eller det blir lite olika beronde på hur mycket bärlager som finns tillgängligt
nek0 skrev:Svaret är samma som för Svenssonstaliz skrev:Trodde du seriöst att dom satt två SUC på måfå. Varför är jag inte förvånad.nek0 skrev:Du kan gissa det eller ignorera om du vill. Tänker inte bråka med dig.Svenssons skrev:Tror att tankeverksamheten inte är så stor när det gäller tillgänglighet på laddare. Ibland blir det bra och ibland blir det "hoppsan"
Kan dock undra om det finns höjdritningar med när dom bygger, eller det blir lite olika beronde på hur mycket bärlager som finns tillgängligt
Ja man kan undra om de använder några standarder och ritningar
Vet inte varför du tar upp en bild på en SuperCharger på 4 platser med två på varje sida. Den har väl inte inget med Ionity att göra?
Vill man inte se så vill man inte och det spelar ingen roll vad jag skrivermartinot skrev:nek0 skrev:Svaret är samma som för Svenssonstaliz skrev:Trodde du seriöst att dom satt två SUC på måfå. Varför är jag inte förvånad.nek0 skrev:Du kan gissa det eller ignorera om du vill. Tänker inte bråka med dig.Svenssons skrev:Tror att tankeverksamheten inte är så stor när det gäller tillgänglighet på laddare. Ibland blir det bra och ibland blir det "hoppsan"
Kan dock undra om det finns höjdritningar med när dom bygger, eller det blir lite olika beronde på hur mycket bärlager som finns tillgängligt
Ja man kan undra om de använder några standarder och ritningar
Vet inte varför du tar upp en bild på en SuperCharger på 4 platser med två på varje sida. Den har väl inte inget med Ionity att göra?![]()
Vill inte bråka, men undrar genuint vad du ville med den bliden? Förstår inget.
Vill du dissa Tesla, så förstår jag inte hur du tycker att det var något dåligt med den installationen?
(Kan ju absolut vara något jag, och alla andra, missat, men då får du gärna påpekad vad.)
Ok. Vad är det som är dåligt med tillgängligheten där?fth skrev:Jag antar att bilden var tänkt som ett exempel på dålig tillgänglighet, vilket väl var det som diskuterades just nu i tråden?
Jag tycker verkligen inte det var särskilt svårt att förstå...![]()
/fth
+1 Tack.fth skrev:Jag antar att bilden var tänkt som ett exempel på dålig tillgänglighet, vilket väl var det som diskuterades just nu i tråden?
Jag tycker verkligen inte det var särskilt svårt att förstå...![]()
/fth
Inget, glöm detmartinot skrev:Ok. Vad är det som är dåligt med tillgängligheten där?fth skrev:Jag antar att bilden var tänkt som ett exempel på dålig tillgänglighet, vilket väl var det som diskuterades just nu i tråden?
Jag tycker verkligen inte det var särskilt svårt att förstå...![]()
/fth
Ledsen att jag inte ser det.
Hög betongkant och tätt placerade stolpar t.ex ?martinot skrev:Ok. Vad är det som är dåligt med tillgängligheten där?fth skrev:Jag antar att bilden var tänkt som ett exempel på dålig tillgänglighet, vilket väl var det som diskuterades just nu i tråden?
Jag tycker verkligen inte det var särskilt svårt att förstå...![]()
/fth
Är problemet alltså inte tillgängligheten (som fth verkar vara inne på), utan att det inte är standard, dvs. ser olika ut på olika ställen (om jag tolkar nek0)?nek0 skrev:+1 Tack.fth skrev:Jag antar att bilden var tänkt som ett exempel på dålig tillgänglighet, vilket väl var det som diskuterades just nu i tråden?
Jag tycker verkligen inte det var särskilt svårt att förstå...![]()
/fth
Lite mer standard installation hade inte skadat och det gäller inte bara Tesla och Ionity
Ingen aning! Det var inte jag som påstod att det var något problem (ser inte något direkt problem alls).fth skrev:Hög betongkant och tätt placerade stolpar t.ex ?martinot skrev:Ok. Vad är det som är dåligt med tillgängligheten där?fth skrev:Jag antar att bilden var tänkt som ett exempel på dålig tillgänglighet, vilket väl var det som diskuterades just nu i tråden?
Jag tycker verkligen inte det var särskilt svårt att förstå...![]()
/fth
/fth
Alla rätt på första försöket.fth skrev:Hög betongkant och tätt placerade stolpar t.ex ?martinot skrev:Ok. Vad är det som är dåligt med tillgängligheten där?fth skrev:Jag antar att bilden var tänkt som ett exempel på dålig tillgänglighet, vilket väl var det som diskuterades just nu i tråden?
Jag tycker verkligen inte det var särskilt svårt att förstå...![]()
/fth
/fth
Fast nyss, enligt dig själv några inlägg upp, var problemet ett helt annat; att det var just olika lösningar på olika ställen var ju problemet (enligt dig)?nek0 skrev:Alla rätt på första försöket.fth skrev:Hög betongkant och tätt placerade stolpar t.ex ?martinot skrev:Ok. Vad är det som är dåligt med tillgängligheten där?fth skrev:Jag antar att bilden var tänkt som ett exempel på dålig tillgänglighet, vilket väl var det som diskuterades just nu i tråden?
Jag tycker verkligen inte det var särskilt svårt att förstå...![]()
/fth
/fth
Som jag skrev innan, vill man inte se något ser man det inte.
Som du är inne på, så är det folk som inte själva sitter i rullstol, som klagar på saker som de inte har koll på.Svenssons skrev:Laddaren var den första laddaren i Australien. Stod vid Star Casino i Pyrmont, Sydney och stängdes för drygt 3,5 år sedan. Stolparna står tätt för att de servade två olika sidor. Visst är det hög betongkant men man behöver ju inte komma centimeternära laddaren eftersom man endast behöver nå kabeln. Ingen RFID-bricka eller QR-kod som behöver scannas och ingenstans där man behöver dra ett kreditkort. Förstår fortfarande inte varför en Tesla-supercharger som stängdes för 3,5 år sedan är någon ursäkt till Ionitys val av konstruktion idag?
Ok den fanns aldrig det var något jag snickrat ihop och om den kanske ändå fanns så var den handikappanpassad.martinot skrev:Som du är inne på, så är det folk som inte själva sitter i rullstol, som klagar på saker som de inte har koll på.Svenssons skrev:Laddaren var den första laddaren i Australien. Stod vid Star Casino i Pyrmont, Sydney och stängdes för drygt 3,5 år sedan. Stolparna står tätt för att de servade två olika sidor. Visst är det hög betongkant men man behöver ju inte komma centimeternära laddaren eftersom man endast behöver nå kabeln. Ingen RFID-bricka eller QR-kod som behöver scannas och ingenstans där man behöver dra ett kreditkort. Förstår fortfarande inte varför en Tesla-supercharger som stängdes för 3,5 år sedan är någon ursäkt till Ionitys val av konstruktion idag?
Dessutom (tydligen) på ett ställde som inte ens används längre!
Snacka om att försöka konstruera problem som inte finns...