supercharger på pall
Moderator: Redaktion
supercharger på pall
Kunde inte tesla sätta ut såna här med jämna mellanrum längs norrlandskusten och inlandet
http://insideevs.com/deatils-on-teslas- ... g-station/
Två stycken sladdar skulle räcka långt, bara att dom finns.
kunde börja i umeå, piteå haparanda, dorotea, arjeplog, gällivare, kiruna, pajala
skulle bli fina länkar mellan norge och sverige och i princip täcka upp hela norrland med hjälp av befintliga i norge.
2,5 miljoner +installation (1000 bilar ggr 20000kr = 20 miljoner)
(Elström är inget problem här uppe i norrland)
sen kan dom ju se var och när dom inte räcker till och sätta upp permanenta stationer sedan.
http://insideevs.com/deatils-on-teslas- ... g-station/
Två stycken sladdar skulle räcka långt, bara att dom finns.
kunde börja i umeå, piteå haparanda, dorotea, arjeplog, gällivare, kiruna, pajala
skulle bli fina länkar mellan norge och sverige och i princip täcka upp hela norrland med hjälp av befintliga i norge.
2,5 miljoner +installation (1000 bilar ggr 20000kr = 20 miljoner)
(Elström är inget problem här uppe i norrland)
sen kan dom ju se var och när dom inte räcker till och sätta upp permanenta stationer sedan.
Re: supercharger på pall
Man skulle ju kunna sätta en sådan vid Öland också så kommer dem ju få iaf en garanterad order ifrån någon herre (kommer inte ihåg nick) här på forumet som gav det som löfte om dem bara byggde en SuC så att han kunde åka Uppsala->Öland utan omvägar.
Artikeln är två år gammal. Vad hände sen? Finns det några såna här i användning någonstans?
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
De används på vissa ställen i USA och väldigt ofta i Frankrike där det tar väldigt lång tid att få ett bygglov.Surfaren skrev:Artikeln är två år gammal. Vad hände sen? Finns det några såna här i användning någonstans?
Aha. Men då så. Bring it on Elon! Min sambo vill åka till treriksröset, och jag vill inte köra så långt utan SuC.vigge50 skrev:De används på vissa ställen i USA och väldigt ofta i Frankrike där det tar väldigt lång tid att få ett bygglov.

- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Treriksröset går alldeles utmärkt att besöka med Tesla!
Bara man tar vägen upp via Norge.
Ja det är ju overkill än så länge med 8sladds stationer uppöver sverige,
Dom här tvåsladds pallarna vore ju perfekt att täcka upp norrland med till att börja med i alla fall.
Går ju att placera ut även ifall det är tjäle (ifall strömmatningen finns där), verkar behöva 200A-250A
Dom här tvåsladds pallarna vore ju perfekt att täcka upp norrland med till att börja med i alla fall.
Går ju att placera ut även ifall det är tjäle (ifall strömmatningen finns där), verkar behöva 200A-250A
TiborBlomhall skrev:Treriksröset går alldeles utmärkt att besöka med Tesla!
Men så bestämmer vi att vi tar nästa träff där eller hur?
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Det är faktiskt ett projekt jag har som jag har försökt få diverse folk att bli intresserade av (men misslyckats hittils) :
Smygehuk - Treriksrösen med Tesla!
Dvs Sveriges sydligaste punkt till dess nordligaste. Ystad-Haparanda är för mesar (sådär 50 mil kortare).
Det går alldeles utmärkt, det finns Superchargers hela vägen! (Dock halva vägen i Norge.)
Dvs Sveriges sydligaste punkt till dess nordligaste. Ystad-Haparanda är för mesar (sådär 50 mil kortare).
Det går alldeles utmärkt, det finns Superchargers hela vägen! (Dock halva vägen i Norge.)
Jag har kört till Björkliden via Norge. Sista laddstopp i Sverige i Krokom, och tillbaka till Sverige vid Riksgränsen. E6 upp genom Norge är vacker, men långsam. Fast har man semester gör ju inte det så mycket.TiborBlomhall skrev:Det är faktiskt ett projekt jag har som jag har försökt få diverse folk att bli intresserade av (men misslyckats hittils) :
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- lator
- Teslaägare
Vi kan väl köra ett betarace med våra leaf, bara för att visa att det går... Tyvärr lär ju halva semestern gå åt. Jag vet dock inte hur det är att ta sig fram i Norge via Chademo-stolpar. Det kanske räcker med en vecka...TiborBlomhall skrev:Det är faktiskt ett projekt jag har som jag har försökt få diverse folk att bli intresserade av (men misslyckats hittils) :

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Äsch, det går ju så långsamt att köra såna sträckor i Norge med deras smala slingrande "Europavägar". Men visst är det kul att köra på såna vägar förstås, men jag får ju ingen sömn om inte autopiloten klarar vägen.

Sen är ju allt så dyrt i Norge. Blir ett problem när man vänt ut-och-in på plånkan för att köpa bilen.

Sen är ju allt så dyrt i Norge. Blir ett problem när man vänt ut-och-in på plånkan för att köpa bilen.

- Teslaspolen
- Teslaägare
Tja, åtminstone är den norska kronan mindre värd än den svenska för tillfället!
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
ja, det var länge sen sist. Bara den danska dyrkronan som ska ner också, så har vi normaliserat SkandinavienTeslaspolen skrev:Tja, åtminstone är den norska kronan mindre värd än den svenska för tillfället!

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14