Skydda klädsel?
Moderator: Redaktion
Skydda klädsel?
Några tips på hur man bäst skyddar sätena från leriga och kladdiga barn? Helst permanent. Finns det modellanpassad överdragsklädsel som sitter snyggt?
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Re: Skydda klädsel?
Vi gjorde en Ceramic PRO Platinum (vilket även behandlar bilen invändigt) och ångrar det inte en sekund!
Barnen äter och leker i bilen... Inga som helst problem att få rent.
- bläckstrecket som jag upptäckte var på ca 15 cm... Bara att ta lite saliv på fingret och vips var det borta
Bilen ser ut som ny varje gång efter tvätt / dammsugning (visserligen bara gått 7 månader, men ändå
).
Barnen äter och leker i bilen... Inga som helst problem att få rent.
- bläckstrecket som jag upptäckte var på ca 15 cm... Bara att ta lite saliv på fingret och vips var det borta

Bilen ser ut som ny varje gång efter tvätt / dammsugning (visserligen bara gått 7 månader, men ändå

Bump.
Jag skulle också behöva överdrag ibland, men iom de fasta nackskydden är det ju en aning bökigt. Biltema orginal passar liksom inte...
Skulle vara den här då: http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... el-605201/
Sjukt sugen faktiskt. 
Jag skulle också behöva överdrag ibland, men iom de fasta nackskydden är det ju en aning bökigt. Biltema orginal passar liksom inte...

Skulle vara den här då: http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... el-605201/

- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Spenderar dagarna med att tillverka papperssäckar..du kan få ett par stora att dra över om du vill 
Nä, men skämt åsido, som redan nämnts, behandla skinn / inredning så behöver man inte förfula med överdrag!
/Jocce

Nä, men skämt åsido, som redan nämnts, behandla skinn / inredning så behöver man inte förfula med överdrag!
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Den där behandlingen låter ju bra! Finns det olika eller är det den som nämndes som gäller?
(eller så får det bli överdragsklädseln från jula
)
(eller så får det bli överdragsklädseln från jula

- Nicklas
- Teslaägare
Nu har jag läder men den ska också fungera bra på tygsäten enligt reklamen... De häller ut dricka direkt i sätet och torkar enkelt upp det 

Är det hydrofobisk behandling i deras medel?Nicklas skrev:Nu har jag läder men den ska också fungera bra på tygsäten enligt reklamen... De häller ut dricka direkt i sätet och torkar enkelt upp det
- Nicklas
- Teslaägare
Ohh ja... Kika gärna på Youtube; det är rätt häftiga reklamfilmermgm3 skrev:Är det hydrofobisk behandling i deras medel?Nicklas skrev:Nu har jag läder men den ska också fungera bra på tygsäten enligt reklamen... De häller ut dricka direkt i sätet och torkar enkelt upp det

- jag har en gammal post från i våras tror jag med en massa länkar du kanske kan hitta på detta forum...
Najs! Jag har väntat på att NeverWet ska dyka upp i Europa hur länge som helst men det verkar bli en NeverCome på den tyvärr.Nicklas skrev:Ohh ja... Kika gärna på Youtube; det är rätt häftiga reklamfilmermgm3 skrev:Är det hydrofobisk behandling i deras medel?Nicklas skrev:Nu har jag läder men den ska också fungera bra på tygsäten enligt reklamen... De häller ut dricka direkt i sätet och torkar enkelt upp det![]()
- jag har en gammal post från i våras tror jag med en massa länkar du kanske kan hitta på detta forum...
Beställde min med ljusbeige skinnklädsel, vilket jag nästan ångrar nu, verkar dock som om CeramicPRO vore rätt väg att gå. Hur upplever ni med denna färg på klädseln hur den är att hålla ren?
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
- Nicklas
- Teslaägare
Nu är inte jag den som infernaliskt städar insidan av bilen hela tiden, men de gånger jag försökt få bort något har det inte varit några problem vare sig att få bort bläckpennestreck eller mörkblå toning från jeans som suttit i sätet...LeffeP skrev:Beställde min med ljusbeige skinnklädsel, vilket jag nästan ångrar nu, verkar dock som om CeramicPRO vore rätt väg att gå. Hur upplever ni med denna färg på klädseln hur den är att hålla ren?
Jag är helt inne på denna behandling av min bil, när den nu behagar komma.
Frågan är, vilket ställe ska man göra de på, finns en del att välja på. Bor själv i Skåne, men det är inget som säger att de i Malmö är bra, nån som vet? Tänkte foliera huven + lite annat oxo, på autofolia, ska man göra de efter, hur funkar de?
Skickat från Sony Z3 Dual via Tapatalk
Frågan är, vilket ställe ska man göra de på, finns en del att välja på. Bor själv i Skåne, men det är inget som säger att de i Malmö är bra, nån som vet? Tänkte foliera huven + lite annat oxo, på autofolia, ska man göra de efter, hur funkar de?
Senast redigerad av drakbane, redigerad totalt 1 gånger.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Nicklas skrev:Nu är inte jag den som infernaliskt städar insidan av bilen hela tiden, men de gånger jag försökt få bort något har det inte varit några problem vare sig att få bort bläckpennestreck eller mörkblå toning från jeans som suttit i sätet...LeffeP skrev:Beställde min med ljusbeige skinnklädsel, vilket jag nästan ångrar nu, verkar dock som om CeramicPRO vore rätt väg att gå. Hur upplever ni med denna färg på klädseln hur den är att hålla ren?
Och du har ingen behandling på din klädsel?
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
- Nicklas
- Teslaägare
Jo, jag gjorde Ceramic PRO Platinum... Det innebär också intern behandling av all textil och läder.LeffeP skrev:Nicklas skrev:Nu är inte jag den som infernaliskt städar insidan av bilen hela tiden, men de gånger jag försökt få bort något har det inte varit några problem vare sig att få bort bläckpennestreck eller mörkblå toning från jeans som suttit i sätet...LeffeP skrev:Beställde min med ljusbeige skinnklädsel, vilket jag nästan ångrar nu, verkar dock som om CeramicPRO vore rätt väg att gå. Hur upplever ni med denna färg på klädseln hur den är att hålla ren?
Och du har ingen behandling på din klädsel?
Jag skall göra (transparent) foliering på vonne i Vellinge.drakbane skrev:Jag är helt inne på denna behandling av mig bil, när den nu behagar komma.
Frågan är, vilket ställe ska man göra de på, finns en del att välja på. Bor själv i Skåne, men det är inget som säger att de i Malmö är bra, mån som vet? Tänkte foliera huven + lite annat oxo, på autofolia, ska man göra de efter, hur funkar de?
Förstår jag dig rätt om du tänkt både lackbehandla och stenskottsfoliera? Efter att ha pratat med wrapzone (i Stockholm) så säger de att man inte kan foliera på en lackbehandlad bil direkt utan måste vänta X antal månader. Anledningen är att lackbehandlingen lägger sig som ett skikt på lacken och att folien inte fäster (bra) då.drakbane skrev:Jag är helt inne på denna behandling av mig bil, när den nu behagar komma.
Frågan är, vilket ställe ska man göra de på, finns en del att välja på. Bor själv i Skåne, men det är inget som säger att de i Malmö är bra, mån som vet? Tänkte foliera huven + lite annat oxo, på autofolia, ska man göra de efter, hur funkar de?
On topic: Om man bara vill behandla skinnet på stolar och göra den mer lättstädad, vad finns det för alternativ då?
Tesla M3 AWD
Attans oxo, jo de var så det var tänkt. Men man kanske ska/kan lägga på folie på huven ändå, o sen göra om de efter nån månad, på riktigt då.
En annan fråga, ni som har lackbehandlat, debadgar de bilen? Alltså plockar av märkena, "MODEL S" samt "P90D" , ska jag ta av, o de hade varit smidigt om de ändå gör det.
En annan fråga, ni som har lackbehandlat, debadgar de bilen? Alltså plockar av märkena, "MODEL S" samt "P90D" , ska jag ta av, o de hade varit smidigt om de ändå gör det.
Senast redigerad av drakbane, redigerad totalt 1 gånger.
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
De borde de göra, för att komma åt. Läste i en annan tråd att man kunde be SC plocka bort dessa märken innan leverans också, så det kan du ju undersöka vidare. Själv har jag alltid beställd bilar utan märken tidigare just för att lättare kunna hålla rent och jag tänker också ta bort dem på Teslan. De sitter bara med dubbelhäftande tejp.drakbane skrev:Attans oxo, jo de var de så det var tänkt. Men man kanske ska lägga på folie på huven ändå, o sen göra om de efter nån månad, på riktigt då.
Tesla M3 AWD
- DperssonBIlrekond
- Kontakt:
Hej
Kan inte hjälpa dig med folien men väl Ett fantastiskt lackskydd. Kika in på min sida. Har bara hört gott om autofolia annars. Ska du sätta solfilm så kolla med Jörgen, Solfilm i Skåne
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Kan inte hjälpa dig med folien men väl Ett fantastiskt lackskydd. Kika in på min sida. Har bara hört gott om autofolia annars. Ska du sätta solfilm så kolla med Jörgen, Solfilm i Skåne
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
www.DperssonBilrekond.se
Kör AMG GTs i väntan på att få råd med en Tesla Modell 3
Kör AMG GTs i väntan på att få råd med en Tesla Modell 3
Själv har jag "alltid" kört Autoglyms läderrengöring och läderimpregnering, vilket har fungerat fint. Jag har två små barn och nästan vitt läder i min nuvarande Merca och det finns inget jag har haft svårt att få bort ens när det suttit ett litet tag. På tygytor kör jag Autoglyms interiörtvätt och våtdammsugare. Fungerar även det långt över vad man vågar hoppas på när man ser fläckarna från början.thompap skrev:On topic: Om man bara vill behandla skinnet på stolar och göra den mer lättstädad, vad finns det för alternativ då?
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
jag använder swiss wax leather care kit. Då får man med en borste och "elefantcreme" också för extra utsatta delar. Swiss wax är grymma, man får bort ordentligt missfärgade grejer och skinnet ser ut som nytt efteråt. Sen blir det mycket mjukare också. Enkel behandling även för en amatör.Haglund skrev:Själv har jag "alltid" kört Autoglyms läderrengöring och läderimpregnering, vilket har fungerat fint. Jag har två små barn och nästan vitt läder i min nuvarande Merca och det finns inget jag har haft svårt att få bort ens när det suttit ett litet tag. På tygytor kör jag Autoglyms interiörtvätt och våtdammsugare. Fungerar även det långt över vad man vågar hoppas på när man ser fläckarna från början.thompap skrev:On topic: Om man bara vill behandla skinnet på stolar och göra den mer lättstädad, vad finns det för alternativ då?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag kommer antagligen att göra den ceramic PRO, med interiör behandling. Men kommer oxo att behöva ett vanligt överdrag.
Så e de nån som springer över nått, gärna svart, hojta gärna till.
Så e de nån som springer över nått, gärna svart, hojta gärna till.
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a