Köpa Tesla åt far, kan jag dra fördel själv?

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Waymoot
Teslaägare

Köpa Tesla åt far, kan jag dra fördel själv?

Inlägg av Waymoot »

Hej.

Jag funderar på att ge min far en Model 3 SR+ (ja, jag har tjänat pengarna på Tesla aktier) men jag är osäker på om det finns ett sätt som gör att jag kan dra fördel själv?
Vore ju dumt att senare få veta att "du skulle gjort såhär så hade det blivit fördel för dig" så jag frågar Tesla Club Sweden nu.

Själva köpet ger även det frågeställningar som:
  • Om jag köper bilen och tar leveransen och sedan överför bilen till min far får jag då bonusen som ju betalas ut efter 6 månader?
  • Är det någon annan fördel (från Teslas synvinkel) att vara den som köpt flera Tesla bilar?
  • Om jag låter far köpa bilen (jag bara betalar) kan jag ge referensen till mig själv även om jag ännu inte har en egen Tesla? (Model Y levereras detta år hoppas man ju)
Något annat som kan vara ett tips?

/Waymoot
Model Y LR AWD Midnattssilver metallic/svart 19" FSD hämtad 27:e Juni 2022.
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare

Re: Köpa Tesla åt far, kan jag dra fördel själv?

Inlägg av LasseTM »

Jag ska försöka svara på dina frågor.
Personen som köper bilen måst äga dena i minst 6 månader för att få ut bonusen dvs det lämpligaste är kanske om din far köper bilen för dina pengar. Annars går ni miste om dessa.
Man får dessutom 20% rabatt som först ägare hos Trygg Hansa första året vilket är nice med tanke på att försäkringarna för vissa ibland kan dra iväg.

Finns ingen större fördel utöver 1500km gratis SuC och en lott att vinna en MY att köpa en Tesla som är relaterad till din sista fråga.

Är du som första gången kund kan du inte göra annat än att använda någon annans referal och få samma bonus men du kan inte få den ”två gånger” i ett första skeende.
Så jag hade reggae ett konto på din pappa beställt genom någon annans referal, känner du ingen som har en Tesla finns massor av referral här på forum folk älskar om du använder.
När du sedan ska beställa din bil använd din pappas referral då så får ni båda bonus.

Folks referral på forumet finns under namnet om du behöver en.
//Lasse

EDIT: jäkla autocorrect
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
Waymoot
Teslaägare

Inlägg av Waymoot »

ok Tackar.

Dock kvarstår frågan om referens om min far köper Teslan.
Kan min far (med sitt nya Tesla konto) använda min referal fast jag inte fått min Tesla ännu?
Model Y LR AWD Midnattssilver metallic/svart 19" FSD hämtad 27:e Juni 2022.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Waymoot skrev:
ok Tackar.

Dock kvarstår frågan om referens om min far köper Teslan.
Kan min far (med sitt nya Tesla konto) använda min referal fast jag inte fått min Tesla ännu?
Nej.
Men du kan använda hans när du köper en MY.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Skriv svar