Du tänker Rigid ?Sofie skrev:Köp inte billigt skräp, köp riktiga lysen som lyser mycket och dessutom lyser där ni vill att det skall lysa.
Lysen och bromsok
Moderator: Redaktion
- Gustafsson
- Teslaägare
Re: Lysen och bromsok
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Ja det är ju dessa jag har sökt efter med ljus och lykta, alla tips mottages...Sofie skrev:Köp inte billigt skräp, köp riktiga lysen som lyser mycket och dessutom lyser där ni vill att det skall lysa.
Jag delger mina egna erfarenheter så här långt.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Think såld
Nu i mörkrets tider måste jag säga att det var längesedan jag hade en bil med sämre strålkastare än min Tesla. Tror jag får gå tillbaka minst 15 år eller kanske mer.
Istället för att plocka på extralysen (vilket Tesla kommer att ha kommentarer om) varför inte gå all-in och reklamera strålkastarna? Visserligen är dom säkert godkända men maken till dåliga lysen hittar man idag nog bara på mopedbilar, traktorer, hjullastare och dyl. fordon. Kanske en uppgradering kan föreslås.
Istället för att plocka på extralysen (vilket Tesla kommer att ha kommentarer om) varför inte gå all-in och reklamera strålkastarna? Visserligen är dom säkert godkända men maken till dåliga lysen hittar man idag nog bara på mopedbilar, traktorer, hjullastare och dyl. fordon. Kanske en uppgradering kan föreslås.
så dåliga tycker jag nog inte att dom är. Kör en fransk bil av nyare modell utan xenon, så får du se vad dåligt ljus ärprovoman skrev:Nu i mörkrets tider måste jag säga att det var längesedan jag hade en bil med sämre strålkastare än min Tesla. Tror jag får gå tillbaka minst 15 år eller kanske mer.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Sorry, glömde ta med Fransk bil i min kommentar om "mopedbilar, traktorer, hjullastare och dyl. fordon." 

provoman skrev:Sorry, glömde ta med Fransk bil i min kommentar om "mopedbilar, traktorer, hjullastare och dyl. fordon."

Model 3-24/Polestar 3-24
Phaeton hade bländning för halvljusbilden/helljusbilden på ena lampan som alltid var tänd och bara helljusbild på den andra som fick ta den tid det tog att den tändes upp.
Upplever inte Teslans ljus som varken bättre eller sämre än många andra nya bilar idag oavsett märke/modell.
Upplever inte Teslans ljus som varken bättre eller sämre än många andra nya bilar idag oavsett märke/modell.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Rigid Industries. Vision X. IPF. Samt möjligtvis Lightforce och Hella.Gustafsson skrev:Du tänker Rigid ?Sofie skrev:Köp inte billigt skräp, köp riktiga lysen som lyser mycket och dessutom lyser där ni vill att det skall lysa.
Ja det där får nog klassas som diskret. Mycket större kan man ju inte ha utan att det börjar se konstigt ut.Scerio skrev:Mycket stilrent
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- Gustafsson
- Teslaägare
Mycket stilrent[/quote]
Så där skulle jag vilja ha det, någon som gör sådana jobb ?
/70D
Så där skulle jag vilja ha det, någon som gör sådana jobb ?
/70D
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Snyggt! Har du monterat själv?Scerio skrev:Mycket stilrent
Edit: Ser nu att det förmodligen inte är din bil...
Senast redigerad av thompap, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla M3 AWD
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Det där ser bra ut. Har det kunnat göras helt utan åverkan på bilen? När jag monterat liknande extraljus tidigare så har de sågar av delar av läppen fram för att passa in dem. Funkar det ihop med autohelljus också?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Mycket stiligt, men jag undrar om det skulle kunna få plats en lite längre ramp för ännu mera ljus typ 23"
Skulle vara intressant att veta hur det lyser också, dvs kastlängd ? Men helt klart en diskret installation. Jag är ju ute efter kastlängd, inte bredd nära bilen där är den tillräcklig.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Think såld
Att sätta den ovanför regskylten skulle nog göra skillnad för kastlängden jämfört med under, men se fulare ut. Ju högre desto bättre kan jag tänka mig.
Model X, Pearl White
LED-rampen är väl ca 5 cm djup, så att sätta den ovanför nummerplåten lär blir ganska fult ja. Man kanske kan karva ut lite av noskonen, men det blir nog ännu fulare. Undertill har norskarna opererat bort en del av bikakegittret och fått rum där bakom.Telsa skrev:Att sätta den ovanför regskylten skulle nog göra skillnad för kastlängden jämfört med under, men se fulare ut. Ju högre desto bättre kan jag tänka mig.
Någon uppåt i tråden hade satt runda LED-ljus ovanför. Det kastar nog längre men inte så vackert och säkert en del luftmotstånd.
Kompromiss var ordet.
Hehe, nej tyvärr äger jag inte bilthompap skrev:Snyggt! Har du monterat själv?Scerio skrev:Mycket stilrent
Edit: Ser nu att det förmodligen inte är din bil...

En bild jag hittade på Tesla Club Norway. Är man Tesla nörd så är man

Model 3 resarverad 31/3/16