Kroatien sommaren 2016

Reseberättelser över långresor du har gjort, alt frågor inför de du tänker göra.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Kroatien sommaren 2016

Inlägg av kangru »

Har läst den trevliga och inspirerande tråden om resan till Kroatien 2015 som ModelS85D gjorde (http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =47&t=1835) samt via en kollega fått möjlighet att få tag på ett billigt boende i Drage (med 3fas laddning) kommit fram till att detta får nog bli en av våra resor sommaren 2016. Jag har sett superchargen i Senj och sedan finns ju en i Ljublana (i Slovenien) och det verkar på supercharger kartan som om det kommer byggas en till supercharger i Kroatien snart men jag har svårt att se på kartan riktigt var.

Vi har sedan tidigare bott på en vingård i Slovenien och jag skulle gissa att vi gör det igen, frågan är vad som skulle bli bra andra övernattningsställen på vägen för familjen på vägen ifrån Uppsala?

Alla tips och ideer är varmt välkomna!
vigge50

Re: Kroatien sommaren 2016

Inlägg av vigge50 »

kangru skrev:
Har läst den trevliga och inspirerande tråden om resan till Kroatien 2015 som ModelS85D gjorde (http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =47&t=1835) samt via en kollega fått möjlighet att få tag på ett billigt boende i Drage (med 3fas laddning) kommit fram till att detta får nog bli en av våra resor sommaren 2016. Jag har sett superchargen i Senj och sedan finns ju en i Ljublana (i Slovenien) och det verkar på supercharger kartan som om det kommer byggas en till supercharger i Kroatien snart men jag har svårt att se på kartan riktigt var.

Vi har sedan tidigare bott på en vingård i Slovenien och jag skulle gissa att vi gör det igen, frågan är vad som skulle bli bra andra övernattningsställen på vägen för familjen på vägen ifrån Uppsala?

Alla tips och ideer är varmt välkomna!
Nu är ju nackdelen att du inte kan ladda om du gör det men när vi kör söderut för sommarsemester så brukar vi ta nattfärja från Trelleborg till Rostock eller Sassnitz så kommer man ner utvilad tidigt på morgonen och kan fortsätta ner genom Tyskland.
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

vigge50 skrev:
Nu är ju nackdelen att du inte kan ladda om du gör det men när vi kör söderut för sommarsemester så brukar vi ta nattfärja från Trelleborg till Rostock eller Sassnitz så kommer man ner utvilad tidigt på morgonen och kan fortsätta ner genom Tyskland.
Jag är tveksam till att vi kommer ner till Trelleborg ifrån Uppsala på en dag med familjen (3 barn, 2, 6 och 8år) och får titta på en övernattning på vägen (Toftaholm?) och sedan en bit ner i Tyskland (Nuremberg?) och sen i Slovenien.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

kangru skrev:
Jag har sett superchargen i Senj och sedan finns ju en i Ljublana (i Slovenien) och det verkar på supercharger kartan som om det kommer byggas en till supercharger i Kroatien snart men jag har svårt att se på kartan riktigt var.
De som verkar vara planerade för 2015 (fast kan komma under 2016...) verkar vara placerade i Split och Dubrovnik enligt kartan för Superchargers på TeslaMotors.com.

Såg sedan också att tillstånd har sökts för Velika Kopanica.

http://tff-forum.de/viewtopic.php?f=68& ... ad#p168039
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
ModelS85D
Teslaägare

Inlägg av ModelS85D »

kangru skrev:
Har läst den trevliga och inspirerande tråden om resan till Kroatien 2015 som ModelS85D gjorde (http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =47&t=1835)
Kul att du tyckte tråden om Kroatienresan var inspirerande, och nu med superchargern i Senj och fler på gång kommer det vara ännu lättare och trevligare att färdas med sin Tesla genom detta trevliga land. Blir garanterat fler turer dit för vår del också kommande somrar. Var väldigt smidigt att ta bilen över till öarna där också, och särskilt Brac kan varmt rekommenderas.
Solidsvart Model S 85D
Skriv svar