Öppna laddluckan utan Teslakabel
Moderator: Redaktion
- Tommy-Igelhult
- Teslaägare
Öppna laddluckan utan Teslakabel
Hej på er alla vana & kunniga Teslaägare. Jag har haft min mod. X i ett par veckor nu och stör mig på att jag inte kan låsa upp laddporten från bilens display eller nyckel.
Enda sättet jag lyckas låsa upp den är genom att ta fram appen, vänta tills den kopplat sig mot bilen, vilket tar ett tag om mobilmottagningen är dålig...
Är detta ett klassiskt fall av ”skit bakom spakarna” eller går det verkligen inte?
På vår Leaf är det en knapp på nyckeln och en inne i bilen för just detta...
Tacksam för er hjälp!
Enda sättet jag lyckas låsa upp den är genom att ta fram appen, vänta tills den kopplat sig mot bilen, vilket tar ett tag om mobilmottagningen är dålig...
Är detta ett klassiskt fall av ”skit bakom spakarna” eller går det verkligen inte?
På vår Leaf är det en knapp på nyckeln och en inne i bilen för just detta...
Tacksam för er hjälp!
Re: Öppna laddluckan utan Teslakabel
Det funkar fint att låsa upp med key-fobben. Håll inne knappen där du normalt öppnar bagageluckan så låser den upp laddporten.
Från stora displayen finns knappen "Öppna laddport" på skärmen med batteristatus. Tror du måste ha bilen i P för att den ska dyka upp.
Från stora displayen finns knappen "Öppna laddport" på skärmen med batteristatus. Tror du måste ha bilen i P för att den ska dyka upp.
Det var det stora lyfter med 48.12.1 - Att kunna trycka på knappen inne i luckan för att lossna kabeln
På min MS kan man bara trycka på laddluckan. Funkar bara om man har keyfobben i fickan.
- Tommy-Igelhult
- Teslaägare
Tack..!!
Fantastiskt snabba och riktigt bra svar, ni är mina hjältar!
Fantastiskt snabba och riktigt bra svar, ni är mina hjältar!
- Gustafsson
- Teslaägare
Japp. På S är knappen på handtaget onödig numera.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Jag tycker faktiskt den alltid har varit rätt onödig för S/X. Jag har min blå kabel i frunken, så jag måste ändå ta fram fobben och öppna den. Att låsa upp kontakten med fobben tycker jag är lika enkelt som att trycka på knappen under laddluckan.
/fth
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag använder bara knappen nu, kanske för att det är lite kulGustafsson skrev:Japp. På S är knappen på handtaget onödig numera.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Gustafsson
- Teslaägare
Jag har inte ”vetat” att luckan kunde öppnas med ett tryck heller, vilket känns lite pinsamt...Bjelke skrev:Jag använder bara knappen nu, kanske för att det är lite kulGustafsson skrev:Japp. På S är knappen på handtaget onödig numera.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Därför forum som TCS är så bra!Gustafsson skrev:Jag har inte ”vetat” att luckan kunde öppnas med ett tryck heller, vilket känns lite pinsamt...Bjelke skrev:Jag använder bara knappen nu, kanske för att det är lite kulGustafsson skrev:Japp. På S är knappen på handtaget onödig numera.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/