Knarr i förarsäte?
Moderator: Redaktion
Knarr i förarsäte?
Det har på senare tid uppstått ett väldans knarrande i förarsätet. Dels när jag rör på mig i sätet och så när man kör på ojämn väg. Jag har kontrollerat om sätet går emot inredningen någonstans men det gör den inte.
Är det någon som haft problem med detta och fått det korrigerat?
Re: Knarr i förarsäte?
Är det inte kontakt mellan ryggstödets sida och mittarmstödet? Där knarrar min bil ibland. Lär finnas något medel att smörja ytorna. Jag har inte brytt mig om det.
Model S P85D
May the Force be with you
May the Force be with you
Jag har fått gnek i stolen som jag tror har mer med den inbyggda fjädringen att göra. Hade det där ”läder mot mittkonsolen”-knarret i förra bilen men det var nåt annat och lätt avhjälpt med smörjning....
SC verkade (som vanligt) inte tycka det var något som ska fixas men jag måste nog ge dem bakläxa snart.
SC verkade (som vanligt) inte tycka det var något som ska fixas men jag måste nog ge dem bakläxa snart.
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Jag hade en väldans knarr/knak i min förra Model S. Detta uppstod efter en städning då jag lutat sätet max bakåt för att dammsuga. Mitt knarr satt på vänster sida stolen och det behöves inte mycket för att det skulle knarra eller rent av knaka i plasten vid vänster sida av stolen.
Hade den inne på SC och de applicera samma smörjning av "läder mot mittkonsolen" som någon nämnde tidigare. Jag vände dock i dörren då jag direkt insåg att stolen knakade när jag skulle där ifrån och de gjorde någon fix som jag aldrig riktigt förstod vad det var.
Jaha det här var ju eg ett ickesvar
Hade den inne på SC och de applicera samma smörjning av "läder mot mittkonsolen" som någon nämnde tidigare. Jag vände dock i dörren då jag direkt insåg att stolen knakade när jag skulle där ifrån och de gjorde någon fix som jag aldrig riktigt förstod vad det var.
Jaha det här var ju eg ett ickesvar

Krytox by Chemours GPL 204 Grease, Pure PFPE/PTFE, 0.5 oz Tube
Om det är mot mittarmstödet.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Har börjat få liknande knarr i förarsätet, och lokaliserat orsaken till fjädringar i nedre delen av ryggstödet. Har inte lämnat in för åtgärd än.Curik skrev:Det har på senare tid uppstått ett väldans knarrande i förarsätet. Dels när jag rör på mig i sätet och så när man kör på ojämn väg. Jag har kontrollerat om sätet går emot inredningen någonstans men det gör den inte.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Själv klämde jag dit en svart möbeltass och vips slutade knarretthebishop skrev:Krytox by Chemours GPL 204 Grease, Pure PFPE/PTFE, 0.5 oz Tube

Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Funkar även om nedre fästet för bältet klonkar mot stolenFerro94 skrev:Själv klämde jag dit en svart möbeltass och vips slutade knarretthebishop skrev:Krytox by Chemours GPL 204 Grease, Pure PFPE/PTFE, 0.5 oz Tube

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19

Det jag nämnde är vad tesla enligt uppgift kör med - det funkade grymt - men kostar att ligga på topp.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Oklart var mitt knarr kommer ifrån men det är (som jag skrev) inte från att den går mot inredningen. Det sker tyvärr mest vid körning, lyckas inte återskapa det lika ofta när jag får still.
Får väl kolla med SC. Återkommer om jag får reda på något. Tack för alla svar!
Får väl kolla med SC. Återkommer om jag får reda på något. Tack för alla svar!
Sitter en där ocksåBjelke skrev:Funkar även om nedre fästet för bältet klonkar mot stolenFerro94 skrev:Själv klämde jag dit en svart möbeltass och vips slutade knarretthebishop skrev:Krytox by Chemours GPL 204 Grease, Pure PFPE/PTFE, 0.5 oz Tube

Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ett par förpackningar möbeltassar så är man lätt uppe i samma nivå som en vanlig premiumbil 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19