Revenge of the electric car...
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
- Pedrazzini
- Teslaägare
Sökte på forumet men kunde inte hitta att den nämnts.
För den som ännu inte har sett den och vill se en riktigt bra dokumentär, kan jag rekommendera "The revenge of the Electric car". Finns på Netflix. Har med alla stora skådespelare ("Bagdad Bob", Danny Devito, Elon Musk, mfl.)
Har man tid/lust kan man först kolla på "Who killed the Electric car", spännande att se vad som egentligen hände när GM började och sedan abrupt avslutade projektet med EV-1.
För den som ännu inte har sett den och vill se en riktigt bra dokumentär, kan jag rekommendera "The revenge of the Electric car". Finns på Netflix. Har med alla stora skådespelare ("Bagdad Bob", Danny Devito, Elon Musk, mfl.)
Har man tid/lust kan man först kolla på "Who killed the Electric car", spännande att se vad som egentligen hände när GM började och sedan abrupt avslutade projektet med EV-1.
Re: Revenge of the electric car...
Tack, nu vet jag vad jag ska göra ikväll 
det är nog nyttigt att göra annat än kolla my tesla eller läsa alla inlägg här

det är nog nyttigt att göra annat än kolla my tesla eller läsa alla inlägg här

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Kan också rekommendera den. Skulle dock vara ännu trevligare med en uppdaterad dokumentär nu när de kommit ännu längre
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Helt klart sevärd! Vill ha fler dokumentärer om elbilar 

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Tack för tipset. Börjar tröttna på alla Youtubeklipp med P85D som spöar det mesta, när jag utan provkörning och av obetänksam snålhet beställt en 90D. Får väl köra miljöstuket, istället för power. Varför finns det inga klipp med en "vanlig" tesla som spöar iaf en volvo. Är det otänkbart ?
Skickat från min tjock-TV
- Oppfinnarn
- Teslaägare
+1Steffen skrev:....

#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22
....

Sitter och tittar nu
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag tycker trean är bäst, "who killed the fossil car"? (Såg den där jag var framme i 2020 i en tidsresa häromdagen, den visades på flyget till mars).
Liten spoiler kanske men f*** att det tar slut innan Model S börjar rulla ut.
Lite som första Steve Jobs filmen som slutar innan iPhone
Klart sevärd
Lite som första Steve Jobs filmen som slutar innan iPhone

Klart sevärd
Tack för tipset! Perfekt en lördagskväll när frun är på vift
.
Skickat från min telefon med Tapatalk

Skickat från min telefon med Tapatalk
Nu fick jag en idé. Om det inte hinner bli vinter innan jag får min bil så kanske jag kan göra en liten film om 85D vs Golf R (som ändå går mycket bättre än en vanlig Volvo).Steffen skrev:Varför finns det inga klipp med en "vanlig" tesla som spöar iaf en volvo. Är det otänkbart?
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Skulle kunna vara en bok av Stephen King.
Läste just en av hans noveller om en bil som åt upp människor.
Skulle kunna vara en bok av Stephen King.
Läste just en av hans noveller om en bil som åt upp människor.
Kul att se några år senare. Jag är faktiskt förvånad att Chevrolet volt inte sålt bättre.
Det är inte jag, tycker 100 0000st bilar för en 4-sitsig Opel sedan för 400 0000kr är ganska bra...apkungen skrev:Kul att se några år senare. Jag är faktiskt förvånad att Chevrolet volt inte sålt bättre.
1 miljon sålda bilar för 4 miljoner per bil är ju riktigt bra!LarsL skrev:Det är inte jag, tycker 100 0000st bilar för en 4-sitsig Opel sedan för 400 0000kr är ganska bra...apkungen skrev:Kul att se några år senare. Jag är faktiskt förvånad att Chevrolet volt inte sålt bättre.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jag såg Who Killed The Electric Car på Youtube.
Man blir förbannad när men ser hur bilindustrin gjort allt för att "döda" elbilen.
Aldrig med en ICE bil.
SE den på denna länk
Man blir förbannad när men ser hur bilindustrin gjort allt för att "döda" elbilen.
Aldrig med en ICE bil.
SE den på denna länk
MYP -22 | MIB | svart/svart
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Vi får hoppas kunna se "Who killed the diesel car" inom snar framtid 

Jag skulle vilja se. "The diesel car on death row".TiborBlomhall skrev:Vi får hoppas kunna se "Who killed the diesel car" inom snar framtid
Ja det är helt absurt hur det gick till.Toja skrev:Jag såg Who Killed The Electric Car på Youtube.
Aldrig med en ICE bil.
SE den på denna länk
Har inte hunnit kolla på hela än. När dom nu utvecklat en bil som va bra och funkade, så måste det kostat massor med pengar attt bara döda hela grejen.
Dom skrotade till och med nya bilar.
WTF

Så många tillverkare som hade elbilar på g.
Tänk om dom fattat grejen. Då hade det sett annorlunda ut idag.
För mig känns det som "aldrig mer en bil från en fd ICE tillverkare" då dessa har lobbat hårt för att vi inte ska få batteribilar.Toja skrev:Jag såg Who Killed The Electric Car på Youtube.
Aldrig med en ICE bil.
SE den på denna länk
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Tänk så jobbigt det måste ha varit för alla dom som köpt en bil och sen inte fick behålla den. Sen fick dom inte köpa nån ny elbil.
Man vill ju inte tänkta tanken att behöva köra nått annat igen.
Man vill ju inte tänkta tanken att behöva köra nått annat igen.