Blev mosad av stolen...

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare

Blev mosad av stolen...

Inlägg av MarcusC »

När jag hoppade i min MS precis och trampade på bromsen började den ställa in stolen som vanligt.
Men den slutade inte att vinkla sätet framåt så till slut satt jag nästan fastkilad mot ratten :shock:

Jag försökte trycka på stopp på skärmen, men råkade spara min nya inställning i profilen :cry:

Jag provade sen att hoppa mellan mina profiler (när jag körde, kanske var lite dumt), men alla profiler gjorde så stolen bara fortsatte att luta framåt.
Jag provade också en reset när jag körde, men det hjälpte inte heller.

När jag parkerade bilen och växlade mellan insteg och min vanliga profil verkade det ha löst sig.

Har det här hänt er någon gång?

Jag har 2020.48.10
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Re: Blev mosad av stolen...

Inlägg av evilirish »

Jepp, ett par ggr per år har det hänt mig. Mer sällan den senaste tiden, nästan så jag trodde de löst buggen. Sen drabbades jag av det bara för någon dag sen. Har påtalat detta på service, men de skakar bara på huvudet och rycker på axlarna eftersom jag inte kan återskapa det.
Knepet för att kringgå buggen är att köra bak sätet, förbi ens inställda "värde" på lutningen, och sen välja ens profil. Då har jag jag alltid fått den att "ställa sig rätt" igen.
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare

Re: Blev mosad av stolen...

Inlägg av MarcusC »

Tack för tipset att köra den långt bak.
Man blir ju väldigt paff första gången det händer och sen börjar man dra i alla spakar som finns samt säger åt Siri att ringa sista samtalet till ens barn :lol:
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Skriv svar