taliz skrev:I så fall är det ju lustigt att man höjde priset så här i slutet av kvartalet, och dessutom satte fram förväntad leverans till slutet på Q1.spacecoin skrev:Inte för att vara tråkig, men är det inte lika troligt att man stänger ned över jul för att efterfrågan är låg på S/X?
Att man gör om produktionslinan utan att personalen är inblandad verkar lite konstigt?
Rimligen borde man vilja sälja så mkt som möjligt. Om efterfrågan var låg så borde man ha bilar på lager..
Produktionspersonalen, dvs de som arbetar på ett löpande band, är nog inte kvalificerade för att bygga om själva produktionslinan.
Jag ser inte att man höjde priset i USA(där har dom även 2-3 veckors beräknad leveranstid)? Eller tänker du att bara Sverige får den nya modellen med dom nya batterierna som går minst 90 mil och USA får köra vidare med den gamla?
Nu var det inte du som sa det om alla förbättringarna, men jag har läst många antagna sanningar i den här tråden där man utgår från en prisändring i Sverige, känns som att den är ganska dåligt underbyggd.
Jag har otroligt svårt att se att man släpper en helt ny bil med nya batterier och allting när man för någon månad sedan sa att batterierna inte är färdiga helt ännu, men jag hoppas dock att jag har fel men utifrån att man tydligen inte höjt priset i USA och att tillgången verkar hög så tror jag mer på det att man har för hög produktion snarare än för låg och att man passar på att stänga då det är mer lönsamt då man inte betalar full lön för alla dagar som man stänger för de arbetare som får vara hemma.
https://mashable.com/article/tesla-mode ... urope=true